BIM Oktober 2024
BIM OKTOBER 2024
01/10 Mothertotwo (Gissar! Kan ske någon gång mellan 29/09-06/10)
04/10 - knyttets
04/10 - cheryblossom
15/10 - Jassssen
21/10 - TrueResolution
BIM OKTOBER 2024
01/10 Mothertotwo (Gissar! Kan ske någon gång mellan 29/09-06/10)
04/10 - knyttets
04/10 - cheryblossom
15/10 - Jassssen
21/10 - TrueResolution
Jag frågade i september gruppen med, men ni flesta har gått över hit 😅 gyn skrev detta efter min undersökning den 12 sep. Kan det verkligen varit mens den 18, som nu är borta. Den var bara ljusrosa, lite rött och sen brunt och därefter försvann den. Från att använda en och en halv paket tamponger, så kunde jag nu spara typ en hel paket. I september gruppen lade jag ut ett grav test igår, kanske ser en antydan men nu idag var den blank igen.
Men vad betyder detta:
Vaginalt ultraljud visar anteflekterad uterus med homogent förtjockat endometrium på 6 mm. Höger ovarie utan anmärkning. Vänster ovarie med dominant follikel.
Hur stor ska endometrium vara innan mens?
Skumt, låter ju som ÄL-flytningar men är det inte den tiden vet jag inte. Symtomen känns ju också rätt likt nåt som skulle kunna tyda på graviditet, eller pms då det ofta likt 😅
Jag har under några dagar haft flytningar som känns som att det rinner ut, mer kladd i trosorna och när jag var på toa sist såg jag liksom hur det bara rann ut ner i toastolen, kunde liksom krysta ut typ filmjölk 😆🙈 Det är något nytt för mig, aldrig haft så mkt!
Hej tjejer!
Spännande för alla som snart har BIM. Håller tummarna för att ni plussar.😊
Grattis till er som redan plussat! Hade inkommit över 400 meddelanden sen sist jag var här. Har kanske missat något när jag ögat genom hehe.
Jag har själv BIM på lördag, men denna månad har jag inte legat i med sexandet p.g.a. massa andra saker som dragit energin ur mig. Men vi får se hoppet är ännu inte över förrän om fyra dagar. Jag brukar känna av molvärk en till två veckor innan mens och fram till mensen börjar. Hade äl-sekret i början på månaden men det är heller inget säkert tecken för ägglossning, temp och äl-testar har jag inte orkat med utan får köra på from nästa menscykel i så fall. Jag hade ömma bröst en dag och sen försvann det igen. Jag känner inte av någonting just nu och har inte gjort det alls denna månad. Helt ärligt känns det inte som att jag har ägglossat. Hade en berg-och dalbana känslomässigt från slutet på förra veckan fram till nu, men tror det bara är för att jag känner mig lite utmattad just nu. Men jag har inga tecken på att min mens är nära, vilket är jätte märkligt. Men den är också oregelbunden och skulle vara konstigt om den kom i tid för tredje månaden i rad, utan annars brukar det vara varannan månad som den kommer till punkt och pricka.
Jag hejar på er alla!
STORT GRATTIS TILL ER SOM PLUSSAT HITTILLS
Jag känner absolut ingenting denna månaden, förutom att jag fick ömma bröstvårtor för två dagar sedan och gör helvetes ont nu. Inga tecken på mensvärk. Har mensvärk i två veckor innan jag faktiskt får mens. Detta ska bli riktigt spännande. Idag blev pizza bak hemma, men degen blev inte som jag ville. Tror jag har duktigt med pms. Klassiska pms dagar! I morgon har jag BIM, men valt att vänta några dagar extra med att testa. Har inte börjat göra det än. Dock förväntar jag mig ett negativt svar med tanken på att jag haft sex två gånger denna månaden och har ingen aning när äl är. Chansen är minimal, men man vet aldrig.
Jag vill inte ha mens, men nu är det nog kört.
Kände efter hur min tapp är för att kolla sekret och torkade sedan handen i papper. Då kom det lite rosa färgat så misstänker att min mens är på g. Jag är på dag 32 nu och brösten ömmar som tusan. Dem brukar sluta ömma två dagar innan mensen startar igång. Men brukar bara vara öm i bröstvårtorna men denna gång är det hela brösten på mig som ömmar och kliar. Har lite molvärk i tjej magen nu också och värk i höfterna. Känns otroligt konstigt eftersom jag inte har känt av molvärk förrän nu, då detta brukar ske två veckor innan mens.
Man blir så förvirrad och vet inte vad det är för tecken som är onormala för dem skiftar tydligen. Har inga tester hemma och vet inte om det är så lönt att köpa heller.
Jag inväntar mens med min mensvärk och ömmande/kliande bröst! Lycka till alla andra resterande av månaden. Tycker ni jag ska räkna detta som första mensdag eftersom jag upptäckte lite rosa från livmoderhalstappen?
Okej tjejer, har nog beslutat mig för att gå ner på apoteket i morgon och köpa ett g-test ändå. Jag behöver slappna av för att mensen ska komma igång (eftersom jag misstänker att den är påväg).
Har bara apotekt hjärtat i närheten av mig. Vilket test rekommenderar ni mig till att köpa? Jag vet inte om dem har digitalt - testa tidigt nämligen. Behöver något som man kan lita på.
Mina bröst känns som vattenmeloner, men tror dock det är pms som sagt.😂
Tror ni man kan kissa på morgonen och förvara det på något sätt, för att sedan testa senare mot förmiddagen när man handlat? Jag klarar aldrig av att hålla mig mer än 4 timmar.
spännandeee!!
Vi har också bara spotek hjärtat här i närheten, jag brukar då kika på hemsidan. Beställa det test jag vill ha & finns det då i lager kan man hämta upp det i butik bara på någon timme 🙌🏽 Perfekt! Slipper man stå förvirrad & leta i hyllorna i ren beslutsångest 😅
Du kan absolut kissa på morgonen och testa senare. Beroende på hur länge det ska stå kan du förvara det i kylen (tips är tex kyldörren där det är som svalast). däremot måste du ta fram det så att det är rumstemperatur innan du testar, detta kan påverka vissa tester annars 🥰
håller tummarna för dig! 😍
Hahaha ja, det var verkligen en TITTUT JAG SKOJADE BARA😂
Vi får hoppas på november