Siripiri skrev 2024-10-13 14:19:34 följande:
Som jag förstått är det när teststrecket är starkare än kontroll😎 Om det inte är så någon gärna upplysa mig 😁
Detta skulle jag kalla för peak, taget på dagen för ägglossning. Dagen innan var test lika starkt som kontroll. Så med det sagt behöver min äggstockar inte maximalt med LH för att dra igång ägglossning.
Pandan14 skrev 2024-10-13 15:42:00 följande:
Din LH peak är på LH hormonet är som högst, LH stegrar fram till äl för att sedan minska och det är från att man när sin peak som ägget släpper 12-24 h senare ☺️ äl tester blir ju positiva när båda sträcken är lika starka eller teststräckan är starkare, men de kan bli ?fel? och om man räknar med att ägget släpper 12-24 efter att man har fått positivt då de kav visa positivt i flera dagar
Så peak ÄR med andra ord positivt ägglossningstest😅😅samma sak. Eller är jag trög nu😭
kolla här tex på testen jag tog i tisdags. Det översta testet är graviditetskollens äl test och nedersta är rfsu. Doppade i samma urin. Det översta är lika starkt som kontrollsträcket medans det nedersta är starkare än kontrollsträcket. RFSUS skulle då indikera på någon slags ?peak? medans geaviditetskollens inte gör det?