Inlägg från: Anonym (Vänjas av) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vänjas av)

Underhållsbidrag

Anonym (Heythere) skrev 2024-08-24 08:48:30 följande:

Känns onödigt att svara dig egentligen, Jobbresor ska ingå i kategorin levnadskostnader hon redan maxat till taket. Hon vill göra avdrag för 4000 till utöver de 5730 kr hon fyllt i. Jag håller mig till Försäkringskassans kalkyl så ta det lugnt. Jag köper mycket begagnat och alla cyklar hittills har varit det. Det blir hans första nya cykel. En billigare variant. Snowboarden är begagna. MITT lyxliv? Våra barn är vana vid det här livet. Mamman är högavlönad och jag studerar och kan inte arbeta utöver det. Tack för input.

Om era barn är vana vid det så får de vänja sig vid att de inte kan få lika mycket längre. 

Jag har nyss separerat från mina barns pappa. Han tjänar betydligt mer än mig. Våra barn är vans vid en massa saker och de är fullt medvetna nu om att det kommer att bli prioriteringar i vad vi kan göra och hitta på. Vissa saker kommer de fortfarande att kunna göra med pappa, vilket han inte är sen att utnyttja men det struntar jag i. Att jag och barnen inte kan hitta på lika mycket innebär bara att det blir mer speciellt när vi gör det. Det är ingen rättighet att åka till fjällen eller utomlands varje år. Snowboard går att hyra när man är där tex. 

Men, vad gäller din fråga om hennes avdrag så skulle det vara bättre för dig om du hade en advokat som kan hjälpa dig. Att representera sig själv brukar sällan vara gynnsamt. 
Svar på tråden Underhållsbidrag