Inlägg från: Granath1234 |Visa alla inlägg
  • Granath1234

Störningsjour pga hög musik. Inte varit hemma

Hej, jag har fått ett mail av min hyresvärd att jag ska betala en faktura på grund av utryckning av störningsjour igår kl 22. 
    Bovärden har filmat en video utanför min dörr att det kommer från min lägenhet, hon har även försökt plinga och knacka men ingen har öppnat. 
    Detta beror på att jag var iväg med kompisar och var inte hemma vid tillfället när musiken spelades. När jag lämnade lägenheten 17.30 så var musiken avstängd till 100%. Jag bor i ett studentlägenhetshus och igårkväll la en person upp i vår fb-grupp att denne skulle ha fest på exakt min våning. Min teori år att dem råkat koppla till min tv/högtalare, men känns också skumt. Jag har hur som helst inte varit hemma vid tillfället. 

Jag undrar nu ifall denna faktura är något jag borde kunna bestrida med min hyresvärd eller om det bara är att ta?

Musik
  • Svar på tråden Störningsjour pga hög musik. Inte varit hemma
  • Granath1234

Ne precis, är ju mitt ansvar. Lite tråkigt bara om man ska behöva dra ut kontakten allt Varje gång man är borta. 

Angående bevis att jag inte var hemma så är det lätt att ordna. Ska försöka förklara situationen så får jag helt enkelt se vad som händer.
    Tack för svar! 

• Granath1234
    Anonym (Grannen) skrev 2024-09-13 12:34:57 följande:

Hade nog också nämnt det för grannen att det ju var tråkigt att de anslutit till din utrustning så du får problem med. De borde ju också ha märkt att det inte kom musik hos dem, kan tyckas.

Precis, det som är så konstigt. Kan väl vara massa människor på en fest som försökt och så har det blivit dumt.
  • Granath1234
    Anonym (S) skrev 2024-09-14 12:02:30 följande:
    Så du tycker inte att man själv ansvarar över att stänga av apparaterna i sitt hem när man åker ifrån? Samma sak om du lämnar hemmet med tvättmaskinen igång och det börjar brinna/bli vattenläcka då är du ansvarig för olyckan. 
    Grejen är att sakerna var ju ?avstängda?, rätt skumt om man ska behöva dra ut sladden varje gång man lämnar hemmet egentligen.
  • Granath1234
    Anonym (H) skrev 2024-09-13 18:24:15 följande:

Jag hade inte betalat. Fint att du tar ansvar för att andra ska ha kunnat koppla upp sig till dina högtalare - men det är mycket osannolikt. Hade stått på mig om jag inte var hemma.

Stod på mig lite men dem står tyvärr fast vid att oavsett om jag var hemma eller inte är det mitt ansvar, vilket jag får köpa.
    Hade bara dem skickade ett sms eller ringde så hade jag självklart kommit hem och stängt av allt direkt.
    Har dock en pågående diskussion med hyresvärden så får se vart det leder.
Svar på tråden Störningsjour pga hög musik. Inte varit hemma