Inlägg från: Snorkfrökenhär |Visa alla inlägg
  • Snorkfrökenhär

BIM Oktober 2024

mothertotwo skrev 2024-09-28 23:57:32 följande:
    Jag har ingen aning pga oregelbunden mens. Den är inte alls kul! Men det borde egentligen ha visat nu tror jag. Dag 41 nu :) Den 12 (cd 25) ägglossning på g enligt gyn. fick en liten blödning den 18 sep (cd31) och den 20 (cd32) var det helt borta. Fanns bara när jag torkade mig. Sen den 22(cd34) kom slem och rosa, men sen borta som vinden igen. 24-25 började jag bli illamående. Nu sedan igår fyllnad känslan, svullen mage men inget tydligare streck på stickan. Ändå testar jag med testa tidigt som mäter 10.. Evig väntan. Vet inte hur jag ska tolka detta alls. Jag är nog skengravid 😅

Men kanske den lilla blödningen 18:e var en ÄL-blödning? I så fall kan det ju vara för tidigt för att ett gravtest ska ge positivt utslag 😊 Många får ju yttepytteblödningar vid ÄL. Även om gyn såg att ÄL var på g kanske det ändå tagit kroppen lite tid att faktiskt ägglossa? Ibland lyckas det inte och så gör kroppen ett nytt försök igen lite senare. Tyvärr kan ju illamående, värk och blödningar också vara pms eller obalans i hormonerna, så det är ju jäkligt lurigt att befinna sig i den här bebisverkstaden 😅 Hoppas du får klara besked snart 😄🙏🏻

• Snorkfrökenhär
    Holm94 skrev 2024-09-29 20:04:41 följande:

Tänkte göra en uppdatering om någon skulle vara intresserad haha. BIM 2/10.

Har inte hunnit köpt annat gravtest så testade med ett likadant test - testa tidigt clear blue och den visade samma sak som igår, ett svagt streck. 

Fick dock en lätt ljusrosa blödning när jag var på toaletten imorse som jag är rätt säker på var en Nidblödning. Aldrig varit med om något sånt tidigare och mensen ska komma om tre dagar.

Tänker testa ett ?riktigt? test nu snart i början av veckan. 

Väntar med spänning och håller tummarna 🙏🏻 Känns ju nästan för osannolikt att alla test ska visa svaga streck utan att vara positiva. 
  • Snorkfrökenhär
    knyttets skrev 2024-09-29 19:02:52 följande:

Äl+8 idag. Kunde inte hålla mig och testade. Förstås negativt, vilket man kan tänka sig, men ändå otroligt besviken. Känner mig ändå väldigt gravid. Brännande känsla i brösten ännu och de känns stora och tunga. Oootroligt trött och hängig och allmänt illamående. Blir spännande att se vad de närmaste dagarna visar. 

Neeee, inte bli för besviken, ÄL+8 är sjukt tidigt. Vid den tiden brukar ägget fästa så det är fullt möjligt att du får positivt om några dagar 😊🙏🏻 Kul att du har så tydliga symtom, alltid nåt. Jag har typ inga 😆
  • Snorkfrökenhär
    knyttets skrev 2024-09-30 11:39:09 följande:

Gårdagens känslostorm och besvikelse visade sig vara inget mindre än hormoner. Tyckte mig se en svag skugga på vanligt test imorse och skyndade efter ett testa tidigt. Och visst, ett svagt men ack så tydligt plus! Helt otroligt! 😍 Väntar ännu ett par dagar och bekräftar med digitalt mest för att det är härligt. 

Femte försöket blev det för vår del. Äl+9 idag kanske äl+10. Inte mycket vi gjort annorlunda förutom två grejer. Det ena var att vi legat mer sällan än de andra försöken. Varannan dag kring ägglossning. Jag hade också tydlig ägglossning med ett test där teststrecket var starkare än kontrollstrecket. MEN så gjorde jag också en grej som jag gjorde då jag blev gravid med första barnet vilket var att ta en dubbeldos d-vitamin en dag då jag såg att ägglossningen var på gång. Det är säkert bara ett sammanträffande men lyckats bli gravid två gånger så nu 😅

Men grattis, så roligt 😄 

Det där med att ösa D-vitaminen precis innan ÄL ska jag prova nästa gång om det inte blev nåt den här gången, man ska ju ta så sjukt mkt bara så har inte riktigt vågat prova tidigare men tänkt göra det så många gånger.

• Snorkfrökenhär
    Ophelia1231 skrev 2024-09-30 19:14:39 följande:
    Din graf längre upp i tråden är ju super 👍🏻 Du kan absolut lita på att ÄL skett när NC placerat ut den. Vissa får plus redan ÄL+10 men bli inte för besviken om du inte plussar tidigt, fullt normalt att få plus senare än så också 😊
  • Snorkfrökenhär

En vecka sedan ÄL nu för mig, är så otålig på att behöva vänta 🙈 Haft lite hugg och stickningar i magen ikväll, man kan ju alltid hoppas att det beror på nåt 😏 Har dock ganska låg temp den här cykeln jämfört med vad jag brukar så det bådar ju inte gott 🙄

• Snorkfrökenhär
    Yasen skrev 2024-09-30 22:09:36 följande:

Kommer ha ÄL nu i dagarna och har märkt sådan skillnad på mina flytningar och sexlust med Rosenrot! Har för första gången fått rikligt äggvita flytningar som jag kan dra ett par centimeter mellan fingrarna (till skillnad på vad jag tidigare trott är äggvita).

Någon annan här som ger det och märkt skillnad? 

Tagit det förut för många år sedan då vi försökte med barn nr 2 och då märkte jag av ÄL mer, blev gravid också 😄 När jag tog det för nån månad sen märkte jag inte av det så mkt, vet inte varför.

Vad kul att det verkar ge lite starkare ÄL för dig, bådar ju gott 🙏🏻
  • Snorkfrökenhär

Min temp tog ett skutt upp idag till tempen jag brukar ligga på efter ÄL, känns bättre än att ligga precis ovanför coverline. Måtte den stanna kvar där nu läääänge 🙏🏻😅

• Snorkfrökenhär
    Twinkles skrev 2024-10-01 16:19:51 följande:

Hejsan! 
    Har följt några BIM trådar ett tag men inte skrivit något.

Förlorade våran lilla pojke i v 22 i somras vilket var otroligt tungt. Men nu känner vi oss redo att försöka igen innan min ålder sätter stopp.
    Hoppar på denna tråd i min väntan på BIM den 21a oktober. Försöker hitta min ägglossning med Clearblue dubbelhormonindikator. Samt äter rosenrot denna cykel.

Så fruktansvärt 💔
    Beklagar. 

Då är det er tur nu tycker 🙏🏻😊

• Snorkfrökenhär
    Väntarpå4an skrev 2024-10-01 13:10:55 följande:

Nu kom min mens 😢 dag 34.... usch...
    Men nu blir min bim 3 november men är kvar i gruppen ändå❤️ 
    Ska börja testa äl 10/10 och förväntas ha runt den 20e🙏

Näää vad trist. Nya tag nästa sväng. 
Svar på tråden BIM Oktober 2024