Inlägg från: Anonym (Hjälp....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hjälp....)

Hjälp..

Sitter här och mår så jävla dåligt.

Har just fått mitt tredje sena missfall under ett år, alla har skett efter v 17. Vården har ingen förklaring till varför. Jag fick mjölkstockning förra gången, så även denna gång. Det gör så jävla ont både fysiskt och psykiskt. Ångesten är total och jag har en ständig känsla av att kvävas.
    Jag har kontakt med både kurator och psykolog, men det hjälper inte, jag känner att jag går sönder. Alla runt mig får barn på barn och mina bara dör. Jag hade inget hopp denna gång heller ändå blev det ett hårt slag.
    Är det dags att ge upp drömmen om fler barn? Min make har redan sagt ifrån att han inte vill mer.
    Vill bara skriva av mig, vet inte var jag ska vända mig, vill bara lägga mig för att sova och vakna ur denna mardröm.

• Svar på tråden Hjälp..
  • Anonym (Hjälp....)

Vi har inte fått utreda då vi har ett barn sedan tidigare. Det har tidigare konstaterats missbildning på ett av barnen, det andra lyckades de ta av huvudet på under akut operation så blev aldrig utredning. Vi väntar på svar på sista nu.
    De har hittat GBS som nu skulle vara utläkt innan denna graviditet.
    Det känns som att läkarna bara skakar på huvudet och inte tycker det är idé att fortsätta. Får ingen hjälp med medicin heller, varken mot ångesten, sömnlösheten eller mjölkstockningen. 
    Känns helt hopplöst.

• Anonym (Hjälp....)
    Anonym (S) skrev 2024-08-02 12:31:16 följande:
    Du menar seriöst att de lyckades "halshugga" ett av era tidigare barn/foster...? Helt sjukt!! Sånt måste så klart utredas!
    Ja. Jag har anmält till Löf men sen vet jag inte var mer man ska anmäla det till.
  • Anonym (Hjälp....)
    Anonym (Jag) skrev 2024-08-02 18:24:43 följande:

Beklagar verkligenHjärta Vad hemskt det låter.. vad var det för operation? 

Missfallen berodde inte på försvagad livmoderhals då? 

Jag har fått två tidiga missfall (som inte berodde på det) men jag var nära att få ett sent missfall i vecka 20 med mitt andra barn på grund av försvagad livmoderhals (efter en tidigare konisering). Fick akut cerklage som räddade henne (sen massa problem med det och akutsnitt men det är en annan historia). 

Kanske inte alls är det i ditt fall men tänkte att det kan ju vara orsak till sena missfall. Och då kan ju förebyggande cerklage hjälpa, jag fick det sen med mitt tredje barn och allt gick bra. 

Tack..

Har fått medicin som ska vara likvärdigt med cerklage. De ville inte sätta cerklage på grund av blödningar tidigt i graviditeten, fick medicin istället. Det verkar som att moderkakan släppt varje gång men de kan inte säga något säkert. Livmodertappen verkar ha förkortats någon gång efter v 16 alla tre gånger och sen har missfallen varit ert faktum.
  • Anonym (Hjälp....)
    Anonym (Jag) skrev 2024-08-02 18:24:43 följande:

Beklagar verkligenHjärta Vad hemskt det låter.. vad var det för operation? 

Missfallen berodde inte på försvagad livmoderhals då? 

Jag har fått två tidiga missfall (som inte berodde på det) men jag var nära att få ett sent missfall i vecka 20 med mitt andra barn på grund av försvagad livmoderhals (efter en tidigare konisering). Fick akut cerklage som räddade henne (sen massa problem med det och akutsnitt men det är en annan historia). 

Kanske inte alls är det i ditt fall men tänkte att det kan ju vara orsak till sena missfall. Och då kan ju förebyggande cerklage hjälpa, jag fick det sen med mitt tredje barn och allt gick bra. 

Själva operationen berodde på att fostret fastnade på vägen ut. Jag fick enbart en cytotec som de knappt ville ge mig då de ansåg att det skulle gå på "naturlig" väg, vilket det inte gjorde. Fostret fastnade och det blev en akut operation. Under operationen slöt sig livmodertappen helt och de misslyckades med att få ut fostret och på något sätt råkade de dela kroppen från huvudet. Efter det la de kroppen i formalin så det gick inte att obducera eller ta nödvändiga genetiska prover som vi ville.
    Denna gång krävde jag cytotec då jag var rädd för liknande scenario, vilket de inte ville men jag stod på mig och fick till slut ordentligt med medicin så jag behövde inte uppleva samma sak igen.
  • Anonym (Hjälp....)
    Anonym (Jag) skrev 2024-08-02 23:57:42 följande:

FörstårHjärta Cerklage är väl inte alltid den bästa lösningen och det finns ju risker med det också, infektionsrisk till exempel och har man en infektion (vet inte om du hade det) ska man ju inte sätta det såklart.. så ibland är det säkert bättre med medicin, de borde ju veta vad som är bäst. 

Jag hade mycket problem med mitt första sen också , lång historia men de fick inte bort det när jag skulle föda så det blev akutsnitt. 

Nej cerklage kändes inte heller rätt med tanke på blödningarna. Men det känns ändå som att de redan gett upp och som att jag också borde göra det....
Svar på tråden Hjälp..