• beli

Varför tar folk inte bort "pluppar" i ansiktet?

En sak som jag undrat till och från i mitt liv, men kom på idag att jag kunde fråga här på FL, är varför folk som har "pluppar" i ansiktet inte tar bort dem. Med "plupp" menar jag en sån som t.ex. Rachel McAdams har på ena kinden. Jag ser ibland folk med såna på stan och undrar alltid varför de inte tar bort dem. Jag tycker de är distraherande och vanprydande, och skulle själv tycka det var jobbigt att t.ex. tvätta ansiktet varje dag om handen "snubblade" över en sån i ansiktet.

Enrique Iglesias hade ju en sån när han var yngre, men sen tog han bort den och det syns inte ens nåt ärr numera.

Observera att jag inte bryr mig om folks utseende generellt. Det här är bara nåt jag själv skulle tycka var jobbigt att ha i ansiktet, och undrar vad de som har en sån tycker och tänker.

• Svar på tråden Varför tar folk inte bort "pluppar" i ansiktet?
  • beli

Ni som blir upprörda av mitt inlägg - jag menar alltså inte negativt med detta, jag är inte ute efter att klanka på nån. Det här är bara nåt jag i mitt stilla sinne har undrat ibland, precis som varför vissa spottar på gatan eller knäcker fingrarna på tunnelbanan (dessa två beteenden tycker jag dock är obehagliga).

Det här är ett bra ställe att fråga om saker man är nyfiken på men liksom inte kan fråga gemene person på stan.

• beli
    Anonym (Donna) skrev 2024-09-19 11:24:56 följande:

Ojojoj, stackars ts som måste stå ut med andras prickar!

När jag var ung målade man dit en musch för att det var snyggt. Det du ts!

Du får antagligen googla musch...

Det är inte det minsta synd om mig, jag lider inte av andras prickar :) Jag var, som sagt, bara nyfiken på hur folk ställer sig till sina.

Musch - eller mouche, som jag föredrar att stava det - är ett mycket välbekant ord för mig. Just ord brukar jag inte ha problem med :)
  • beli
    Hjelm skrev 2024-09-19 09:45:05 följande:
    Att folk spottar på gatan eller knäcker fingrarna är ju ett beteende. Det är rimligare att ifrågasätta beteenden och aktiva handlingar än hur någon ser ut. Det sistnämnda kan man ju inte rå för.
    Du har helt rätt i att det finns en skillnad där.

Dock _ifrågasätter_ jag ingenting. Jag bara undrar. Där finns också en skillnad!
  • beli
    Anonym (O) skrev 2024-09-19 03:31:42 följande:

Du slänger ut dig ord som kan såra andra bara för att stilla ditt sinne?

Jag har inget födelsemärke i ansiktet men om jag hade det så skulle jag troligtvis ej operera bort det då jag har en sjukhusfobi. Sedan växer man ju upp med ett födelsemärke och det blir en del av sig själv. man ska ej ändra sitt utseende för att det ev kan störa andra. 

Jag har lite svårt att förstå varför folk blir så upprörda. Jag är bara nyfiken. Om nån frågade hur det är att få kupstorlek D som tolvåring eller varför man inte fixar hårförlängningar om man har tunt hår så skulle jag gärna svara eftersom jag kan svara på just de frågorna. Folk får väl ställa nyfikna frågor? Hur ska vi annars förstå varandra?
  • beli
    EnAnonumius skrev 2024-09-19 22:34:57 följande:
    Ja självklart får man ställa nyfikna frågor.
    Men då bör du ju vara snäll och svara på folks nyfikna frågor till dig och ämnet du tar upp.
    Du borde ju förstå¨att det går båda vägar.. Elle hur?

Min fråga finns i mitt inlägg #9 i denna tråden.
    Skulle vara trevligt om du svarade på den.
    Svaret på din fråga är: För att jag tycker det. Men det är självklart inget jag skulle säga till nån som har det (eller till nån annan heller, förutom här).
Svar på tråden Varför tar folk inte bort "pluppar" i ansiktet?