Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Så kom den dagen då jag höll med om något Trump tycker...

Core skrev 2024-08-14 19:47:30 följande:

Hen var inte korrigerad som jag förstår det, utan född med både x och y kromosom. Alltså kvinnligt kön men även med manliga hormoner. Då är det en svårare sak, men just de som bytt kön ska inte kunna delta i sportevenemang för kvinnor, det håller jag med om

Mja riktigt så enkelt är det faktiskt inte-

Kvinnor som har kromosomuppsättningen XX har också manliga könshormoner, d.vs testosteron.

Män, XY, har faktiskt kvinnliga könshormonet östrogen.

Om en kvinna med kromosomuppsättningen XY, är egentligen en människa som skulle bli man, men SRY-genen på y-kromosomen är defekt/inaktivt, vilket gör att det blir en människa som blir då kvinna i stället.

Fast jag håller med om att könsbytarna inte skall kunna tå tävla i samma klass som det könet det bytt till.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Undrande) skrev 2024-08-14 21:22:44 följande:
    Säkert. Han kanske gillar glass och hundvalpar. Men just denna fråga tycks vara en kärnfråga för de jag i övrigt sympatiserar med så jag undrar om jag är ovanlig i att inte tycka att det är självklart att de som könskorrigerat ska få tävla som det "nya" könet.
    Nej du är inte ovanlig om det.
    Jag till och med känner till könsbytare som tycker det är fel att de skall få tävla i det nya könet.

Men jag fattar som så många andra i denna tråden vad har det med Trump att göra,  förutom då att råkar också tycka så?

Jag tycker så, men är så långt ifrån en "Trump anhängare" man kan komma ändå.

Man skulle kunna diskutera denna frågan utan att dra in Trump över huvud taget. 🤔

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Så kom den dagen då jag höll med om något Trump tycker...