Inlägg från: Anonym (NN) |Visa alla inlägg
  • Anonym (NN)

Underhållsbidrag

Enligt Försäkringskassans webbsida ingår arbetsresekostnader i Levnadskostnader, som du skriver, så det kan hon knappast tillgodoräkna.  Resekostnader på 1000 i veckan låter orimligt. 

Avbetalning på lån borde väl gå under övriga kostnader, men skriv till FK och fråga om detta.

För att undvika onödigt bråk är det väl bäst att ni båda två redovisar papper på allt.  

• Anonym (NN)
    Anonym (Heythere) skrev 2024-08-24 10:59:42 följande:
    Tack! Jag ska höra med Försäkringskassan hur de ser på avdraget gällande återbetalning av studielån. Jag antar att hon reser mycket i jobbet då hon är konsult. Jag tycker ändå att det är märkligt att hennes advokat kan tycka att det är ett rimligt avdrag. Varför jag frågar om det här är för att hon verkar göra allt för att inte vill samarbeta utan hitta svepskäl för att försöka vinkla det till att jag inte försökt lösa det här med henne. Tyvärr har det varit så under flera år i Processen rörande boendet där ödet gick sådär för henne när vi väl var i rättssalen.
    Om hon reser under arbetstid får hon väl göra avdrag i deklarationen för det
Svar på tråden Underhållsbidrag