Inlägg från: Anonym (Myggan89) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Myggan89)

BIM Oktober 2024

Hej! Många verkar ha lämnat septembertråden. Ville bara säga att jag plussat 😭😭❤️ september var månaden!! Trots att jag var bortrest vid ÄL och blev dunderförkyld precis efter ÄL. Haha! Hur livet kan bli.. jag vill också tacka er alla för support och stöd och önska er största lycka till framåt. Plusset är på väg 🤞

Hoppas ni kan be lite extra för mig nu, har ett missfall i januari som jag gärna inte vill göra om. Puss o kram!!
  • Anonym (Myggan89)
    EJT skrev 2024-09-23 14:48:05 följande:

Känner mig just nu så ledsen och nedslagen. Är nog lite färgad av PMS, för har inte riktigt varit såhär låg sen vi började försöka få syskon för 1,5 år sen. 

Det är som att det börjar gå upp för mig att det kanske inte blir nåt mer barn. Samtidigt som vår stora snart 5-åring börjar bli åh, så stor. Att inte få en till livet, det känns som en outhärdlig tanke just nu. Vi älskar vår dotter men vi hade ju alltid tänkt oss en till. 

Just nu känns det som att min ålder och min vikt i kombination gör det omöjligt, och enklare blir det inte. Känns svårt att gå ner i vikt, det kommer ta oändligt med tid och påverkar (under viktnedgången) fertiliteten negativt medan när jag isf är ute på andra sidan så är jag för gammal 🙁 Skulle börjat viktresan för flera år sen, men då var livet upp och ner... 

Lite ledsen idag.

Skickar pepp och kärlek och stöd ❤️ du är inte ensam!
  • Anonym (Myggan89)
    Ophelia1231 skrev 2024-09-26 23:36:02 följande:
    BIM OKTOBER 2024

04/10 - knyttets
    04/10 - cheryblossom
    04/10 - AX87
    04/10 - ophelia
    06/10 - anonym (L)
    06/10 - Snorkfröken
    10/10 - Arconia
    12/10 - LifeGivesYouLemonade
    13/10 - corvus
    15/10 - Jassssen
    15/10 - Anonym(Sladdis2025)
    16/10 - Yasen
    16/10 - Frogelt
    17/10 - Anonym(Tredjegångengillt)
    17/10 - Supermario91
    17/10 - Augustilejon
    18/10 - Siripiri 
    18/10 - Anonym (En till)
    19/10 - Mothertotwo
    19/10 - Nanathalie
    19/10 - Anonym(Lollo)
     20/10 - MammaIda00
    21/10 - TrueResolution
    21/10 - Emlan93
    22/10 - Anonym(blomman)
    23/10 - Pinpina 
    23/10 -Tredje 
    24/10 JustinzeVar
    31/10 - EJT (oregelbunden cykel)

Glömt att lägga till mig, så gjorde de nu.☺️ 
    Ni som varit gravida innan vad var era första symptom?
    Jag har ju varit gravid innan men var ung och inte red så avslutade den, men hade varit kul att veta vad ni hade för symptom. ☺️
    Har haft ömma bröst och typ ungefär som mensvärk bägge gångerna (första slutade i missfall, andra pågår nu v 5 🤭❤️). Trötthet, frusen, hungrig och mer lättirriterad. 
  • Anonym (Myggan89)
    LifeGivesYouLemonade skrev 2024-09-28 09:20:36 följande:

Denna cykel har vi bara haft sex en gång. Första natten efter positivt ägglossningstest. Känns konstigt då vi alltid haft sex typ 3-4 ggr runt ÄL innan. Men denna gång slog tröttheten in haha 😂 men får hoppas att det räckte och vi pricka in 😅

Det räckte för mig 😅🙌 dock typ 3 dagar innan ÄL (var bortrest utan sambo vid ÄL). Flera månader tidigare har vi myst typ 3-4 ggr men det har inte tagit sig. Håller tummarna! 
  • Anonym (Myggan89)
    Holm94 skrev 2024-09-28 09:52:15 följande:

Hej alla,

har läst tråden hela tiden men skapade nu ett konto för att kunna skriva. Har BIM 2 oktober (positivt Äl test 10 september så antagligen ÄL dagen efter?). 
    Tror jag är ÄL + 10 eller 11.

Tog nu på morgonen ett test - testa tidigt med clear blue där man kan testa 6 dagar tidigare och jag får fram svaga streck på båda. Förra månaden syntes absolut ingenting när jag tog liknande test (fick mens då). Visst måste det vara något på g eller är det för tidigt att ropa hej? 😍
    Symptomen jag har är också väldigt ömmande bröst, lite mensvärk och lite ovanligt känslig för vissa lukter. Men detta är sånt jag även brukar ha innan mens också. 

Men om du hade ägglossning 11 sep är du ju inte på ÄL+10/11 idag? Och var ägglossningen då borde ju bim också varit för nån dag sen? 

Men du kan din kropp bäst såklart så rätta mig om jag har fel ❤️ lycka till!

• Anonym (Myggan89)
    knyttets skrev 2024-09-30 11:39:09 följande:

Gårdagens känslostorm och besvikelse visade sig vara inget mindre än hormoner. Tyckte mig se en svag skugga på vanligt test imorse och skyndade efter ett testa tidigt. Och visst, ett svagt men ack så tydligt plus! Helt otroligt! 😍 Väntar ännu ett par dagar och bekräftar med digitalt mest för att det är härligt. 

Femte försöket blev det för vår del. Äl+9 idag kanske äl+10. Inte mycket vi gjort annorlunda förutom två grejer. Det ena var att vi legat mer sällan än de andra försöken. Varannan dag kring ägglossning. Jag hade också tydlig ägglossning med ett test där teststrecket var starkare än kontrollstrecket. MEN så gjorde jag också en grej som jag gjorde då jag blev gravid med första barnet vilket var att ta en dubbeldos d-vitamin en dag då jag såg att ägglossningen var på gång. Det är säkert bara ett sammanträffande men lyckats bli gravid två gånger så nu 😅

GRATTIS! ❤️ Alltså din resa låter typ exakt som min?! Så kul och sjukt!

Plussade för en vecka sen, på ÄL+10, efter ungefär fyra/fem försök. Det vi gjorde annorlunda var också att vi bara låg en(!) gång under fertila fönstret pga jag var bortrest utan sambon så vi hann inte mer. Vi låg ungefär 2-4 dagar innan ÄL. Hade också väldigt stark ägglossning med teststreck starkare än kontroll. Jag tog också D-vitaminboost innan ÄL, tror dagen innan eller samma dag som vi myste (det som blev ett plus sen då). Och med boost menar jag typ 6-7 tabletter av D-vitamin med 3000 IE. Precis runt ÄL och några dagar efter drack jag C-vitamin brustabletter. Kanske 1-2 per dag eftersom jag även var förkyld. Visste ju inte att jag skulle bli gravid då. Men har läta i efterhand att C-vitamin ger naturligt högre progesteron vilket ju hjälper kroppen behålla en graviditet. Såna sjuka sammanträffanden ändå?!

Stort lycka till allihop ! 

• Anonym (Myggan89)
    Froglet skrev 2024-10-07 10:16:53 följande:

Alltså den här väntan!
    Är på ÄL+5 och har fått min första bekräftade ÄL i NC. Det gjorde ju inte att jag blev mindre ivrig och otålig direkt 😂

håller tummarna så hårt att de nästan går av nu, försök 3 och babyfebern är påtagligt närvarande 🥰

hur tidigt är rimligt att testa? Kommer inte kunna hålla mig till BIM denna gång 😅

Haha känner igen mig! Plussade ÄL+14 en tidigare graviditet (slutade i missfall) och denna graviditet ÄL+10 med testa tidigt från Clearblue. Lycka till!!!
  • Anonym (Myggan89)
    Anonym (En till) skrev 2024-10-07 13:00:06 följande:

Tips på mat för att främja progesteronet? Har läst att vitkål ska vara bra så nu äts det vitkål för glatta livet, men vad mer?

Vet inte om det har nåt samband men precis runt ÄL och några dagar efter den drack jag C-vitamin brustabletter för jag var förkyld. mellan 1-2 tabletter per dag. Och jag blev gravid! Har fortsatt dricka samma ny under första veckorna 🙏 är snart i v 7. Vet som sagt inte om det har hjälpt men tänker att det inte skadar :)
  • Anonym (Myggan89)
    Nanathalie skrev 2024-10-07 16:29:09 följande:
    Tack snälla för ditt svar! Då myser vi vidare 😂 häftigt med sådan ägglossningssmärta som idag.. Kan riktigt känna att det där ägget kommer från höger äggstock 😂

Hade ont typ en hel dag nere på vänster sida (vänster äggstock gissar jag). Brukar inte ha så. Kunde knappt gå 😅 samma dag fick jag även peak på ÄL-test. Och detta blev sen till en graviditet 🤗 så för min del skedde ägglossningen samma dag som smärtan. 

Lycka till!

• Anonym (Myggan89)
    trefaldigmästareikärlek skrev 2024-10-09 08:47:04 följande:
    Tog ett nytt CB plus idag med morgonurin, det var starkare än igår så jag är gravid 😱😂
    Grattis! Tagit ett digitalt ännu? Vill du visa bild? Bästa känslan 😍😍
  • Anonym (Myggan89)
    Anonym (Em) skrev 2024-10-09 19:08:52 följande:

Visst gör det inte det? Men blir ändå så osäker. Hela den här cykeln är konstig, brukar visserligen ha långa cykler men denna hade jag ägglossning på cd 30.. så senaste mens 27/8, äl 25/9. 

Tycker också att det nog borde vara ett starkare streck vid det här laget men får väl ta ett nytt om ett par dagar som du säger om flytningen inte eskalerar. Undrar om den kan vara en nidblödning..?

Tips är att också ta ett digitalt nästa gång. Alltså där det står gravid eller inte gravid. Så slipper man fundera på eventuella spökstreck :)
  • Anonym (Myggan89)
    Björkskogen skrev 2024-10-10 17:16:33 följande:

Är nog kört för mig redan innan äl. Gubben jobbar borta och kommer inte hem idag som planerat, utan först på måndag är han hemma igen. Vi hade mys i måndags, dag 10. Idag är dag 13. Så äl nu någon dag. Testar inte så jag vet ju egentligen inte. Men vad tror ni, är det lönt att ens hoppas på plus den här mån? :/

Blev gravid med senaste myset fyra dagar innan ÄL 😍
  • Anonym (Myggan89)
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-10-16 15:33:54 följande:

HJÄLP!
    Vad händer här? Kan någon tolka/ge tips 

Har du tagit test??
  • Anonym (Myggan89)
    Ophelia1231 skrev 2024-10-17 06:02:27 följande:

någon som vet vad som är högt LH värde på premom?☺️

Lägsta värdet som gav mig högt på Premom var 0.59, och har haft upp till 1.03 (det blev en graviditet ❤️)
  • Anonym (Myggan89)
    Nanathalie skrev 2024-10-18 08:31:08 följande:

Tiden för att inbilla sig streck är tillbaks. Nu hittar jag en väldigt VÄLDIGT liten svag linje. Markerade ut den med röda prickar.

Är det bara jag? Äl+10 idag så börjar kännas kört om det inte visar sig snart.

Jag vet ju detta, men samtidigt läser man så många som fått positivt äl+9-10 osv så det är lite svårt att låta bli.

Natural cycles säger att mensen ska komma på måndag liksom. Borde det inte visa sig något nu då?
    Analysera streck är tortyr ibland.. ta ett testa tidigt digitalt? Skönare för psyket ❤️
  • Anonym (Myggan89)
    Eost skrev 2024-10-18 07:37:46 följande:

Fortsatt förhöjd temp. Men långt till BIM 24/10 😫 det är så himla lång väntan hela tiden 😅 har dock fortfarande känsla av att det inte gick denna månad heller. 

förkylningskänslan är borta , den va väldigt konstig gick liksom som i vågor under dagen? och har haft ångestpåslag två kvällar på rad nu 😕 annars inte symtom förutom att jag som sagt inte har ont i brösten denna månad som jag annars alltid brukar ha mellan äl och bim. 

Vilken fin kurva! Håller tummarna ❤️ jag testade positivt på ÄL+10 denna graviditet så kanske du kan testa om några dagar bara? Med tidigt test ska tilläggas. 
  • Anonym (Myggan89)
    Anonym (blomman) skrev 2024-10-19 07:52:14 följande:

BIM på tisdag och tog ett testa tidigt test idag, men de var negativt. Förväntar mig att mensen kommer så jag får nog hoppa vidare till novembertråden tänker jag. Tänker att ett testa tidigt borde vara tillförlitligt så här tätt inpå bim?

Stort lycka till alla som är kvar och väntar, håller tummarna för er!

Är det förresten någon som har erfarenhet av babyplans ÄL-test? Kört på RFSU innan men tänkte köpa några andra denna gången. 

Har kört babyplans ÄL-test ett par månader och det har funkat bra för mig! 👍
  • Anonym (Myggan89)
    Nanathalie skrev 2024-10-20 10:02:02 följande:
    Tack ❤️ jag vet. Blir orolig för kemisk graviditet.. Eller helt enkelt inbillning. Men, När jag såg strecket imorse tänkte jag för första gången detta är inget spök. Det syns ju klart och tydligt! Men man känner ju inte direkt så när andra skriver om att det är för svagt. Jag vet att det finns de som inte plussat förrän efter bim. Eller åtminstone på bim och det är ju först imorgon. 
    Eller, så är det bara psyket som spelar mig ett spratt. Tiden lär ju få utvisa..
    Har du tagit något digitalt test?
  • Anonym (Myggan89)
    Anonym (Lyrka) skrev 2024-10-22 13:59:48 följande:

som jag skrev förut fick jag positivt på clearblue testa tidigt, stod gravid. Bör vara ett par dagar innan BIM. Blev nyfiken och tog en vanlig RFSU sticka och räknade med att inte se något. Det är alltså INGET testa tidigt och jag tog testet vid lunch. Blev förvånad när det var ett tydligt streck. Någon som varit med om samma? Innebär det att Bim borde varit tidigare än vad jag

Absolut inte testat så starkt några dagar innan bim med dessa test 😂 två graviditeter och ingen gång har de varit så starka utan snarare ganska svaga på bim. 

Stort grattis! ❤️

• Anonym (Myggan89)
    JustinzeVar skrev 2024-10-23 19:08:05 följande:

Någon som vet om det är normalt med ligamentssmärtor såhär tidigt? Minns inte hur jag hade det med dottern för 9 år sedan..

Det började redan en vecka innan plusset dra och ila mot ljumskarna typ? och när jag reser mig för snabbt, hostar, nyser eller till och med SKRATTAR så hugger det till i tjejmagen och/eller ljumskarna. 

Någon som har eller haft liknande? Behöver jag vara orolig? Är bara i 4+0 

Jag är längre gången än du, är 8+0 men jag har känt ligamebtsmärta från säkert 5+0/6+0. Minns inte exakt men tidigt i alla fall! Läst att det är helt normalt även i tidig grav 😊 

Exakt samma känsla när jag hostar eller nyser haha, det liksom ilar till och gör så ont i en millisekund. Tror inte det är någon fara utan verkar vanligt. 
Svar på tråden BIM Oktober 2024