Inlägg från: Anonym (blomman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (blomman)

BIM Oktober 2024

Hej! Hoppar in här från september-tråden. Mensen var beräknad till 27/9 men kom idag. Så besviken, längtar verkligen efter ett plus. Första barnet blir det här när det väl är dags. Men ja, nya tag i oktober. BIM är enligt Flo-appen 22/10. Sett att många tempar men inget jag gett mig inpå än i alla fall. Har däremot använt ÄL-test i 3 månader nu tror jag. 

Däremot har jag beställt hem rosenrot jag tänkte börja med. Någon som tagit det? Cykellängden är mellan 24-28 dagar så den är ju ganska regelbunden, men läst lite om att rosenrot kan vara bra ändå? Eller har jag fått helt fel för mig? 🤔 också läst om att de kan ?sabba? cykeln, med tex tidigare ägglossning, försenad mens osv? 

• Anonym (blomman)
    BIM OKTOBER 2024

04/10 - knyttets
    04/10 - cheryblossom
    04/10 - AX87
    06/10 - anonym (L)
    06/10 - Snorkfröken
    10/10 - Arconia
    12/10 - LifeGivesYouLemonade
    13/10 - corvus
    15/10 - Jassssen
    15/10 - Anonym(Sladdis2025)
    16/10 - Yasen
    16/10 - Frogelt
    17/10 - Anonym(Tredjegångengillt)
    17/10 - Supermario91
    17/10 - Augustilejon
    18/10 - Siripiri 
    18/10 - Anonym (En till)
    19/10 - Mothertotwo
    19/10 - Nanathalie
    19/10 - Anonym(Lollo)
     20/10 - MammaIda00
    21/10 - TrueResolution
    21/10 - Emlan93
    22/10 - Anonym(blomman)
    23/10 - Pinpina 
    23/10 -Tredje 
    24/10 JustinzeVar
    31/10 - EJT (oregelbunden cykel)

La till mig själv, missade de igår :)
  • Anonym (blomman)
    Yasen skrev 2024-09-25 17:54:03 följande:
    Tråkigt att mensen kom men välkommen in i gruppen! 
    jag har också börjat med rosenrot denna månad, och började med Inositol förra månaden ? fick ÄL dag 16 och mensen kom därför efter 28 dagar.
    Jag har annars menscykeln på 32-35 dagar och det beror ju på att jag har störd eller sen ÄL. 
    Tack för svar! Jag tog rosenrot igår och tänker att jag testar med de fram till ÄL, så får jag se vad som händer :)
  • Anonym (blomman)

Hej! Haft en liten paus härifrån i väntan på ÄL, men nu är det dags för den långa väntan till BIM. Jag tempar inte så har ju inte alls koll på om ÄL skett eller ej. Enligt FLO skulle det vara igår, men jag har inte fått några positiva ÄL-test. Upplevde dock lite värk i magen under helgen och en del flytningar, så vet inte vad jag ska tro. Har lyckats få till lite mys trots sjukdom, förhoppningsvis räcker det. Är väl bara att vänta på BIM och se vad som händer. Vågar inte hoppas på för mycket men innerst inne längtar man ju såklart efter ett plus :)

• Anonym (blomman)

Vilket märke rekommenderar ni för testa tidigt test? Handlar om 3-4 dagar innan BIM 😊

• Anonym (blomman)

Blev nyfiken (trots BIM 22/10) och tog ett testa tidigt test nu precis. Men de va ju negativt vilket jag förväntade mig. Får invänta BIM men känner inte av några symtom för en ev graviditet så hoppet är inte så högt just nu. Vet inte ens om jag haft ÄL eftersom jag inte fick positivt ÄL-test, eller så missade jag peaken mellan testen 🤷🏼?♀️ aja, de är bara att se om mensen kommer eller inte. Börjar bli tufft efter några månaders försök nu att bara få negativa test...(obs, vill inte trampa nån på tårna för jag är fullt medveten om att det finns dem som försöker ännu längre osv, men det känns tråkigt ändå 🥰)

• Anonym (blomman)

Stort grattis till er som plussat!! Så roligt 😍

• Anonym (blomman)

BIM på tisdag och tog ett testa tidigt test idag, men de var negativt. Förväntar mig att mensen kommer så jag får nog hoppa vidare till novembertråden tänker jag. Tänker att ett testa tidigt borde vara tillförlitligt så här tätt inpå bim?

Stort lycka till alla som är kvar och väntar, håller tummarna för er!

Är det förresten någon som har erfarenhet av babyplans ÄL-test? Kört på RFSU innan men tänkte köpa några andra denna gången. 

• Anonym (blomman)
    Newstory skrev 2024-10-19 08:01:52 följande:

Hej! Ny här i tråden och längtar också efter ett +! stort grattis till alla er som plussat ♥️

Vad tror ni om dagens gravtest, tycker mig se ett supersvagt streck, vet att jag borde vänta några dagar men har svart att låta bli 😂 ÄL +9, bim-5
    tycker också att jag ser ett svagt streck. Vänta ett par dagar och testa igen. Håller tummarna 😊
  • Anonym (blomman)
    Newstory skrev 2024-10-19 08:41:44 följande:

Tack för era svar! Hoppas verkligen, får försöka hålla ut några dagar till så vet jag med säkerhet inom ett tag men väntan känns så lång. 

Till Anonym (blomman) och Nanathalie, ge inte upp hoppet förrän mensen kommit. Läst om många som inte ens fått positivt på bim utan flera dagar senare så det är ju väldigt olika för alla. Håller tummarna för er 🌸

Förstår dig, man vill ju bara veta! Du får uppdatera oss här sen 😍

Tack för pepp! Håller såklart fortfarande tummarna men man tappar ju ändå lite hopp när man ser negativt test. Men hänger kvar i tråden medan jag inväntar bim :) 
  • Anonym (blomman)
    Tilclah skrev 2024-10-19 08:58:37 följande:
    Jag testade negativt i torsdags och positivt igår fredag så mycket kan hända på en dag! Ge inte upp. 😍
    Så skoj, grattis!
    Bara för mig att vänta och se då! Har dock inga symtom alls, hade du de? 
  • Anonym (blomman)
    Nanathalie skrev 2024-10-19 08:59:07 följande:
    Du å jag blomman ❤️
    håller tummarna för oss! 😍
    Känns dock som att man borde ha några symtom, eller? Jag har inga alls ???? eller det kanske inte är ovanligt att inte ha de såhär tidigt? 
  • Anonym (blomman)

Känns kört för mig tyvärr. Har BIM imorgon och tog ett nytt testa tidigt idag som var negativt. Inväntar nu mensen och sen blir de nya tag nästa månad. Men herregud vad jag är besviken?är så redo för att bli gravid och få barn, har längtat såå länge och visst att jag vet att det kan ta tid, men nederlaget jag känt nu i några månader är riktig jobbig. Nästa månad blir vårt sjunde försök till första barnet. 

Lycka till ni som är kvar här, håller tummarna för er! ❤️

• Anonym (blomman)
    Nanathalie skrev 2024-10-21 11:19:48 följande:
    Blomman!
    Jag känner som du. Nu har det gått snart ett halvår sedan jag slutade med preventivmedel och jag blir lika besviken varje gång jag inte får ett +. Snart är det vår tur. Vi ses i novembertråden❤️
    Tråkigt vi inte fick vårt + denna månad! 😔 håller tummarna för oss nästa månad. Ska invänta mensen och deppa lite över den, sen går jag med novembertråden ❤️
Svar på tråden BIM Oktober 2024