• IamGabs

BIM Oktober 2024

BIM OKTOBER 2024

03/10 - Vias
    04/10 - knyttets
    04/10 - cheryblossom
    04/10 - AX87
    04/10 - ophelia
    04/10 - adirf10 
    06/10 - anonym (L)
    06/10 - Snorkfröken
    09/10 - Anonym(Syskonlängtan)
    10/10 - Arconia
    10/10 - Sandtrollet
    10/10 Marie8989
    12/10 - LifeGivesYouLemonade
    13/10 - corvus
    13/10 - Amaaandaaa00
    13/10 - IamGabs 
    14/10 - Anonym (Lantisen)
    15/10 - Jassssen
    15/10 - Anonym(Sladdis2025)
    16/10 - Yasen
    16/10 - Frogelt
    16/10 - Anonym (Hejkon)
    17/10 - Anonym(Tredjegångengillt)
    17/10 - Supermario91
    17/10 - Augustilejon
    18/10 - Siripiri 
    18/10 - Anonym (En till)
    19/10 - Mothertotwo
    19/10 - Nanathalie
    19/10 - Anonym(Lollo)
    20/10 - MammaIda00
    21/10 - TrueResolution
    21/10 - Emlan93
    22/10 - Anonym(blomman)
    23/10 - Pinpina 
    23/10 -Tredje 
    24/10 - JustinzeVar
    25/10 - Popcorn 1990
    31/10 - EJT (oregelbunden cykel)

Jag hoppar in i tråden jag med! Vi gör vårt andra försök för mannens första barn och mitt andra. Första försöket gjordes i april och då tog det sig, men avslutades med ma i vecka 11. Nu verkar cykeln vara igång igen och vi gjorde ett försök under ägglossningen förra veckan, så får vi se om det blev något den här gången. Jag känner givetvis en himla massa symptom trots att det egentligen är på tok för tidigt. Man blir ju inte klok av bebisverkstad! 
  • IamGabs
    Annpor skrev 2024-10-02 13:01:10 följande:

Hoppar in här igen. Var med i September gruppen och plussade men fick ett missfall förra veckan i vecka 8+0. Otroligt kämpigt men försöker kämpa på och tänka framåt. Något som varit gravid och fått missfall - när kom er ägglossning igång? Min läkare tror att den kommer att komma som vanligt pga ändå tidigt missfall (och ?smidigt? förlopp) Ägglossning i så fall 20-21-22/10.

Vi hade lite fått upp hoppet om livet igen när vi plussade med en vår bebis. Vi fick en bebis som dog i vintras efter fullgången tid, så nu är man tillbaka på ruta 1 igen i sorgen och känslorna om att livet är orättvist. Vill bara få må bra igen, vill bara kunna känna hopp om livet. 

Hänger därför på den här gruppen igen. Kämpar på! ❤️

Fy så tufft med båda förlusterna. Nu är det er tur tycker jag! 💞

Jag hade ett missfall i juni och hade ägglossning ca 1 månad efter cytotec-behandlingen, så det kan säkert vara väldigt olika. Jag känner igen det din länare säger med att man brukar kunna räkna missfallet som cykelstart så förhoppningsvis kommer den 20-21. Håll oss uppdaterade! 
  • IamGabs

Hur får ni tankarna på annat än bebis bebis bebis vänta vänta vänta dagarna mellan ägglossning och test? Jag är på äl+7 idag och vill bara testa 😭. Har molvärk och stor trötthet dagligen men inte så mycket mer symptom än så. Plussade på äl+10 förra gången (tror jag) och typ bim+5 gången innan dess, så jag lär ju hålla ut ett tag till 😩

• IamGabs

Ni verkar vara många i tråden som tempar. För en oerfaren: är det för att dela ha koll på ägglossning, dels se hur tempen ter sig i lutealfasen? Rekommenderar ni att hålla koll på tempen? 

Jag bör enligt ältest vara på äl+ 8 idag och blödde precis lite på pappret vid torkning. Nidblödning? Har tänkt hålla mig med att testa till åtminstone äl+10 men vetta fasen om jag kan hålla mig imorgon 🤓

• IamGabs
    Amaaandaaa00 skrev 2024-10-07 18:37:45 följande:

Temp är egentligen det ända som verkligen kan vissa att man haft ÄL,  därför jag tempar, ÄL tester garanterar inte att ÄL faktiskt sker. 

Tack för svar ☺️. Jag förstår! Jag tror mig ha rätt bra koll på min ägglossning men skulle det tjorva till sig kan temp vara ett alternativ i framtiden då kanske ☺️. 
  • IamGabs
    Anonym (2) skrev 2024-10-07 18:48:27 följande:
    För att se så att ägglossning faktiskt sker och veta hur lång lutealfas man har, samt vilken dag som ägglossning faktiskt var ☺️ 
    Att tempa ända fram till mensen är sjukt psykande, det går inte riktigt läsa ut något ifrån dippar eller om tempen håller sig hög ända fram till till beräknad mens. Jag rekommenderar att tempa tre-fyra dagar efter ägglossning så man klart ser att den skett och sen låta bli fram till mensen så man slipper försöka analysera minsta dipp eller ökning efter det. Det är sjukt viktigt att sova ordentligt om kroppen ska känna sig trygg med att bli gravid och tempande kan verkligen förstöra sömnen, iallafall om man har lätt att få kontrollbehov och bli för fixerad vid minsta förändring. 
    Vilket utförligt svar. Tusen tack! Kontrollbehov- jajjemen! 🤓 
  • IamGabs
    Sandtrollet skrev 2024-10-09 14:34:52 följande:

Går inte att tvivla på

testa tidigt test dag 10

Omg! Jättetydligt!! Stort grattis! 
  • IamGabs

Negativt här också och har beräknad mens idag. Attans! Har känt molande sedan ägglossning och en pytteblödning på äl+8, så jag trodde verkligen att det tagit sig 😕

Svar på tråden BIM Oktober 2024