• ersi12

Vi som är över BIM - analysera diskutera

Är egentligen i bim augustitråden men kan haka på här också. Är BIM+6 och negativa test 😞

• ersi12

Spännande! Jag är på +7 idag och testade negativt igen. Hade väldigt mycket symtom på graviditet i veckan som nu är som bortblåst. Känner bara av att magen ömmar, hur mår du?☺️

• ersi12
    rosbusken skrev 2024-08-25 10:18:49 följande:

Finns en stor tråd som pågår fortfarande, men vad gör det med en till 😊 Jag har inte skrivit i den så börjar i denna istället.

Är på 16+ BIM idag 😐 Tog ut min p-stav samma dag som vi påbörjade verkstaden, hade ÄL enligt min app samma dag. Vet dock att ÄL kan försvinna när man har p-stav och om jag haft ÄL i denna veva så kan den förskjutits. Har haft regelbunden mens innan uttag.

Hade många och starka symtom sedan "Äl" och oskyddade sexet i ca 20 dagar, nu mera bara lite molvärk på kvällen och vita prickar på/bredvid bröstvårtorna. Trött och sover mycket men kan bero på relativt nytt jobb.

Negativt test senast 20/8 vilket var 11+ BIM. Var i kontakt med BM den dagen som tyckte jag skulle testa igen om en vecka.

Tog du några ägglossningstest eller tempade så att du ungefär vet när du hade ägglossning? Vet inte riktigt hur det fungerar när man slutar med p-stav hurvida ägglossningen kommer igång direkt?
  • ersi12
    rosbusken skrev 2024-08-26 11:31:15 följande:
    Nej det gjorde jag inte, har aldrig gjort. Brukar känna av ägglossning, molvärk och ibland sega flytningar. Denna gång var det iaf molvärk. Varit gravid en gång förut och prickade in ägglossning då.

Har hört och läst att man KAN bli gravid direkt efter uttag. Skyddet kan gå ur efter nån dag.
    Tog ett gravtest idag, negativt.

Funderar på om jag ska börja testa efter ägglossning nu istället för att vänta på eventuell mens.
    Jag hade nog testat för ägglossning just för att ?hitta? den igen och invänta mens!☺️ Även om vi hoppas på ett plus såklart❤️
  • ersi12
    rosbusken skrev 2024-08-27 14:44:55 följande:
    Stackare ❤️

Bara försöka på nytt då?

Ja! Sen tar vi nog en paus tror jag ☺️

• ersi12
    rosbusken skrev 2024-08-27 20:50:31 följande:
    Hur länge har ni försökt?

Fortfarande ingen mens här. Börjar intyga mig att kroppen hoppat över denna. Irriterande att jag fortfarande har molvärk på kvällen när jag chillar i soffan dock. Beställde ägglossningstest igår iaf från graviditetskollen.
    Ungefär 6 månader. Hade tydliga graviditetsymptom förra veckan som plötsligt försvann så misstänkte att mensen skulle komma då testen också var negativa, även om man hoppades på att man var en låghormonare😞
  • ersi12
    rosbusken skrev 2024-08-27 20:50:31 följande:
    Hur länge har ni försökt?

Fortfarande ingen mens här. Börjar intyga mig att kroppen hoppat över denna. Irriterande att jag fortfarande har molvärk på kvällen när jag chillar i soffan dock. Beställde ägglossningstest igår iaf från graviditetskollen.
    Vilken bim är du på nu? Hoppas så att det finns ett litet frö som gror!
Svar på tråden Vi som är över BIM - analysera diskutera