Inlägg från: Lynx123 |Visa alla inlägg
  • Lynx123

Cancer

Även om den spritt sig till axillen är prognosen god. Vad är behandlingsplanen? Vilken typ av bröstcancer är.det?

• Lynx123
    Anonym (Process) skrev 2024-08-29 20:42:31 följande:
    Självklart har inte alla en "släng av cancer", utan naturligtvis hade jag en tumör som kunde behandlas. Cancer är ingen förgiftning, utan just ett samlingsnamn för mängder av olika tumörsjukdomar som just ger tumörer och växer i kroppen.

Mängder av människor får en cancerdiagnos någon gång i livet, så det är inte konstruktivt att hålla på och berätta om människor som dött i cancer... För visst kan man dö, men vanligtvis faktiskt inte. 

Som cancer-överlevare ställer jag mig jävligt skeptiskt till påståenden om att det handlar om någon jävla mindset! Sånt kan precis som du påpekar leda till att inte ta emot vård, eller till psykisk ohälsa mitt i en svår tid. 

Fler människor än man tror lever, eller har levt med cancer, men folk går inte alltid runt och pratar om det.

Jag vet inte vad du vill ha sagt med ditt inlägg, själv vill jag svara på TS fråga om hur det är att leva med cancer.
    Precis så! Bra skrivet!!!
Svar på tråden Cancer