• beli

Varför tar folk inte bort "pluppar" i ansiktet?

En sak som jag undrat till och från i mitt liv, men kom på idag att jag kunde fråga här på FL, är varför folk som har "pluppar" i ansiktet inte tar bort dem. Med "plupp" menar jag en sån som t.ex. Rachel McAdams har på ena kinden. Jag ser ibland folk med såna på stan och undrar alltid varför de inte tar bort dem. Jag tycker de är distraherande och vanprydande, och skulle själv tycka det var jobbigt att t.ex. tvätta ansiktet varje dag om handen "snubblade" över en sån i ansiktet.

Enrique Iglesias hade ju en sån när han var yngre, men sen tog han bort den och det syns inte ens nåt ärr numera.

Observera att jag inte bryr mig om folks utseende generellt. Det här är bara nåt jag själv skulle tycka var jobbigt att ha i ansiktet, och undrar vad de som har en sån tycker och tänker.

• Svar på tråden Varför tar folk inte bort "pluppar" i ansiktet?
  • Hjelm

Du bryr dig inte om andras utseenden men undrar varför folk inte tar bort saker som du tycker är oattraktiva?

• Anonym (Man)

Det kanske är dyrt? Hur mycket kostar det?

• felicityporter

Du bryr dig egentligen inte men startar ändå en hel jävla tråd om detta ämnet? Okej. Förstår att du har det lite tråkigt idag då?

Det enkla svaret är ju att de flesta människor med skönhetsfläckar helt enkelt inte tycker att de är vanprydande. Det är nog mest du som tycker det. Och varför skulle de bry sig om någon främling nu skulle tycka det om de är nöjda själva?

• beli

Ni som blir upprörda av mitt inlägg - jag menar alltså inte negativt med detta, jag är inte ute efter att klanka på nån. Det här är bara nåt jag i mitt stilla sinne har undrat ibland, precis som varför vissa spottar på gatan eller knäcker fingrarna på tunnelbanan (dessa två beteenden tycker jag dock är obehagliga).

Det här är ett bra ställe att fråga om saker man är nyfiken på men liksom inte kan fråga gemene person på stan.

• Tukt

Det är väl som med mycket annat, folk bryr sig inte. Det finns viktigare saker i livet.

• Anonym (Revanelle)

många som gillar det. Cindy crawford hade väl det som sitt signum.

• Anonym (Hm)

Kostnad är väl en anledning. Det är ju inte gratis.

• EnAnonumius
    beli skrev 2024-09-18 22:48:41 följande:

Ni som blir upprörda av mitt inlägg - jag menar alltså inte negativt med detta, jag är inte ute efter att klanka på nån. Det här är bara nåt jag i mitt stilla sinne har undrat ibland, precis som varför vissa spottar på gatan eller knäcker fingrarna på tunnelbanan (dessa två beteenden tycker jag dock är obehagliga).

Det här är ett bra ställe att fråga om saker man är nyfiken på men liksom inte kan fråga gemene person på stan.

Dessa "pluppar", här har du det riktiga namnet: Leverfläckar eller födelsemärke. Vissa av dem är "platta" och andra kan "stå ut".

Du hävdar att du inte bryr dig om andras utseenden. Och försöker att bedyra att det är så i detta inlägg..

Då anser jag att du kan ge ett ordentligt svar på denna frågan.

Varför skriver du i din TS; "jag tycker det är vanprydande och distraherande..."?

Om du nu distraheras av att folk har sådan i ansiktet och undra uppe på detta varför folk inte tar bort dem, ja då bryr man sig om andras  utseenden, på ett negativt sett..

Jag har några sådana i mitt ansikte. Jag har inga planer på att ta bort dem heller, då de inte stör mig alls och jag ser dem inte heller som "vanprydande" eller i vägen när jag tvättar mitt ansikte. De enda gångerna det skulle KUNNA bli aktuellt att ta bort dem, är i fall en läkare påtalar att det kan vara cancerrisk med en/flera av mina leverfläckar.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Goneril

Kostnad samt att det inte alltid är lämpligt eller möjligt. Det måste bedömas av en hudläkare. Det kan också bli en krater i huden, särskilt om överhuden är uttunnad. Det är inte bara att ta bort, ibland får man leva med dessa fläckar. Det är heller inte säkert att bärarna besväras av dem.

Svar på tråden Varför tar folk inte bort "pluppar" i ansiktet?