• Miatheone

Letrozole, följas åt?

Nanathalie skrev 2025-01-24 19:44:03 följande:

I onsdags fick jag se min lille miniperson igen och hjärtat tickade på så fint ännu ❤️ Mättes till 7+1-7+3 ungefär så är i v8. Ville bara sticka in huvudet och säga det ❤️ Hejar på er härifrån. Kram ❤️

Men så härligt stort Grattis ❤️❤️
  • Miatheone

I tisdags kom mensen prick 15 dagar efter vad läkaren trodde jag skulle ha ägglossning. Hade dock inte ett enda postivt ägglossningstest och testade från dag 11-25 morgon och kväll. Ringde mottagningen idag och ska nu fortsätta med letrozol dubbeldos och har inbokad tid hos dem dag 16 (12 februari) för att vidare planera därifrån om ingen ägglossning har inträffat och så skulle dem kika på hur det ser ut då och vad vi kan göra framöver . Skönt iallafall att slippa provera denna gång.  

• Miatheone
    Nanathalie skrev 2025-02-04 12:55:37 följande:

Hej på er ❤️ 

Igår fick vi se vår bebis igen. Tyvärr hade hjärtat slutat slå 8+6, var i 9+6 igår.

Nu får jag vänta på att kroppen gör sin grej, men på 1 vecka har den ju inte fattat att bebisen dött. Alltså en missed abortion (MA).

Fattar inte kroppen innan måndag så får jag cytotec för att abortera bort det.

Kommer haka på er här inne igen när det ordnat upp sig och vi är redo att försöka igen.

Kram från mig ❤️

Beklagar verkligen 😒 Du är välkommen när du har ork för det igen ❤️❤️
  • Miatheone

Då var dagens VUL avklarat. Hade en blåsa på 20mm på höger och en 15mm på vänster sida. Var ju väldigt osäker om jag hade ägglossning sist men enligt läkaren så va den follikeln borta vilket innebär att jag då hade ägglossning så det känns ju skönt att veta. 

• Miatheone
    EmmaJoh skrev 2025-02-12 21:58:08 följande:
    Åh vad bra, hoppas hoppas att det går vägen nu! :) Får du omslag på ÄL-test? 

Jag var också på VUL i dag. Hade en blåsa på 20 mm men jag har inte fått omslag på ÄL-test. Läkaren trodde att det var en cysta eller tom follikel (?) men inte helt säkert. Det får vi se helt enkelt. Kändes lite hopplöst när jag gick därifrån men det var ju bra att kroppen svarade på enkeldos iaf. Får hoppas på nästa gång om inte annat.
    Nee får inte omslag överhuvudtaget på äl-test. Då har jag testat från dag 11 i cykeln ända upp till 25 med både vanliga och digitala test. Men enligt läkaren så är det vanligt att man inte lyckas ta testen i tid då själva peaken kan vara en kort stund och man lyckas missa den.  Förra cykeln fick jag inget omslag men mensen kom prick 15 dagar efter att läkaren sagt att jag skulle haft ägglossning och den follikeln va ju som sagt bort vilket enligt honom då beror på att jag hade ägglosning. 

För mig kunde läkaren se skillnad på follikel och cysta. Hade en funktionell cysta på 27x27 mm men som antagligen kommer försvinna av sig själv. 

Har du fått omslag på någon av cyklarna du testat?
  • Miatheone
    EmmaJoh skrev 2025-02-18 18:33:18 följande:
    Aha okej! Var det en cysta nu senaste ultraljudet?
    Det här var min första cykel på väldigt länge och jag fick omslag CD13 kväll (hade testat senast morgonen dagen innan) och CD14 morgon. Så då är det ingen cysta iaf sa min läkare. Jag pratade med henne på telefon några dagar efteråt för att reda ut allt och hon baserade som jag förstår det om tom follikel på att jag inte hade fått omslag på testet, men det fick jag ju sen. Kan så klart ändå var en tom men det hoppas jag inte. Så nu återstår att se utfallet. Jag kommer inte hålla på och testa, jag väntar och ser om jag får mens. :)
    Okej ja precis hade en cysta på 27x27 på höger sida  men även en follikel/äggblåsa på 20mm sen vänster sida follikel/äggblåsa på 15mm. Hur han kunde se skillnad på dem har jag ingen aning 🤣 Kör samma som dig och inväntar mens känns lugnare så 🙂
  • Miatheone
    EmmaJoh skrev 2025-02-19 18:21:44 följande:
    Haha nej allt ser bara ut som stora svarta hål 😂 då hoppas vi att mensen lyser med sin frånvaro för oss båda. När har du BIM? 
    1 mars 🙂 sj?
  • Miatheone
    EmmaJoh skrev 2025-02-20 22:43:23 följande:
    27 feb för mig. Vi får följas åt. ☺️
    Okej ja absolut. Spännande, Inte långt kvar nu då 🙂
  • Miatheone
    Anonym (Jenny) skrev 2025-02-25 20:26:20 följande:

Hej! 

Nu har det länge sen jag skrev här inne. Jag fick missfall förut, fick reda på att jag hade pcos och fick börja på letrozol enkel dos. Andra omgången såg läkaren ingen blåsa och sa att till nästa gång ska vi höja dosen men då hade jag uppenbarligen ägglossning alldeles under ultraljudet för jag blev gravid!

Nu i fredags så skulle jag på ett ultraljud för att kunna göra ett NIP test. Är idag i v. 11+3. 

När läkaren börjar kolla under ultraljudet så säger han att han har hittat ett problem för NIP testet. Jag blev såklart rädd och tänkte att nu är fostret dött eller så har den någon missbildning eller något. 

Men då visade han mig en levande bebis som rörde sig. Sen flyttade han lite och visade mig något mer som också var en bebis. Så jag väntar tvillingar! Han misstänker att det är enäggstvillingar men de ligger ändå i olika fostersäckar så det var inte helt självklart att avgöra. 

Ååh så rädd jag blev när jag läste början av ditt inlägg. Så roligt för dig och vad spännande med tvillingar. Stort stort Grattis till dubbel lycka.  Så avundsjuk på dig måste jag erkänna 😅 När är dem små sötnosarna beräknade att komma ut? 
  • Miatheone
    Minilillis skrev 2025-02-25 10:35:57 följande:

Håller alla tummar för er❤️👏🏼 
    Tyvärr är de omgång 6 för min del nu..  suck. 

Håller tummarna för dig med ❤️❤️ Börjar själv bli supernervös över att vi inte kommer lyckas, är ju som jag förstår det 6 omgångar man får på sig och går det inte med att tabletter och vi behöver IVF kommer vi tyvärr lägga ned bebisverkstan här hemma då vi inte har ekonomin till det. 
  • Miatheone
    EmmaJoh skrev 2025-02-26 17:51:16 följande:

Jag fick min mens idag så då blir det ny kur med letrozol då. 😊 Glad att jag svarade på behandlingen iaf, så hoppas jag på att jag gör det den här gången också. Hejar på er så länge! ❤️

Men då nästan prick på dagen också. Då hoppas vi det tar sig denna gång istället då. Börjar själv ha lite känningar inför mensen så dyker säkert upp om några dagar här med ❤️
  • Miatheone

Jahapp då var mensen här som jag misstänkte. Blir ett samtal till fertilitetsmottagningen sen 🙃 Siktar vi mot en liten födelsedags/julbebis istället då och hoppas det tar sig denna gång. 

Till er som lyckats stort Grattis och till er som fortfarande är med i kampen kämpa på 🙂

• Miatheone
    Nanathalie skrev 2025-02-28 09:13:46 följande:
    Åh nej. Skit. Men födelsedagspresent och julklapp? Hur fantastiskt om det vore så? Håller alla tummarna ❤️
    Tack, ja men eller hur. Egentligen vill jag bara dra täcket över huvudet 🤣, mars markerar såpass mycket (3års försök till syskon, 3e omgången med letrozol(räknar inte med den första som inte fungerade alls) och sista chansen att få en bebis i år). 

Ringde mottagningen idag också men dem hade stängt till måndag, har som tur var letrozol kvar så det räcker precis till måndag morgon så dem kan få skriva ut nytt till mig då. 
Svar på tråden Letrozole, följas åt?