• Väntarpå4an

BIM Oktober 2024

Augustilejon skrev 2024-10-14 08:19:51 följande:
    Jag tycker det verkar rimligt! Testet visar ju när hjärnan börjar signalera för ägglossning men sen är man fertil även efter testet visat positivt första gången (samma tema som diskussionen om peak och så här ovanför) Bara att köra på 🤗
    Så sant 😊 jag förväntade mig nog att det skulle vara fler dagar med blinkande smiley.
  • Väntarpå4an
    Emzor1 skrev 2024-10-15 11:41:34 följande:
    äl 10 känns lite väl tidigt för mig om jag ska utgå från hur jag haft det innan, men i och för sig kanske cykeln ändrat på sig sen jag fick barn - tar det sig inte denna månaden ska jag följa ditt råd och testa med andra test och även tidigare!🥰

Idag fick jag blinkande gubbe på clearblue advanced, är på cd 13, skulle väl tippa på att jag har ägglossning om 3-4 dagar om jag ska utgå från hur det var när jag fick sonen, nu blir det att ligga på lite och hålla tummarna!

åh vad spännande, då är det bara några få dagar kvar tills du kan testa! har en bra känsla för oktober, hoppas vi får se ett positivt test från dig och alla andra om några dagar🤩
    Jag gjorde som du denna månaden och testade cb advance. Min äl och cykel verkar börjat leva sitt egna liv det senaste och förra månaden hade jag 33 dagar lång cykel så jag var inställd på att äl skulle komma sent denna månaden. Men i lördags var testet tomt, söndags blinkande smiley och i måndags fast smiley. CD 13. 
    Jag hoppas denna är mer tillförlitlig än rfsu tester 🙏😊
  • Väntarpå4an
    Emzor1 skrev 2024-10-15 21:56:15 följande:
    Åh vad spännande! då är du på nedräkning inför bim, håller alla tummar och tår🥰 Jag hade en cykel på 32 dagar innan jag fick barn, gick som en klocka - men nu kan den diffa med några dagar☺️ skönt med såpass tidig äl samt att bara behöva ha blinkande i 1 dag, läst lite på forum om att vissa får blinkande gubbe upp till 7 dagar????
    Japp nu räknas dagarna och jag hoppas så himla mycket denna månaden (som alla andra månader😅). Vårt fjärde försök ink ett missfall i augusti. 
    Oh 7 dagar? Det känns jätte länge och jobbigt. Jag blev dock förvånad med en dag men det är väl lika bra det. 
    Hur går det för dig, har du fått en fast smiley än? ❤️
  • Väntarpå4an
    Emzor1 skrev 2024-10-16 07:42:54 följande:
    Tufft med missfall, har också varit med om det - dock väldigt tidigt (v.6).. Jag tror på denna månaden och att du skriver om några dagar att du plussat!

ja det känns väldigt länge.. har inte tagit dagens test ännu, drack så lite vatten igår kväll att jag inte blivit kissnödig än 😅 
    Mitt missfall var också tidigt. Åh tack snälla du❤️ jag hoppas verkligen att du får rätt i den saken🙏

Haha jag förstår, hoppas på lycka för dig med denna månaden ❤️
  • Väntarpå4an
    Emzor1 skrev 2024-10-16 07:57:01 följande:
    Okej nu testade jag, fortfarande blinkande.. funderar på om jag ska ta ett till i eftermiddag eftersom detta är andra dagen med blinkande gubbe 🤔 Har tidigare haft en ganska kort peak med positivt på eftermiddagen och sen negativt igen dagen efter - tror jag kommer missa lh annars..
    Har du några äl-stickor att testa med? Vet inte hur cb tester funkar med att ta på eftermiddagen eftersom det ska vara morgon urin. Å andra sidan du kan ju alltid prova annars tar du bara en ny imorgon på morgonen 😊
    Förlåt att jag såg svaret så sent❤️
  • Väntarpå4an
    Drömmenomentrio skrev 2024-10-16 21:10:07 följande:

Ni som har boostat med d-vitamin vid äl hur har ni gjort? Tänker ge det ett försök så behöver tips!😀

Jag gjorde det denna omgången. Jag ökade dosen då äl-testet indikerade på att äl var på gång. Sen gick jag ner på normaldos efter äl. Om det funkar återstår att se i nästa vecka😅
  • Väntarpå4an
    Drömmenomentrio skrev 2024-10-17 09:02:32 följande:
    Okej och vad är ökad dos? Hur mycket ska jag ta?
    Istället för en tablett tpg jag 4a. Nu har jag inte dom framför mig så kan inte läsa hur mycket mängd det blev. Gjorde dock bara det i två dagar, slutade så fort jag fick fast smiley och den kom dag 2. 
  • Väntarpå4an
    Emzor1 skrev 2024-10-17 18:36:44 följande:
    ingen fara! Stod att när man fått blinkande gubbe kan man testa på eftermiddagen med, men har blinkande idag också även på efm - så tredje dagen???? har dock inte äl-sekret längre och magen ömmar, lite osäker om jag hade en snabb peak på eftermiddagen redan första dag med blinkande? 

har tyvärr inga stickor, gick in på apoteket idag men det fanns inga förutom digitala där😞 
    Så kan det ju ha varit att peaken var senare på dagen så atr det aldrig syntes på testet. Fortsätt testa tills det är en tom cirkel. Då bör ju det vart så att peaken missades. 
    Kanske "onödigt" med stickor ändå. Jag tog en sticka på eftermiddagen samma dag som jag hade fått fast smiley på cb advance och den var helt blank. Blev väldigt fundersam. Men jag tyckte jag kände av äl väldigt väl denna månaden plus tydligt sekret. Så jag litar mer på cb iaf denna gången.
  • Väntarpå4an
    Emzor1 skrev 2024-10-17 20:22:19 följande:

Vad skönt att du känt av äl så tydligt denna månad, känns som ett positivt tecken redan nu för din del! 

Ja jag tänker att det kanske är för sent för stickor nu, och skulle det ta sig så är det ett onödigt köp.. Skulle det dock bli negativt test om 2v så ska jag nog köpa stickor och refill på cb för att kunna testa oftare! hade väldigt tydligt sekret denna veckan men första dagen fick jag ändå tom cirkel på cb.. vi körde Varannan dag efter mens och fem dagar i rad efter första äl-sekret, men nu när jag fortsatt står utan fast gubbe är mannen i behov av en paus - så vem vet hur det slutar denna månaden :) 

Jag hoppas men brukar kunna känna av den. Dock tydligare denna gången. Sen har molandevärken hållt sig kvar, med en konstig stickande/strålande känsla som kommer och går ner mot fiffi, håller i sig nån sekund bara. Mycket märkligt och vet inte vad det står för ????

Förhoppningsvis så har ni ändå lyckats även om just äl synts på stickan❤️🙏 ni kan ju helt omöjligt ha missat det iaf😄 och kan förstå att han behöver en paus😅 bra kämpat av er båda❤️ 
  • Väntarpå4an
    04/10 - knyttets (+)
    ?04/10 - cheryblossom (-)?
    04/10 - AX87?0
    4/10 - adirf10 
    ?06/10 - anonym (L)?
    06/10 - Snorkfröken (-)
    ?09/10 - Anonym(Syskonlängtan)?
    10/10 - Arconia (-)?
    10/10 - Sandtrollet (+)
    ?10/10 - Marie8989 (-)
    ?10/10 - trefaldignästareikärlek (+)