• corvus

BIM Oktober 2024

Hej alla! Blev nyss medlem så jag kan vara med i tråden :) Det blir andra försöket för första barnet för mig och min man. Osäker vilket exakt datum jag kommer ha ägglossning men preliminärt är bim 13/10 enligt Clue-appen.

Önskar er alla ett stort lycka till!

• corvus

BIM OKTOBER 2024

04/10 - knyttets
    04/10 - cheryblossom
    04/10 - AX87
    06/10 - anonym (L)
    06/10 - Snorkfröken
    10/10 - Arconia
    12/10 - LifeGivesYouLemonade
    13/10 - corvus
    15/10 - Jassssen
    15/10 - Anonym(Sladdis2025)
    16/10 - Yasen
    16/10 - Frogelt
    17/10 - Anonym(Tredjegångengillt)
    17/10 - Supermario91
    17/10 - Augustilejon
    18/10 - Siripiri 
    18/10 - Anonym (En till)
    19/10 - Mothertotwo
    19/10 - Nanathalie
    19/10 - Anonym(Lollo)
    21/10 - TrueResolution
    21/10 - Emlan93
    23/10 - Pinpina 
    23/10 -Tredje 
    24/10 JustinzeVar
    31/10 - EJT (oregelbunden cykel)

Hej, jag missade så klart att lägga in min på listan :') *ny*

• corvus

Hej! är det här ett positivt äl-test? tycker mig att test-strecket är pyttepyttelite svagare men vet inte hur petig man ska vara! Förra månaden fick jag aldrig ett positivt test så jag tror jag missade testa vid rätt tillfälle. 

• corvus
    Siripiri skrev 2024-09-28 14:52:32 följande:
     Strecken är ju nästan lika starka, ser  lovande ut 😃
    🤩 Då gäller det att schemalägga mystid med mannen haha! 
  • corvus
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-10-02 07:13:33 följande:

Två dagar efter ÄL idag och imorse kom en blödning igen likt alla andra månader. Vet inte om det är negativt eller inte, får liksom inget svar från läkare heller. Varje gång tänker jag att nu blev det inget den här månaden heller. 

Vi är inne på försök 9 till vårt första gemensamma som blir en sladdis. 

Man kan blöda lite vid ägglossning tydligen (kolla upp ägglossningsblödning), undra om i ditt fall att det tar ett par dagar för blodet att lämna kroppen och därför sker det strax efter ägglossningen. För som jag förstått det sker implantation som tidigast 6 dagar efter ägglossning, och implantationsblödning om man får det ungefär samtidigt som bim.
  • corvus

är på dag äl+8 och jag är verkligen otålig! Jag är allmänt en person som lätt blir besatt av intressen och särskilda ämnen så det är jättesvårt att inte fästa sig vid att försöka bli gravid till en ohälsosam nivå. 

Helt omöjligt att veta om jag har symtom också då jag även har ibs, jag blir ofta illamående, får magkramper och är uppblåst som det är, särskilt i samband med mens -.-? 
    Så det är bara att vänta tills på söndag, men jag ska försöka hålla mig till att testa tills någon dag efter bim om mensen inte kommer innan dess. Förra månaden slösade jag för många graviditetstest 😅

håller tummarna för er alla! 

• corvus

Äsch, dag 26 i cykeln och mensen kom tidigt :( är ganska säker på att det är mens i alla fall. Det räknas väl som spotting just nu men det börjar alltid så så jag tvivlar på att det är implantationsblödning. Den orimliga delen av min hjärna vill ändå inte ge upp hoppet än, så jag avvaktar att uppdatera mitt resultat på listan förrän mensen dragit igång ordentligt. 

Svar på tråden BIM Oktober 2024