• Vias

BIM Oktober 2024

Hej! 

Kommer från septembertråden, och vet fortfarande inte när BIM är 😅 jag har använt clearblue advanced äL-tester som jag slutade med i lördags förra veckan, efter att jag fått hög fertilitet i 9 dagar. Enligt anvisningarna ska man alltså sluta testa, eftersom sannolikheten för maximal fertilitet (dvs ägglossning) är liten. 

Nu ser min graf ut såhär. Första cykeln jag tempar (vilket kanske syns på berg- och dalbanan i början), men tolkar det som att jag hade äl i fredags förra veckan, fastän testerna inte visade det? Och då borde BIM vara om ca en vecka, runt 5 oktober? 

• Vias

BIM OKTOBER 2024

03/10 - Vias
    04/10 - knyttets
    04/10 - cheryblossom
    04/10 - AX87
    04/10 - ophelia
    04/10 - adirf10 
    06/10 - anonym (L)
    06/10 - Snorkfröken
    09/10 - Anonym(Syskonlängtan)
    10/10 - Arconia
    10/10 - Sandtrollet
    10/10 Marie8989
    12/10 - LifeGivesYouLemonade
    13/10 - corvus
    15/10 - Jassssen
    15/10 - Anonym(Sladdis2025)
    16/10 - Yasen
    16/10 - Frogelt
    17/10 - Anonym(Tredjegångengillt)
    17/10 - Supermario91
    17/10 - Augustilejon
    18/10 - Siripiri 
    18/10 - Anonym (En till)
    19/10 - Mothertotwo
    19/10 - Nanathalie
    19/10 - Anonym(Lollo)
    20/10 - MammaIda00
    21/10 - TrueResolution
    21/10 - Emlan93
    22/10 - Anonym(blomman)
    23/10 - Pinpina 
    23/10 -Tredje 
    24/10 - JustinzeVar
    25/10 - Popcorn 1990
    31/10 - EJT (oregelbunden cykel)
  • Vias

Idag har tempen sjunkit och nu inväntar jag bara mensen imorgon. Känns ändå helt okej, trodde inte att jag ens skulle ha äl denna månaden och om mensen kommer imorgon har jag haft en cykel på 33 dagar istället för 50+ som förra månaden. 

Det gäller att uppskatta de små sakerna 😅

• Vias
    Vias skrev 2024-10-02 07:25:56 följande:

Idag har tempen sjunkit och nu inväntar jag bara mensen imorgon. Känns ändå helt okej, trodde inte att jag ens skulle ha äl denna månaden och om mensen kommer imorgon har jag haft en cykel på 33 dagar istället för 50+ som förra månaden. 

Det gäller att uppskatta de små sakerna 😅

Oooh denna spänning!! ÄL +14 och BIM idag, och imorse sköt tempen till 0.2 grader över coverline. Förmodlingen handhavande fel på termometern (🤪), men ännu ingen mens i sikte.
  • Vias
    Snorkfrökenhär skrev 2024-10-03 18:20:09 följande:

Ååååh spännande 😄🤞🏻 Lovande med tempen, ska du testa nåt?
    adirf10 skrev 2024-10-03 15:18:33 följande:

Min mens kom idag, på BIM... sån besvikelse...
    Vi har försökt i 6 månader, men det här var första gången jag kände mig gravid och så var det ändå inget...
    Hoppas på nästa månad istället 🙏🏼

Lycka till ni andra, hoppas ni får ert efterlängtade plus ❤️

Nääää, jäkla skit 🙁 Hoppas det blir er tur nästa månad 🙏🏻💕
    ja, jag tänkte testa på lördag om mensen inte kommer innan dess 🥹
  • Vias

ÄL +16 enligt appen, ingen mens och neg. gravtest. 😤 appen tycker dock att jag ska testa först om 3 dagar, men tänker att det borde ha visat positivt idag om det tagit sig. 

Funderar också på varför appen tyckte jag hade ÄL den 19e, när jag hade en liknande dipp den 23e? Någon som vet? 

• Vias
    Amaaandaaa00 skrev 2024-10-07 18:37:45 följande:

Temp är egentligen det ända som verkligen kan vissa att man haft ÄL,  därför jag tempar, ÄL tester garanterar inte att ÄL faktiskt sker. 

Detta är min första cykel jag tempar, men jag förstår ej hur det ska gå att utläsa om jag haft ÄL eller inte. Jag har haft flera dippar nu som skulle kunna vara ÄL, hur vet jag vilken av dem det är?!?!
  • Vias
    Amaaandaaa00 skrev 2024-10-08 08:08:51 följande:
    Det är inte dipparna du ska kolla efter, utan temp ökningarna. ladda upp din tempkurva här så kan vi hjälpa dig 💗

Jag tolkar det som att jag inte haft ÄL denna månaden, då jag inte haft någon märkvärdig höjning i tempen? 
  • Vias
    trefaldigmästareikärlek skrev 2024-10-08 08:25:21 följande:

Här ser du på min graf innan äl (röda korset) ligger tempen under/nära bastempen, efter äl (korset) är tempen högre än linjen i flera dagar följande. Det är det som bekräftar att ägglossningen skett 😊
    Tempen ff hög men - på test idag äl +10

Då tror jag att jag är med, förstår dock inte varför appen säger att jag haft ÄL när det inte alls ser ut så på min graf🥹 kan det vara att den alltid förväntar sig att man ska ha ÄL och därför utgår från första bästa höjning, fastän det bara rör sig om en 0,0004 graders höjning typ? 

• Vias
    Amaaandaaa00 skrev 2024-10-08 10:40:11 följande:
    Såg din graf nu. Tempar du samma tid varje dag? Och följer alla ?regler? när det kommer till tempning? Att du tempar direkt du vaknar? sover ungefär lika mycket. Osv. känns som din temp är väldigt fluktuerande? 
    Som en berg- och dalbana! Detta är första cykeln jag tempar, varför den ser ut som den gör i början, men de senaste veckorna har jag tempat samma tid, sover lika mycket osv. Någon timme senare på helgerna dock 
  • Vias
    Anonym (En till) skrev 2024-10-08 10:41:39 följande:
    Jag tycker det ser ut som att ett tempskifte skett där appen satt ut ägglossningen! De flesta punkter är under före den dagen och de flesta är över därefter!
    Hoppas 🥹 vid det är laget gör det inte ens något om mensen kommer, vill bara veta att min kropp fungerar som den ska. ÄL+ 14 idag i sådana fall, så borde komma när som! 
Svar på tråden BIM Oktober 2024