BIM Oktober 2024
Hej alla som kämpar!
Hakar på här då. Starkt utslag på ÄL testet idag. Håll tummarna för oss ikväll 😊
Lycka till alla!
Hej alla som kämpar!
Hakar på här då. Starkt utslag på ÄL testet idag. Håll tummarna för oss ikväll 😊
Lycka till alla!
BIM OKTOBER 2024
Två dagar efter ÄL idag och imorse kom en blödning igen likt alla andra månader. Vet inte om det är negativt eller inte, får liksom inget svar från läkare heller. Varje gång tänker jag att nu blev det inget den här månaden heller.
Vi är inne på försök 9 till vårt första gemensamma som blir en sladdis.
Jag vet inte, ingen läkare verkar heller veta. Har så här varenda månad. Problemet är att det inte slutar heller. Så här kan det hålla på fram till mensen kommer på riktigt. Vissa dagar mer, vissa dagar mindre. Jag fick höra en gång att det är svårare för ägget att fästa då man blöder, men vet inte hur mycket det stämmer.
För exakt ett år sedan idag gjorde vi en abort. Vi skulle inte ha några fler barn, inga gemensamma var det sagt. Efteråt har vi väl aldrig mått så dåligt som då. Det gör ont i oss varje dag att vi tog det beslutet. Just nu längtar jag oerhört efter det där plusset som jag fick då utan att det va meningen. Nu verkar det helt omöjligt.
Hoppar in här igen. Var med i September gruppen och plussade men fick ett missfall förra veckan i vecka 8+0. Otroligt kämpigt men försöker kämpa på och tänka framåt. Något som varit gravid och fått missfall - när kom er ägglossning igång? Min läkare tror att den kommer att komma som vanligt pga ändå tidigt missfall (och ?smidigt? förlopp) Ägglossning i så fall 20-21-22/10.
Vi hade lite fått upp hoppet om livet igen när vi plussade med en vår bebis. Vi fick en bebis som dog i vintras efter fullgången tid, så nu är man tillbaka på ruta 1 igen i sorgen och känslorna om att livet är orättvist. Vill bara få må bra igen, vill bara kunna känna hopp om livet.
Hänger därför på den här gruppen igen. Kämpar på! ❤️
Ni som är testnarkomaner! 😅
Vad använder ni för tidiga gravtest? Och vart köper ni? Tänker att det blir en ganska stor kostnad också 😂
Jag har kört med ägglossningstest från billiga tester. Tycker dom funkar okej. Vanliga gravtest finns ju lite här och var, men just dom för att testa tidigt
Ni som är testnarkomaner! 😅
Vad använder ni för tidiga gravtest? Och vart köper ni? Tänker att det blir en ganska stor kostnad också 😂
Jag har kört med ägglossningstest från billiga tester. Tycker dom funkar okej. Vanliga gravtest finns ju lite här och var, men just dom för att testa tidigt
En fråga, någon som upplevt att deras man har svårt att ?leverera?? Tror inte det blir nåt för oss denna månad då min sambo lider av prestationsångest. de tidigare två försöken vi gjort har han inte heller pallat trycket till ägglossningen. Två dagar i rad går inte, knappt varannan ens under ägglossningsveckan. Vet inte alls hur vi ska lösa detta? han har typ lika bra koll på min cykel som jag har, så att mörka ägglossningen blir svårt.
Vi har ibland det bekymret. Inte nu sist men det har vart så ett par gånger tidigare. Jag har ibland försökt mörka att jag har ägglossning men det går inte 😂 så han märker och då blir det på en gång svårare.
vi har efter ett par månader ändå lyckats, men tror inte det hjälpte den här gången heller tyvärr.
vi är också båda lite äldre så vet inte heller hur kvaliteten är så att säga 🙈
Håller med! Så skönt att inte vara ensam i detta. Förstår killarnas frustration, man vet ju hur sugen man själv inte alltid är 🙈
Är det ert första barn? Har inte läst allt här inne.
Jag skäms också över att jag tycker det är jobbigt. Vi har barn sedan tidigare och hade inte tänkt skaffa något gemensamt först. Jag är snart 37 och han 42. Jag skäms över att bli besviken när det inte tar sig eftersom man vet hur andra kämpar med sina första. Vi kämpar med vårt första men ändå vårt 8:e (!) 🙈
Ja det var lugnande att läsa om allas erfarenheter!
man har rätt till sina känslor även om det är första eller åttonde barnet <3 har ni försökt länge?
vi försöker skapa vårt tredje barn. Jag borde väl bara chilla lite för vi vet ju att det går liksom, men man vill ju att det ska ske NU!
Vi vet egentligen också att det går. Vi blev oplanerat gravida förra sommaren och då vi absolut inte tänkt skaffa barn tillsammans gjorde vi abort i stundens hett, med stor tvekan. Beslutet blev tvunget att komma fort då jag va i vecka 14 redan. Med tanke på våra stora barn kändes det ändå rätt att ta bort.
Det visade sig vara hemskt! Inte en dag gick utan att vi tänkte på det. vi grät oss igenom den första tiden och efter många långa diskussioner kom vi ändå fram till att vi ville ha vårt kärleksbarn. Så i januari började vi med ?blir det så blir det?. Det blev aldrig. I juni började jag med ägglossningstest.
Jag gissar på att stressen och frustrationen spelar in.
jag blöder också väldigt ofta i cykeln. Från dag 14 och fram till riktiga mensen. Tror att ägget har svårt att fästa pga detta. Men egentligen vet jag inte.
Åh jag förstår känslan! Vi har barn lite hur som. Hans ena veckan, mina andra, ibland alla. Varannan helg utan. (Vi har båda ex som inte verkar så intresserade av barnen och därför dumpar av dom här lite när det passar dom)
Ett av våra argument till aborten vi gjorde va också att vi hade vår egna tid, tid för bara oss. Men, den är näst intill obefintlig ändå så vi kan lika gärna ha en på heltid när vi ändå har barnen nästan jämt.
och som du skriver, det där med helgerna. Att få ha en liten som man alltid har. Och även känslan av att ha ett tillsammans. Vi har pratat lite om att det blir också något som kan knyta ihop familjen på ett sätt. Alla får ett gemensamt syskon att älska.
Både hans och min yngsta är 8, födda 16.
Hur gamla är ni?
Ja jag hade såklart räknat med att det skulle bli jobbigt. Men inte så jobbigt som det faktiskt blev.
Jag har haft så här mer eller mindre hela mitt liv. Har använt nuvaring som är det enda preventivmedel som funkar för blödningarna. Om jag stoppar in en ring slutar det blöda efter ca två dagar. Jag har gjort lite prover men det visar ingenting. Ska ringa gyn igen efter nästa mens tänker jag. Och berätta om våra försök och så. Så just nu hotar jag min egen kropp med det om det inte tog sig den här gången 😅 Egentligen vill jag mest ha svar på om blödningarna kan påverka chanserna att bli gravid.
Ja alltså känslan av att skapa ett liv tillsammans ❤️ En blandning liksom. Vore ju helt fantastiskt. Och som sagt, innan det hände hade vi inga tankar på det. Våra barn är stora, äldsta 16. Vi hade börjat tänka på livet utan barn t.o.m. Vad vi skulle göra sen. Men nu. Det finns ju liksom inget annat än att vi längtar efter en bebis. Och eftersom man är lite äldre nu känns allt så annorlunda mot innan. Jag va 22 när jag fick första och herregud vilken skillnad mot hur man tänker nu.
och som du säger. Man är liksom ändå förälder hela tiden. Jag har en dotter som inte vill bo hos pappa. Så henne har vi mer. Tänker. En mer eller mindre liksom 😂 7 eller 8 kvittar 🤷🏼?♀️❤️
Tog test här imorse, mest för att bekräfta det jag redan visste, att det inte tog sig den här månaden heller. Mina jäkla blödningar håller i sig. Fick rådet av kvinnokliniken att ringa fertilitetskliniken. Så ska göra det imorgon tänkte jag. Måste veta om dessa blödningar hindrar en graviditet.
Blir lika besviken varje gång.
Men grattis ni som plussat! ❤️
Dagens tankar: Jag har egentligen ingen aning om när jag hade lossning den här månaden, för jag fick inte min ägglossningssmärta lika tydligt. Men vi hade sex dag 12, 13 och 14 i cykeln. Hattrick! Haha fyfan vad det suger med planerat sex när man försöker bli gravid. Nej men alltså seriöst, det tar ju bort all passion. I somras när vi inte försökte bli gravida så hade vi hur bra sex som helst. Men nu när vi medvetet försöker pricka in ägglossningen så blir sexet så tråkigt! Usch asså!
Aja, i alla fall. Är det någon mer i tråden som har problem med spottings? Jag får spottings innan mens och man undrar ju liksom om det är kört när dom kommer? Jag som redan har en kort menscykel (25 dagar) och kort lutealfas, undrar ju om jag förlorar ännu fler dagar pga spottings. Jag var nyligen hos en gynekolog för att kolla upp mina mellanblödningar innan mensen, och jag sa till den gynekologen att jag försöker bli gravid. Han hittade inget avvikande och sa bara att äggblåsorna såg fina ut och bla bla, han sa basically lycka till hej då. Men å andra sidan ska man nog träffa någon som är inriktad mot infertilitet, vilket vi ska göra om två veckor.
När är det rimligt att börja testa sig då? Hur många dagar efter förmodad ägglossning?
Idag är det fredag! Får man ta en öl ikväll eller bör man avstå helt? Jag har en kall 4,2% 33cl i kylskåpet som står och suktas efter en lång vecka? Vad säger ni?
Trevlig helg alla!
En till med spottings här. Eller ja, om det vore så väl. Här blöder vi från dag 16 fram till mensen. Så jävla trist. Har ingen aning om det påverkar heller. Ingen verkar veta. Pratade med en läkare jag hade sist på gyn, han skulle kolla igenom mig igen som han sa. får se vad han säger.
Jag sitter här med mitt vinglas. Vet dock att det inte tog sig den här gången.