Inlägg från: Snorkfrökenhär |Visa alla inlägg
  • Snorkfrökenhär

BIM Oktober 2024

Rdlsgdl9922 skrev 2024-10-01 19:01:00 följande:
    Tack för svar ❤️ vet du eller nån annan när man kan ha ÄL efter mf?
    vad tråkigt med missfall 🥺

När man får missfall så tidigt som du fått så kan man oftast räkna missfallet som mensen, och då sker ÄL som vanligt sedan som det brukar. För vissa kan det förstås krångla och bli förskjutet men för de flesta inomhus med att missfallet skedde så tidigt så repar sig kroppen snabbt.

Beklagar, hoppas på bättre lycka nästan gång 🙏🏻💕
  • Snorkfrökenhär
    Snorkfrökenhär skrev 2024-10-01 19:12:58 följande:
    vad tråkigt med missfall 🥺

När man får missfall så tidigt som du fått så kan man oftast räkna missfallet som mensen, och då sker ÄL som vanligt sedan som det brukar. För vissa kan det förstås krångla och bli förskjutet men för de flesta inomhus med att missfallet skedde så tidigt så repar sig kroppen snabbt.

Beklagar, hoppas på bättre lycka nästan gång 🙏🏻💕
    ?inomhus? jag menar i och med? 😆
  • Snorkfrökenhär
    Brmbiii skrev 2024-10-01 18:55:45 följande:

Vi försöker också förhoppningsvis BIM oktober 🙈🙈har gått på p-piller i snart 2.5 år.

ppillerstopp 8/9
    Blödning/mens? 12-15/9 

flo misstänkte ägglossning den 26/9

vi har haft svårt att få ensamtid pågrund av vår snart 3 åring. hade sex 20-22/,26 och 29:onde.

Men för nån timma sedan så fick jag jätte ont i min vänstra äggstock, kan jag ha ägglossning nu då? Och är det möjligt att bli gravid om vi har sex idag? Eller är det försent?

Kul med syskonförsök 😄 

Omöjligt att veta om värken beror på ÄL eller inte tyvärr.

Beror värken du har nu på att ÄL är på gång så kan det absolut vara värt att få till det, ägget kan befruktas max 1 dygn efter ÄL. Har du fertila flytningar? Vattniga/typ som rå äggvita? Om så är fallet skulle jag gissa att ÄL är på gång 😊

• Snorkfrökenhär
    Brmbiii skrev 2024-10-01 20:25:20 följande:
    Ååå tack för svar❤️❤️ 
    jag har försökt tolka mina flytningar sen p-pillerstoppet men har varit svårt ????

När jag gick på toa ikväll så var det på pappret genomskinligt tjockt men när jag har försökt ?känna? så har det inte varit mycket flytningar utan bara känt att det har varit lite kladdigt på fingrarna när jag känt (tmi?😂)

Vi låg precis nu så vi hoppas 🙈

Kan ju vara extra lurigt att försöka lära känna kroppen just när man slutat med p-piller eller liknande, för då ska ju alla hormoner komma igång och kroppen ska hitta sin balans igen 😄 

Fingers crossed 🤞🏻😅

• Snorkfrökenhär
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-10-02 07:13:33 följande:

Två dagar efter ÄL idag och imorse kom en blödning igen likt alla andra månader. Vet inte om det är negativt eller inte, får liksom inget svar från läkare heller. Varje gång tänker jag att nu blev det inget den här månaden heller. 

Vi är inne på försök 9 till vårt första gemensamma som blir en sladdis. 

Kan det vara ÄL-blödning? Vissa får ju det, fast då kanske den kommer närmare själva ÄL-dagen och inte två dagar senare?🤔 
  • Snorkfrökenhär
    Vias skrev 2024-10-02 07:25:56 följande:

Idag har tempen sjunkit och nu inväntar jag bara mensen imorgon. Känns ändå helt okej, trodde inte att jag ens skulle ha äl denna månaden och om mensen kommer imorgon har jag haft en cykel på 33 dagar istället för 50+ som förra månaden. 

Det gäller att uppskatta de små sakerna 😅

Åh vad jag kan relatera till detta. Hade längre och mer oregelbunden mens förut och även om man blev besviken över att mensen var på gång så var jag ändå alltid glad över att ha fått ÄL och att cykeln var mer normallång. Man får försöka tänka positivt 😊
  • Snorkfrökenhär
    Yasen skrev 2024-10-02 12:03:21 följande:
    03/10 - Vias
    04/10 - knyttets (+)
    04/10 - cheryblossom
    04/10 - AX87
    04/10 - ophelia
    04/10 - adirf10 
    06/10 - anonym (L)
    06/10 - Snorkfröken
    09/10 - Anonym(Syskonlängtan)
    10/10 - Arconia
    10/10 - Sandtrollet
    10/10 Marie8989
    12/10 - LifeGivesYouLemonade
    13/10 - corvus
    13/10 - Amaaandaaa00
    14/10 - Anonym (Lantisen)
    15/10 - Jassssen
    15/10 - Anonym(Sladdis2025)
    16/10 - Yasen
    16/10 - Frogelt
    17/10 - Anonym(Tredjegångengillt)
    17/10 - Supermario91
    17/10 - Augustilejon
    18/10 - Siripiri 
    18/10 - Anonym (En till)
    19/10 - Mothertotwo
    19/10 - Nanathalie
    19/10 - Anonym(Lollo)
    20/10 - MammaIda00
    21/10 - TrueResolution
    21/10 - Emlan93
    22/10 - Anonym(blomman)
    23/10 - Pinpina 
    23/10 -Tredje 
    24/10 - JustinzeVar
    25/10 - Popcorn 1990
    31/10 - EJT (oregelbunden cykel)

UPPDATERAR listan så vi kan hålla koll på varandra. 
    hur går det för er som har BIM i dagarna?

Det är seg väntan på att kunna smygtesta. Brukar testa som tidigast ÄL+10, så två dagar kvar. Inga större förhoppningar om plus då maken var tvungen iväg på resa precis vid ÄL 😆 Känner inte av nåt särskilt symtom heller men min temperatur är fortsatt hög idag. Den damp ner för två dagar sedan så det hade ju varit kul om det var en implantationsdipp men är alldeles för skeptiskt för att känna mig hoppfull. 

Hur går det själv? 😊

• Snorkfrökenhär
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-10-02 12:23:20 följande:

Jag vet inte, ingen läkare verkar heller veta. Har så här varenda månad. Problemet är att det inte slutar heller. Så här kan det hålla på fram till mensen kommer på riktigt. Vissa dagar mer, vissa dagar mindre. Jag fick höra en gång att det är svårare för ägget att fästa då man blöder, men vet inte hur mycket det stämmer. 

För exakt ett år sedan idag gjorde vi en abort. Vi skulle inte ha några fler barn, inga gemensamma var det sagt. Efteråt har vi väl aldrig mått så dåligt som då. Det gör ont i oss varje dag att vi tog det beslutet. Just nu längtar jag oerhört efter det där plusset som jag fick då utan att det va meningen. Nu verkar det helt omöjligt. 

Men så jobbigt 🥺💕

Jag har själv gjort en abort för många år sedan då tajmingen var helt fel för ett till barn. Ångrar inte det beslutet men kan idag känna att jag blir frustrerad över att jag då bara blev gravid utan att ens försöka och nu när vi verkligen vill så blir det inget 😩 Extra jobbigt för er förstås då det ligger så nära i tiden och ni känner att det blev fel? 

Det jag hört om blödningar mellan ÄL och mens är att låga nivåer av progesteron kan göra att man får blödningar/spottings, och det är ju inte så bra när man vill att ett ägg ska få fäste. Men samtidigt är det så många som har det men ändå blir gravida utan problem och många har fått höra från vården att det inte påverkar. Det är klurigt? vad ska man tro? 

• Snorkfrökenhär
    Nanathalie skrev 2024-10-02 13:57:47 följande:

Hej igen! Nu kommer jag med mina frågor och funderingar.

Min premom-app tyckte att jag hade peak på ägglossningstesterna redan vid dag 10 även om det ju inte var starkare än kontrollstrecket MEN jag har inte haft starkare efter det heller.. Min temp höll sig uppe några dagar då också så trodde på att det var ägglossnig, innan tempen plötsligt sjönk som en sten för att nu gå uppåt igen. Då funderade jag istället över om ägglossningen var då grund av att tempen sjönk så - vilket den tydligen kan göra vid äl. Men ingen stegring på testerna, och inget fertilt sekret att tala om.

Idag- känningar i tjejmagen, illamående och hör och häpna - antydan till äggvitesekret!! Då borde väl snarare ägglossningen vara påväg istället för förbi? Har haft 0 antydan till det innan idag..

Detta är en djungel! Bifogar min grafen från premom och nc ifall någon orkar kolla. Kan ju vara NC som har rätt..?

För just mig är det säkrast att gå på hur jag mår fysiskt och vad jag har för flytningar. Tempen kan ju fluktuera upp och ner av många anledningar men när jag haft ÄL sker en tydlig stegring som också håller i sig 10-12 dagar. ÄL-test säger ju egentligen ingenting om att man garanet får ÄL, dom ger ju bara en hint om att man troligtvis är nära att få ÄL. Så om jag utgår från mig själv så skulle jag säga att du inte haft ÄL än men att det kan vara på gång om du har ÄL-flytningar och andra symtom som du brukar ha vid ÄL 😊
  • Snorkfrökenhär
    Nanathalie skrev 2024-10-02 18:06:47 följande:
    Bästa snorkfröken! Tack snälla. Då hoppas vi den är påväg 😀😀
    Kom igen ägget 😄🙏🏻 Hoppas på ett riktigt guldägg 😍
Svar på tråden BIM Oktober 2024