Snorkfrökenhär skrev 2024-09-24 09:32:43 följande:
Ja visst är det typiskt 😆 men vad gör man. Bara hålla tummarna och se vad som händer.
Håller tummarna för att ni lyckas denna månad, såg att ni hört av er till vården om ägglossningsstimulerande, vore ju toppen om det skulle funka så ni inte behöver gå igenom IVF.
Jag med ska ringa till vården om det inte tar sig den här gången. Jag fick äta ägglossningsstimulerande för många år sedan då vi inte lyckades bli gravid med första barnet och då funkade det super. Så jag tänkte iaf be om att få bli kollad nu igen då vi försökt ett tag utan resultat och åldern smyger sig ju på, kanske min kropp behöver en boozt 😄
Är det ert första barn?
Jag fick precis svar från vården att de pratat med läkaren jag hade kontakt med ang stimulering (i samband med missfall i februari då hon också hittade PCOS-symtom på äggstockarna). Jag VET med säkerhet att hon då sa att med tanke på mina långa och oregelbundna cykler i kombination med misstänkt PCOS att hon tyckte att jag skulle höra av mig igen om för att prova att stimulera ägglossning om det inte tagit sig efter ett par-tre ggr.
Nu när jag hörde av mig via 1177 svarade de mig att jag måste missförstått läkaren (är helt säker på att jag inge gjorde det, dubbelkollade även med henne om stimulering var ett alternativ när jag ändå ibland tyckte mig kunna dektektera ägglossning och då jag uppenbarligen nu nlivit gravid men fått missfall). Ja, det tyckte hon, med tanke på PCOS, oreglebundna cykler och att jag kanske inte alltid fick ägglossning som jag trodde. Jag frågade om väntetider och hon sa att man kunde sätta igång så gott som cykeln efter om det bara var stimulering och ingen utredning osv.
Nu svarade gynmottagningen att jag missförstått läkaren, att jag fick höra av mig när jag inte blivit gravid på ett år (dvs ett år sen senaste missfallet) och att det då först skulle vara utredning osv, men att det var långa köer. Så jag blev lite nedslagen. Vi får vända oss privat istället helt enkelt, men vi bor i en mindre stad och närmsta privata klinik ligger flera timmar bort så det blir lite logistikproblem, så hade ju underlättat om jag kunnat ta första steget här hemma innan vi hoppade på IVF.
Jaja, nu är det vad det är...