Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Uppfödare kräver tillbaka katten

Menar du allvar med att du skrivit på ett kontrakt i tron att det ju säkert inte är bindande ändå?
    Du skämtar väl?

• Anonym
    Anonym (M) skrev 2024-09-04 18:01:23 följande:
    Om det varit i närtid för kattens bästa, men den är tre år.

Den är min, då måste jag väl ändå få bestämma själv vem som får ta hand om den?

Jag såg det inte som ett kontrakt heller, utan en lista med önskemål. Min signatur finns inte på det pappret, men hon menar att det hänger ihop med köpekontraktet och att jag godkände det iom köpet.
    Nej, det är självklart inte upp till dig att bestämma eftersom du skrivit på ett kontrakt om motsatsen. Att du inte fattade att det var ett kontrakt är ju mer ett skäl att inte skriva under, än en ursäkt för att du har skrivit.

Annars hade du fått bestämma, ja.

Vad tror du att vitsen med kontrakt är?
    Nu har du skrivit på och kan inte skylla på att du springer och skriver på saker som du inte fattar innebörden av.
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2024-09-04 18:03:35 följande:

Hon håller mängder av olika djur i en liten lägenhet som luktar kiss. Det var smutsigt och skräp överallt. Nej jag vägrar låta honom återvända dit. Jag är förvånad att hon ens släppte in oss där.

Det är mao väldigt omdömeslöst att skriva på för att lämna tillbaka den dit vid en eventuell omplacering. 
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2024-09-04 19:01:01 följande:
    Nej och jag har som sagt inte skrivit på det pappret, det låg bara med i högen. Jag såg det inte som ett kontrakt, bara önskemål. Så vitt jag minns läste jag inte ens den listan där och då.
    Det spelar som sagt ingen som helst roll att du kutar omkring och skriver på saker som du inte fattar innebörden av. De gäller ändå.

Och nu har du alltså inte ens läst den, det är ju ett strålande försvar!
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2024-09-04 19:19:31 följande:
    Det var en hel drös med papper, jag läste allt som skulle skrivas på, det skrev jag inte på och hon sa inget om det heller, så hur skulle jag veta att hon såg det som ett kontrakt? Det låg i en hög med papper om erbjudanden på mat och sand etc, alltså inget jag såg som viktigt då. Hon borde ha varit tydlig med att det var ett kontrakt.

Men sluta nu. Du tjatar om att din omdömeslöshet är en ursäkt för att skriva på, Det är som sagt snarare ett skäl att inte skriva på något. Ideligen upplyser du om att du faktiskt klantat dig och därför ska det inte gälla.

Nu säger vi det igen då - Det hjälper INTE att du kutar omkring och skriver under på saker som du inte läser eller fattar. Det är inte till din fördel eller försvar att du inte begriper vad du gör.
    Du behöver inte berätta mer om hur korkat du betedde dig.

• Meddelande borttaget
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2024-09-04 19:51:18 följande:
    Som sagt, jag läste allt jag skrev på. Hon borde ha sagt att listan var en del av kontraktet, för det är inte tydligt alls.

Det låg en hög papper på bordet vid en affär. Du skrev på ett och tog ingen vidare notis om resten. Det är vaksamt gjort och någon annans fel.

• Anonym
    Anonym (M) skrev 2024-09-04 20:00:46 följande:
    Nej, det var flera papper jag skrev på. Bläddrade igenom högen och såg mest reklam. Hon sa att allt som skulle skrivas på var påskrivet.

Kör på det. Du får säkert rätt om hon tar det vidare. 
    ?Hon hade det fulla ansvaret över min namnteckning?

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Uppfödare kräver tillbaka katten