• Anonym (L)

BIM Oktober 2024

Hej,

Jag hoppar in här då jag misstänker att bim är 5-6 oktober någonstans, men är osäker då jag tog ut min spiral i veckan och sista ?mensen? jag hade var en liten blödning den 6e sept som varade några timmar..

har kört lite på ägglossningtest för att försöka lokalisera mig i min cykel, men appen visar att mitt Äl-test idag är lågt - fast jag tycker det är rätt starkt, inte positivt men kanske imorgon? Har haft ont vid äggstockarna både igår och idag men som lagt sig nu mot kvällen. Tidigare har jag bara haft ett hugg som lagt sig efter några minuter..

Detta blir vårt andra barn :)

• Anonym (L)
    Anonym (L) skrev 2024-09-19 20:16:46 följande:

Hej,

Jag hoppar in här då jag misstänker att bim är 5-6 oktober någonstans, men är osäker då jag tog ut min spiral i veckan och sista ?mensen? jag hade var en liten blödning den 6e sept som varade några timmar..

har kört lite på ägglossningtest för att försöka lokalisera mig i min cykel, men appen visar att mitt Äl-test idag är lågt - fast jag tycker det är rätt starkt, inte positivt men kanske imorgon? Har haft ont vid äggstockarna både igår och idag men som lagt sig nu mot kvällen. Tidigare har jag bara haft ett hugg som lagt sig efter några minuter..

Detta blir vårt andra barn :)

Glömde bifoga bilden på ä-testerna 
  • Anonym (L)
    knyttets skrev 2024-09-19 20:33:37 följande:
    Tycker också det ser så gott som positivt ut! Men kan vara att du får ett ännu starkare imorgon. Jag fick positivt test idag. Såg ut ungefär som ditt på morgonen, men sen ännu starkare nu på kvällen. För mig är det snabbt övergående och brukar vara starkast på kvällen för att sen vara negativt igen redan nästa morgon. 

Tack för input, ja det var mycket svagare idag så måste varit en snabb stegring? nu är jag inte jätte insatt i ägglossningstester men eftersom det är betydligt svagare idag (testade både fm och em) innebär det att ägglossningen var idag då? 

vad kul att du fick positivt idag! Då borde vi ha bim ungefär samtidigt beroende på cykelläng, håller tummarna för positiva besked! 

• Anonym (L)
    Nanathalie skrev 2024-09-20 15:10:07 följande:

Gårdagens gynbesök blev en förmodad PCOS-diagnos. Fick utskrivet letrozol och provera. Ska börja med provera efter 35 dagar utan mens (och negativt gravtest) för att dra igång mensen och sedan med letrozol på dag 3 nästa cykel.

De tog även prover men får provsvaren först i nästa vecka.

Känner blandade känslor. Skönt med någon form av hjälp men nu får man "acceptera" att det ju inte längre är "lätt" att bli gravid som tidigare gånger, och att det kommer ta tid. Även enormt tungt att behöva vänta tills cd35 innan jag tar tabletter när jag är på cd3 just nu. Med andra ord en evighet.

Fanns det någon mer här med PCOS och letrozol/provera? Ni har garanterat delat med er av detta, men jag har säkerligen glömt. Är enormt glömsk. Dålig egenskap ❤️ 

Är inte i samma situation men ville bara skicka styrkekramar, förstår att det måste kännas tufft att vänta men samtidigt som du säger skönt att få hjälp..

håller alla tummar och tår för dig, tiden kanske går snabbare än vad man tror <3
  • Anonym (L)
    knyttets skrev 2024-09-21 06:29:08 följande:
    Jag tycker det är skillnad på tester också! Vissa visar bara en snabb stegring medan andra visar tydligare flera positiva test. Det var cd 14 visst som du fick ditt starkaste? Så sannolikheten är stor att det är ägglossning. Ägglossningen sker 12-48 timmar efter positivt test. Men om du är osäker går det att fortsätta testa och se om du ännu får tydligare positivt senare i cykeln.
    ja okej, tack för all hjälp! Jag vet ju inte om det är cd 14 då jag tog ut spiralen för ca. 1 vecka sedan nu och hade ingen riktig mens under den tiden, har utgått från en liten blödning jag hade i några timmar den 6e september som ?mens?, men kan lika gärna varit spottings.. får se helt enkel!

jag tänker att denna månaden mest får bli ett halvdant försök och för att försöka hitta min cykel igen.. känns lite för bra för att vara sant om det skulle ta sig direkt så har inga förhoppningar haha 
  • Anonym (L)
    Siripiri skrev 2024-09-21 11:32:31 följande:
    Hur länge hade du spiralen? 😊
    1,5år ungefär☺️
  • Anonym (L)

Glömt skriva in mig i tråden så gör det nu :)

BIM OKTOBER 2024

04/10 - 
    knyttets
    04/10 - cheryblossom
    04/10 - Snorkfröken
    06/10 - anonym (L)
    10/10 - Arconia
    12/10 - LifeGivesYouLemonade
    15/10 - Jassssen
    15/10 - Anonym(Sladdis2025)
    16/10 - Yasen
    16/10 - Frogelt
    17/10
     - Anonym(Tredjegångengillt)
    17/10 - Supermario91
    17/10 - Augustilejon
    18/10 - Siripiri 
    19/10 - Mothertotwo
    19/10 - Nanathalie
    21/10 - TrueResolution

• Anonym (L)
    Siripiri skrev 2024-09-23 09:57:51 följande:

Hur länge blödde du efter ditt missfall? Är på dag tre och började missfallet på kvällen v5+6.

Och när kom din ägglossning igång? ♥️ Förstår att det inte är samma för alla men ändå intressant att veta. 

Inte för att det var mig du svarade, men jag fick missfall i samma vecka som dig innan vi fick vår son - jag blödde i 3-4 dagar och fick ägglossning direkt.. läkaren sa att man kan ha lättare att bli gravid efter missfall och det stämde för oss för jag hann inte få mens innan vi fick reda på att vi väntade sonen❤️

styrkekramar till dig! 
  • Anonym (L)
    Siripiri skrev 2024-09-23 16:58:51 följande:
    Åh va fint att höra ♥️♥️ 
    Jag hoppas på de men är rädd att endometriosen kommer ge mig upprepade missfall.. det har iallafall inte runnit ut mig lika mycket idag så hoppas min ÄL inte blir så förflyttad för då tajmas det dåligt med sambons bortajobbande 🙃 
    Vad tufft med endometrios, förstår din oro❤️ förhoppningsvis så flyttas inte din äl med tanke på att missfallet ändå skedde tidigt, håller tummarna för er!
  • Anonym (L)

BIM OKTOBER 2024

04/10 - knyttets
    04/10 - cheryblossom
    04/10 - AX87
    06/10 - anonym (L)
    06/10 - Snorkfröken
    10/10 - Arconia
    12/10 - LifeGivesYouLemonade
    15/10 - Jassssen
    15/10 - Anonym(Sladdis2025)
    16/10 - Yasen