• knyttets

BIM Oktober 2024

Here we go again. Mensen är över för denna gång och sikte på ny månad. Jag var så otroligt besviken då förra cykeln inte tog sig och har självömkat mig genom mensen. Men nu känns det lite bättre igen då den värsta hormonstormen är över. Blir femte försöket med andra barnet.

BIM OKTOBER 2024

04/10 - knyttets
    15/10 - Jassssen
    21/10 - TrueResolution

• knyttets

Här började äl-testerna stegra idag, men inte helt positovt ännu. Flo säger ägglossning 20/9 men återstår att se vad testerna visar imorgon. Mycket flytningar och huvudvärk idag så nån skiftning är nog på gång i alla fall!

• knyttets
    Anonym (L) skrev 2024-09-19 20:17:21 följande:
    Glömde bifoga bilden på ä-testerna 
    Tycker också det ser så gott som positivt ut! Men kan vara att du får ett ännu starkare imorgon. Jag fick positivt test idag. Såg ut ungefär som ditt på morgonen, men sen ännu starkare nu på kvällen. För mig är det snabbt övergående och brukar vara starkast på kvällen för att sen vara negativt igen redan nästa morgon. 
  • knyttets
    Anonym (L) skrev 2024-09-20 21:11:10 följande:

Tack för input, ja det var mycket svagare idag så måste varit en snabb stegring? nu är jag inte jätte insatt i ägglossningstester men eftersom det är betydligt svagare idag (testade både fm och em) innebär det att ägglossningen var idag då? 

vad kul att du fick positivt idag! Då borde vi ha bim ungefär samtidigt beroende på cykelläng, håller tummarna för positiva besked! 

Jag tycker det är skillnad på tester också! Vissa visar bara en snabb stegring medan andra visar tydligare flera positiva test. Det var cd 14 visst som du fick ditt starkaste? Så sannolikheten är stor att det är ägglossning. Ägglossningen sker 12-48 timmar efter positivt test. Men om du är osäker går det att fortsätta testa och se om du ännu får tydligare positivt senare i cykeln.
  • knyttets
    Ophelia1231 skrev 2024-09-21 13:05:54 följande:

jag Och sambon försöker med vårat första barn, har tagit ägglossningstest ons, tor, fre, och idag (lörd), men förstår inte varför ägglossningtestet var svagare idag än igår (fre) Någon som kan hjälpa mig?🥺

Vilka cykeldagar har du testat? Har inte hänt mig men har förstått på andra att de ibland kan bli svagare för att sen bli starkare igen. Tar du test alltid samma tid på dygnet eller olika? Ibland kan de bli svaga om det inte är tillräckligt koncentrerat urin. 
  • knyttets

Stora goa kramar till alla som kämpar med humöret och hoppet just nu ❤️ Hösten och mörkret är inte till någon hjälp heller men tillåter kanske lite extra vila. 

Tycks vara först ut på BIM-listan med cheryblossom, hur ser läget ut för dig? Jag borde haft ägglossning i lördags. Vi fick till mys någon dag innan och på dagen D. Vi är nu inne på femte försöket och den här månaden var den första då de kändes lite tråkigt och jobbigt att få till myset. Nu till den långa väntan då...

• knyttets
    Snorkfrökenhär skrev 2024-09-23 20:59:56 följande:

Idag fick jag superpositivt Äl-test nästan innan jag ens kissat på stickan 😂 Och det stramar och värker långt ner i magen? det är så typiskt att jag garanterat nu har fetaste ägglossningen och så har maken rest iväg på jobb. Vi fick till det natten till idag, får hålla tummarna att det räcker med det lär det garanterat inte göra 😆🙈

Det år väl typiskt! Inte känt av ägglossningen såhär tydligt på länge, vad sur jag blir.

Älskar känslan av ett tokpositivt test men vad typiskt med en bortrest man! Men med en stark och lyckad ägglossning kanske det tar sig ändå! 😄
  • knyttets
    cheryblossom skrev 2024-09-24 09:14:49 följande:
    Jag har också BIM 4/10. Tänker att jag tar tidigt grav.test på söndag (äl+11) för enligt clearblues hemsida är det tidigaste datumet. Får se om jag lyckas hålla mig bara. 
    Ja det är ju det här med att hålla sig. Tänker varje månad att jag ska testa tidigast äl+10 men sen sitter jag ändå och smygtestar från äl+7 😅
  • knyttets
    Snorkfrökenhär skrev 2024-09-25 23:14:46 följande:
    Om jag vill börja smygtesta brukar jag börja ÄL+9 eller +10. Får alltid mens äL+12 så tycker att en graviditet borde kunna synas för mig den tiden i cykeln, men kan ju hända att det är för tidigt ändå 🙈 

Tidigare graviditeter testade jag aldrig före BIM, testa till och med först en vecka efter BIM typ. Hur kunde jag vara så lugn då? 😂
    Jag brukar också testa äl+9/10.Testade positivt med första barnet då så tänker alltid att det borde visa sig då redan 😄
  • knyttets
    Ophelia1231 skrev 2024-09-26 23:36:02 följande:
    Glömt att lägga till mig, så gjorde de nu.☺️ 
    Ni som varit gravida innan vad var era första symptom?
    Jag har ju varit gravid innan men var ung och inte red så avslutade den, men hade varit kul att veta vad ni hade för symptom. ☺️
    Jag plussade tidigt med första barnet (äl+10, svagt äl+9) så hade inte mycket symtom. Blev gravid på första försöket och var inte så uppmärksam heller. Men trötthet och känningar i brösten hade jag och dagarna innan plus ett svagt illamående. Minns att jag dagen innan kände mig SÅ sliten, förhöjd puls och trött och var övertygad om att jag skulle bli sjuk.
  • knyttets

Sjuk trötthet slog till igår och har en märklig brännande känsla i bröstvårtorna. Var så äcklad av maten igår (på tal om en allmän känsla av äckel) och åt mest bara potatis. Hade även lite stickningar i tjejmagen på morgonen. Tänkte försöka hålla mig med testandet fram till måndag. Hur ser det ut för er andra, känner ni symtom?

• knyttets

Äl+8 idag. Kunde inte hålla mig och testade. Förstås negativt, vilket man kan tänka sig, men ändå otroligt besviken. Känner mig ändå väldigt gravid. Brännande känsla i brösten ännu och de känns stora och tunga. Oootroligt trött och hängig och allmänt illamående. Blir spännande att se vad de närmaste dagarna visar. 

• knyttets

Gårdagens känslostorm och besvikelse visade sig vara inget mindre än hormoner. Tyckte mig se en svag skugga på vanligt test imorse och skyndade efter ett testa tidigt. Och visst, ett svagt men ack så tydligt plus! Helt otroligt! 😍 Väntar ännu ett par dagar och bekräftar med digitalt mest för att det är härligt. 

Femte försöket blev det för vår del. Äl+9 idag kanske äl+10. Inte mycket vi gjort annorlunda förutom två grejer. Det ena var att vi legat mer sällan än de andra försöken. Varannan dag kring ägglossning. Jag hade också tydlig ägglossning med ett test där teststrecket var starkare än kontrollstrecket. MEN så gjorde jag också en grej som jag gjorde då jag blev gravid med första barnet vilket var att ta en dubbeldos d-vitamin en dag då jag såg att ägglossningen var på gång. Det är säkert bara ett sammanträffande men lyckats bli gravid två gånger så nu 😅

• knyttets
    Yasen skrev 2024-09-30 12:49:51 följande:

Men vad kul! Stort grattis att det äntligen tog sig. Har du några symptom på graviditet? 

Vilken dos menar du med dubbel? Kanske vi andra också kan prova! 

Trött, illamående, ömma bröstvårtor, lätt illamående/äckel, akne, yrsel och höjd vilopuls. Mycket kändes ändå ganska pms-igt. Det som fick mig att känna mig övertygad var att jag plötsligt tyckte att jag luktade annorlunda. Kan inte beskriva det närmare än att jag kände igen det från min förra graviditet 😅 Sen var jag ganska gråtmild igår också.

D-vitamin äter jag i vanliga fall 20mikrogram så gott som året om och dubblerade den dosen två dagar kring ägglossning. Man kan väl äta ännu större dos också men är alltid lite rädd för att överdosera vitamintillskott. Det är ju annars bra denna tiden på året så kör hårt! 😄
  • knyttets
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-09-30 14:14:57 följande:

GRATTIS! ❤️ Alltså din resa låter typ exakt som min?! Så kul och sjukt!

Plussade för en vecka sen, på ÄL+10, efter ungefär fyra/fem försök. Det vi gjorde annorlunda var också att vi bara låg en(!) gång under fertila fönstret pga jag var bortrest utan sambon så vi hann inte mer. Vi låg ungefär 2-4 dagar innan ÄL. Hade också väldigt stark ägglossning med teststreck starkare än kontroll. Jag tog också D-vitaminboost innan ÄL, tror dagen innan eller samma dag som vi myste (det som blev ett plus sen då). Och med boost menar jag typ 6-7 tabletter av D-vitamin med 3000 IE. Precis runt ÄL och några dagar efter drack jag C-vitamin brustabletter. Kanske 1-2 per dag eftersom jag även var förkyld. Visste ju inte att jag skulle bli gravid då. Men har läta i efterhand att C-vitamin ger naturligt högre progesteron vilket ju hjälper kroppen behålla en graviditet. Såna sjuka sammanträffanden ändå?!

Stort lycka till allihop ! 

Less is more som det brukar säga. Ibland tänker jag det nog är till vår nackdel att vi kan hålla koll på så mycket nuförtiden. Lättast skulle det väl vara att man ligger då man har lust och tar det sig så tar det sig. Men kul med så liknande historier! Jag har också varit förkyld 😂 Jag plussade också tidigt med första så har vetat alla månader att visar det inget äl+10 är det kört 😅 
Svar på tråden BIM Oktober 2024