• Miatheone

Letrozole, följas åt?

Nanathalie skrev 2024-12-19 15:10:28 följande:

NU HÄNDE DET! Jag smäller av!!!

Se hur svaga strecken är på testa tidigt, ändå gravid 1-2 på digitalt!!! Stanna här nu ❤️❤️❤️

Tack för att du dessutom ger oss andra hopp ❤️❤️ Ska själv ta sista provera tabletten idag och oj så dåligt jag mått av dem denna gång men förhoppningsvis är det i slutändan värt det. Bara invänta blödning för att påbörja dubbeldos av letrozol och hoppas jag iallafall då får ägglossning. 
  • Miatheone

Nu kör vi gott folk, cykeldag 1 är här så på lördag kör jag igång med dubbeldos av letrozol 🙂

• Miatheone

Ringde idag till fertilitetsmottagningen men visade sig att dem har stängt fram till och med 6 januari. Kommer kunna ringa först till dem på cykeldag 13. Men kör väl på som vanligt och tar ägglossningstest. Men nu till min fråga vilken cykeldag startar ni med ägglossningstesterna? 

• Miatheone
    Vias skrev 2024-12-28 13:56:48 följande:
    Jag började också testa CD 10 ☺️
    Tack för svar då kör jag på det med. Då blir det dags att börja ägglossningstesta på lördag. Så spännande eftersom jag nu kör dubbel dos letrozol. Men en fråga till er som kört letrozol innan blir er cykel också kortare? Har haft mens i 3 dagar nu efter intag av provera och verkar som den redan snart är slut.
  • Miatheone

Har nu fått hem en basaltermometer och tänkt att tempa denna gången. Finns det någon app ni rekommenderar för det? 🙂

• Miatheone

Hur går det för er allesammans?. Är själv just nu på cykeldag 10 och påbörjat ägglossningstestandet efter dubbeldos letrozol men inget i sikte ännu. Hade ju varit fantastiskt att få börja året med ägglosning så man iallafall kan känna sig ett steg närmare bebis. 

• Miatheone
    Vias skrev 2025-01-05 13:08:20 följande:

Jag fick mens imorse, prick 14 dagar efter ÄL enligt test och app. Visst måste det betyda att jag faktiskt hade ÄL? 🥹

Ja det verkar ju som det annars borde inte mensen kommit dessutom prick 14 dagar efter 🙂
  • Miatheone
    Anonym (Jenny) skrev 2025-01-05 19:24:38 följande:
    Så skönt att höra att det går bra med din graviditet hittills! Jag håller alla tummar och tår! Jag förstår verkligen din oro, det jobbiga är ju att man inte kan göra något heller. Men det kommer säkert att gå jättebra! Ett tidigt ultraljud låter som en bra idé, det kan ju ändå lugna ens nerver lite när man fått göra det. 😊

Jag var stensäker på att den här cykeln med enkel dos letrozol inte lyckades eftersom gynekologen sa att han inte såg någon mogen blåsa. Så jag bara började vänta på att få en ny chans nästa cykel. Men sen så kom aldrig mellanblödningarna som jag alltid får flera dagar innan mens (sen jag slutade med preventivmedel iaf). Och sen så tyckte jag att jag kände vissa graviditets symptom. Så i lördags när mensen skulle komma så tog jag ett graviditetstest och det var starkt positivt! Så när gynekologen kollade med ultraljud så måste jag haft ägglossning just exakt då, det var därför det inte syntes. Så nu är jag i vecka 4+1 (5). Men är livrädd för missfall då förra gången slutade i det?
    Nemen så härligt stort Grattis! Förstår din rädsla då du varit med om missfall tidigare och tyvärr finns inget jag kan skriva som underlättar det för dig mer än att ta dag för dag och förhoppningsvis är detta gången det lyckas för dig med fullgången graviditet.

Ska jag vara helt ärlig så är jag superglad för er som lyckats bli gravida på letrozol. Men måste erkänna att jag samtidigt blir avundsjuk, har nu i snart 3 år försökt få till ett syskon utan resultat och är nu inne på andra gången med letrozol som än så länge inte ens gett mig ägglossning. Börjar bli trött på denna väntan och rädd för att jag bara helt enkelt kanske kommer få "nöja" mig med ett barn. Har verkligen inte ekonomin till att gå vidare mot IVF. Mitt i allt försök till ett syskon känns det dessutom som att alla bara blir gravida både influencers och närstående. Kan tyvärr inte låta bli att bli lite ledsen när man själv aldrig lyckas. 
  • Miatheone
    Minilillis skrev 2025-01-05 21:09:45 följande:
    Halloj! *Ny i tråden och hoppas man får följa med*
    Har ett "letrozol barn"(lät nästan hemskt, men hon var sjukt efterlängad♡) sedan tidigare och försöker nu få till ett syskon. Inne på 4e letrozol +ovitrielle omgången. 

Har inte läst alla era fina inlägg , och grattis till er som lyckats redan♡ 

Miatheone vad du än gör ge inte upp! Ditt guld ägg kommer! Och jag delar din avundsjuka på närstående/influenser/alla andras "lätta graviditeter" om än jag är glad för deras skull! Men en fundering (har som sakt inte läst alla inlägg och vill inte tränga mig på) är de din andra omgång nu? Har du fått pröva med ovitrielle sprutan? 

Jag själv har pcos och ägglossningen är kass. Dvs får den inte överhuvudtaget men letrozolen hjälper verkligen tillväxten och sedan tar jag ovitriellen för att som en läkare sa till mig "skjuta av" Ägglossningen 😅
    Tack ❤️ Välkommen in i tråden. Ger mig lite extra hopp att höra att du lyckats med letrozol innan. 

Ja det stämmer är min andra omgång nu. Första omgången så tog jag enkeldos letrozol och fick då äggblåsa på endast 10-11mm.  Har inte fått testa ovitrielle sprutan men hört gott om den. Denna gång kör jag dubbeldos letrozol. Vet dock inte hur det blir med ultraljud denna omgång då fertilitetsmottagning har stängt fram till och med tisdag när jag är på cykeldag 13. Men hoppas på att få en tid bokad under veckan som kommer för att se om letrozolen hjälpt denna gång. Just nu är det ägglossningstestande fram tills jag ringer på tisdag som gäller. Inget i sikte än dock. 
  • Miatheone
    Minilillis skrev 2025-01-06 11:03:53 följande:
    Tack själv!
    Jo hon var vårt 3e försök ❤️ 1a omgången enkeldos, 2a omgången dubbel och 3e dubbel dos plus ovitrielle resulterade i vår skatt👶🏼 lite tur hade vi nog att de tog sig så fort men syskon försöket verkar de gå trögre för oss 🥲

De är nog inte ovanligt att första omgången blir lite som den blir då kroppen är inte van hormonerna. Så blev de även för mig både  

Åh men ring direkt dem öppnar så du får en tid å kolla hur de ser ut! Dem jag är hos startar inte upp en omgång utan att boka in UL så man vet med säkerhet att de ser bra ut OCH sen är jag väldigt nyfiken själv 😅Be även om ett progrestron prov- blodprov efter eventuell ÄL så man får veta om man haft ÄL. 👏🏼 

Spännande! Jag håller tummarna på fin äggblåsa och omslag 👏🏼😍 
    Själv fick jag omslag igår på cd14 och hade två äggblåsor på 15 samt 17 mm på cd12 🙈 
    Ja ska ringa direkt när dem öppnar imorgon då dem bara har telefontid 1 timme 🤣. Hur gammal är dottern? Vår är 5 år fyller 6 år i maj och blev till naturligt därav trodde jag ju att ett syskon skulle gå fort att få till. 

Tack för tipset, helt ny på detta så har ju ingen aning om vad man kan be dem om osv. 

Spännande låter ju lovande för dig denna månad då 😍
  • Miatheone
    EmmaJoh skrev 2025-01-07 00:05:37 följande:

Grattis till er som blivit gravida och heja er som kämpar på!

Vi försöker få vårt första barn. Jag har PCOS och ingen naturlig ägglossning så jag ska testa letrozol för första gången om några veckor efter en kur med Provera. Har tidigare tagit Primolut men Provera ska tydligen ge fler biverkningar? Har någon av er tagit det?

Ska bli spännande med letrozol, funkar det inte efter 6 försök blir det ivf. Jag är 36 så har inte allt tid i världen på mig direkt. Cool Jobbigt med all väntan med utredning först som tog flera månader... 

Välkommen, ja jag har kört provera 2 omgångar nu. Första gången märkte jag inte av det alls. Andra omgången illamående och huvudvärk. Tog cirka 6 dagar efter sista tabletten så kom mensen. Lycka till nu 🙂
  • Miatheone

Sådär nu har jag äntligen fått tag på fertilitetsmottagningen, var supersvåra att få tag på 77 samtal tutade upptaget sen äntligen lyckades jag komma till telefonsvararen så jag kunde lämna meddelande om att bli uppringd. Fick tid på torsdag kl 13.30 för ultraljud på cykeldag 15. 

Känner mig rätt duktig idag, berättar för en kompis, min syster och chef angående ägglossninsstimuleringen. Känner mig så lättad på något sätt. Och dessutom skönt att chefen vet om det då jag behöver vara från jobbet vissa gånger för ultraljud osv. 

Svar på tråden Letrozole, följas åt?