Inlägg från: Anonym (P) |Visa alla inlägg
  • Anonym (P)

Är det rätt av mig att smått börja HATA folk?

Vill inte vara en sån, men som köpare har man också varit med om att säljaren inte ens svarar och efter typ 4 dagar kommer med "det är redan sålt" eller så kommer nån ny som ska köpa något och de har förtur och de säger att de ska hör av sig om det inte blir av och så gör de inte det. 

Point being, tror att det beror på hur bra man är på att kommunicera. Som säljare har du övertag, iaf om du har en bra vara, och det är bara att säga om någon inte kommer inom avsatt tid som DU själv väljer när du är hemma - inte så att du har planerat om för att sälja varans skull- så går det bra. Du kan t.ex säga att du ska vara bortrest eller dra klassiska skämtet om att det är 10k andra som ska köpa samma vara av dig. Jag tror att mycket handlar om försäljning och hur bra man är på att kommunicera med människor snarare än att de är otrevliga.

För om man ska snacka om otrevlighet och folk som inte hör av dig sig eller ljuger för dig, tänk hur dåligt måste telefonförsäljare må Skrattande

• Anonym (P)
    Postman skrev 2024-07-31 09:43:57 följande:

Har slutat helg med blocketförsäljningar. Orkade inte med alla dysfunktionella som dök upp, folk som inte kan svenska språket, folk som aldrig kom eller folk som tror de kan få det helt gratis. 

Allt annat kan jag fatta men att nån inet kan svenska ser jag inte som en rimlig anledning för att klaga på. Antingen har man också haft nån aning om det från t.ex deras profil eller konversationen men om de bara har dålig svenska och ändå köper varan ser jag inte problemet. Att du får folk att tro att  de kan få något helt gratis är ju rentav ditt fel och hur du har kommunicerat eller lagt upp din vara 
Svar på tråden Är det rätt av mig att smått börja HATA folk?