• Miatheone

Letrozole, följas åt?

Anonym (Junibebis?) skrev 2024-11-21 18:45:25 följande:

Nu känns typ hoppet ute. Hur kan man inte få ett plus på äl+13 liksom. Förväntar mig spottings imorgon och mens lördag. Tyvärr. Men man kan ju hoppas på mirakel. Har drömt om bebis så mycket denna vecka.

Nej än är inte hoppet ute. Beror ju på hcg:t, vissa plussar ju senare än på äl+14 till och med. Hoppet är ute först när mensen kommer. 
  • Miatheone
    Anonym (Junibebis?) skrev 2024-11-22 08:25:29 följande:
    Min temp sjönk lite idag så har ställt in mig på mensen till 110%. 💔 får hoppas på ett julmirakel istället.
    Men så tråkigt😕, jag siktar in mig på nästa år tyvärr och hoppas på tur i början av året. Hade ju inte kunnat börja året på ett bättre sätt isåfall 😃
  • Miatheone
    Anonym (Junibebis?) skrev 2024-11-23 08:33:46 följande:

Hörrni idag gick tempen upp..........

Vågar inte tänka positivt ens men det är bim och ingen mens ännu och hög temp. Wtf liksom. Kommer inte mensen under dagen ska jag se om jag kan fixa ett test någonstans och testa ikväll. Är inte hemma nämligen och givetvis inga tester pga tempdroppen igår.. ????

Ååh hoppas verkligen, håller alla mina fingrar och tår här för dig. ❤️❤️
  • Miatheone
    Nanathalie skrev 2024-11-24 16:15:45 följande:
    Känner mig så ledsen idag. Tempen har ju aldrig betett sig så. Och jag brukar aldrig få senare mens än äl+14/15 när ägglossning är bekräftad. Igår var testet negativt och idag har jag spottings så nu drar mensen igång ordentligt senast imorgon. Hur fan är det möjligt. Inga andra tecken  på mens men testerna är ju negativa och tempen sjönk till imorse igen. Så ledsamt. Är så ledsen. Varför kan det inte bara ta sig.

Först var det för att jag behövde ägglossningsstimulering och när man väl får det så ger det inte heller resultat. Vad är det som är fel. Vill bara grina.

Dessutom hade jag både denna och förra månaden med letrozol en "implantationsblödning" runt äl+6/7. For what exactly? Det fäster ju fan inte. Usch. Ska deppa lite sen upp på hästen igen.
    Men så tråkigt. Ja känns ju inte lätt detta. Verkar ju som din ägglossning kommit igång av letrozolen iallafall, har du tagit enkel eller dubbel dos? 

Hoppas verkligen det löser sig för dig och att december månad blir månaden du äntligen får ett plus. 
  • Miatheone

Hur går det för er tjejer? Själv ska jag påbörja provera kuren imorgon sen dubbeldos letrozol när blödningen kommer igång (antagligen om lite mer än 2 veckor) 

• Miatheone
    Barnlängtan2024 skrev 2024-12-10 16:29:34 följande:
    Hej!!
    Hoppar in här.Avslutade kuren med provera i fredags och fick mens samma dag. Började med Letrozol 7,5 mg i söndags. Tredje dagen idag och jag känner mig så extremt trött!! 
    Har VUL nästa onsdag, hoppas hoppas. Min fjärde runda.  Första fick jag ingen på 2,5, andra fick jag ägglossning på 5 mg men ingen graviditet, körde 3e rundan med 5 mg, inget ägg i sikte. Så nu på 7,5 mg. Hoppas hoppas! 
    Ååh håller tummarna. Har själv kört en kur med letrozole 2.5 mg men inget hände därav 5mg denna gång och hoppas på ägglossning iallafall så det finns en chans att bli gravid.
  • Miatheone
    Nanathalie skrev 2024-12-11 15:23:17 följande:
    Jag (Junibebis) har haft en jättekonstig cykel. Jag började få utslag på mina tester redan cd4. Alltså ägglossning. Fick en peak på cd8, men tempen gick upp sen direkt ner så kroppen lyckades inte ägglossa. Jag fortsatte testa och på cd16 kom nästa peak, därefter hade jag positiva test både igår och idag så 3(!!!) Dagar på raken med positiva ägglossningstest. Igår hade jag världens ägglossningssmärta, alltså brutal, så jag tror att ägget lossade igår alternativt inatt. Tempen smög upp litegrann men inte hela vägen för att ägglossning ska bekräftas. Jag hoppas den stiger imorgonbitti, för inatt och idag har jag känt mig extremt varm, nästan febrig utan att vara sjuk. 

Nu hoppas jag bara vi täckt upp tillräckligt runt ägglossningen.

Håller alla tummar för er. Det är typ sjukt hur mycket glädje man kan få av positiva ägglossningstest. Nu vill jag se ett positivt graviditetstest till jul ❤️
    Men så knepigt. Hur har det gått nu, steg tempen någon gång? Jag hoppas verkligen 5mg letrozol funkar för mig annars kommer jag verkligen bli förkrossad. Har verkligen inte ekonomin till att göra IVF.
  • Miatheone
    Nanathalie skrev 2024-12-14 17:29:11 följande:
    Fick äntligen bekräftad ägglossning, är på äl+3 idag! 

Håller alla tummar för att du slipper IVF. HELT sjukt att man ska behöva betala för att kroppen inte fungerar. 💔
    Vad härligt hoppas på positivt här för dig i december nu då 🥰
  • Miatheone
    Nanathalie skrev 2024-12-18 10:26:35 följande:
    Helt väntat var det falskt positivt. Inget mer positivt test sedan dess ???? äl+7 idag. Hoppas på bättre lycka imorgon på äl+8..
    Nee vad tråkigt, jag som hoppades på ett plus för dig 😒 Men än är det inte kört för dig. Läst om flera som fått falskt positivt efter letrozol, vet dock inte om det har med det att göra. 
  • Miatheone
    Nanathalie skrev 2024-12-19 15:10:28 följande:

NU HÄNDE DET! Jag smäller av!!!

Se hur svaga strecken är på testa tidigt, ändå gravid 1-2 på digitalt!!! Stanna här nu ❤️❤️❤️

Nejmen så roligt. Grattis och vilken julklapp ❤️❤️ Perfekt sätt att avsluta året på 🥰
Svar på tråden Letrozole, följas åt?