Inlägg från: Anonym (bella) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bella)

22 år gammal och vill göra bröstförstoring

Hej,

Jag har i flera år funderat på att göra bröstförstoring pga att mina bröst är små samt att jag har ganska stora bröstvårtor också. Någon som genomgått bröstförstoring och kan dela med sig av upplevelser? Tar gärna emot tips på bra klinik i Sverige som är duktiga på bröstförstoring. Jag har funderat på Nordiska Kliniken. Någon som opererat sig där och blivit nöjd? Enligt recensioner jag läst än så länge verkar NK vara nr 1 på listan för patienter som opererar bröst eller gör andra behandlingar där. 

• Svar på tråden 22 år gammal och vill göra bröstförstoring
  • Anonym (bella)

När gjorde du bröstförstoring och vilken storlek hade du då dvs nu? Jag har storlek B-C beroende på olika BH-märken. 

• Anonym (bella)

Jag har dock gått upp 15 kg senaste 2 åren men min bröst verkar fortfarande inte stora. Speciellt när jag bär bikini, de är typ platta, vilket sänker mitt självförtroende då vissa av mina väninnor har naturliga fylliga bröst medan jag alltid när push up BH

• Anonym (bella)

Men detta för? Jag hänger inte riktigt med :)

• Anonym (bella)

Jag kan tillägga att jag precis påbörjat min bantningsresa hos ätstörningskliniken mandometer häromveckan så jag kommer gå ner 15 kg. Och då få storlek 75 B-A. Vilket är små då det var mina bröst innan jag blev tjock och då var de väldigt platta. Så pass små att jag kunde bära tröjor i storlek XS till och med. 😄

• Anonym (bella)

Nej jag har inte problem med någon ätstörning. Jag har pendlat en del i vikt under några år. För 3 år sedan vägde jag 60 kg och nu väger jag 90 kg så jag har problem med övervikt. 

• Anonym (bella)

Jag har redan faktiskt fått plats. Ska träffa min behandlare nästa vecka för nybesök då jag har pendlat fram o tillbaka i vikt i flera år. Hurså? 

• Anonym (bella)

Jag kommer dock inte bli inlagd på sjukhus, utan vara där 1 gång i veckan för behandling och samtal kring viktnedgången. Målet är att gå ner 20 kg. 

• Anonym (bella)

Sant. Det var nog därför jag fick plats. Att pendla 15-20 kg i flera år (jag har aldrig varit gravid) är ganska mycket och inte normalt för en ung tjej som jag. Därav så räknas det nog som ätstörning. Nu kommer jag ju gå ner en del kg och få mindre bröst så jag kommer få storlek B eller A när jag tappat mina 20 kg. Väger 90 kg just nu. Kommer först gå ner till 70 men målet är 65 kg. 

• Anonym (bella)

Ja precis. Jag kommer nog först gå ner i vikt och se hur brösten ser ut då men brösten kommer som sagt tappa en del fettvävnad och jag har redan stora bröstvårtor. 

• Anonym (bella)

Jag skulle nog säga att brösten är det enda jag vill korrigera. Rumpa och höfter har jag redan och naturligt fylliga läppar också så jag är inte missnöjd över mitt utseende om jag säger så, vilket är bra då vissa tjejer i dagens samhälle blir så blinda av sina skönhetsoperationer att de bara fyller på och fyller på. 

• Anonym (bella)

Precis. Brösten kommer ju också bli mindre när jag går ner 20 kg. Är de fortfarande små trots att jag gått ner i vikt så kommer jag nog att göra en bröstförstoring. 

• Anonym (bella)

Tack för bra tips. Jag tänkte göra bröstförstoringen efter att jag gått ner i vikt så om 2-3 år ungefärligt. Kommer ta en del tid att gå e till 65 kg. Jag väger 90 kg just nu och ska ha mitt första besök på Mandometer nästa vecka. 

• Anonym (bella)

Ja jag försöker gå ner i vikt. 90 kg räknas som övervikt. Men några barn har jag inte planer på att skaffa tills jag är 30-35. Tänker då att jag kan passa på att fixa brösten då jag också är singel och har tid. I framtiden kan jag väl göra eventuell justering ifall jag skaffar barn. En väninna till mig justerade sina bröstimplantat utan att få behöva ta ut dem, efter att hon hade fått barn och ammat. 

• Anonym (bella)

Förstår anonym (hmkl) och jag håller med. Själv har jag inga planer på att skaffa barn tills jag är 30-35 och tänker att jag kan passa på att fixa brösten nu när jag är 22 år gammal och singel. Jag tycker personligen inte att man ska vara missnöjd över sitt utseende då alla är fina precis som de är men sen är det också från person till person om man vill fixa exempelvis bröst eller mage. Mage har jag hört att det går att fixa efter förlossning men det kommer nog kosta en del för din del. 

Sen tror jag att det är viktigt att man tänker igenom sitt val noggrant innan man opererar. Jag har själv velat operera mina bröst sedan jag gick gymnasiet då jag alltid haft små bröst med stora bröstvårtor i flera år. Det finns inga nackdelar med att fixa bröst heller så vill man det så go for it. :)

Svar på tråden 22 år gammal och vill göra bröstförstoring