Letrozole, följas åt?
I onsdags fick jag se min lille miniperson igen och hjärtat tickade på så fint ännu ❤️ Mättes till 7+1-7+3 ungefär så är i v8. Ville bara sticka in huvudet och säga det ❤️ Hejar på er härifrån. Kram ❤️
I onsdags fick jag se min lille miniperson igen och hjärtat tickade på så fint ännu ❤️ Mättes till 7+1-7+3 ungefär så är i v8. Ville bara sticka in huvudet och säga det ❤️ Hejar på er härifrån. Kram ❤️
I tisdags kom mensen prick 15 dagar efter vad läkaren trodde jag skulle ha ägglossning. Hade dock inte ett enda postivt ägglossningstest och testade från dag 11-25 morgon och kväll. Ringde mottagningen idag och ska nu fortsätta med letrozol dubbeldos och har inbokad tid hos dem dag 16 (12 februari) för att vidare planera därifrån om ingen ägglossning har inträffat och så skulle dem kika på hur det ser ut då och vad vi kan göra framöver . Skönt iallafall att slippa provera denna gång.
Hej på er ❤️
Igår fick vi se vår bebis igen. Tyvärr hade hjärtat slutat slå 8+6, var i 9+6 igår.
Nu får jag vänta på att kroppen gör sin grej, men på 1 vecka har den ju inte fattat att bebisen dött. Alltså en missed abortion (MA).
Fattar inte kroppen innan måndag så får jag cytotec för att abortera bort det.
Kommer haka på er här inne igen när det ordnat upp sig och vi är redo att försöka igen.
Kram från mig ❤️
Då var dagens VUL avklarat. Hade en blåsa på 20mm på höger och en 15mm på vänster sida. Var ju väldigt osäker om jag hade ägglossning sist men enligt läkaren så va den follikeln borta vilket innebär att jag då hade ägglossning så det känns ju skönt att veta.
Hej!
Nu har det länge sen jag skrev här inne. Jag fick missfall förut, fick reda på att jag hade pcos och fick börja på letrozol enkel dos. Andra omgången såg läkaren ingen blåsa och sa att till nästa gång ska vi höja dosen men då hade jag uppenbarligen ägglossning alldeles under ultraljudet för jag blev gravid!
Nu i fredags så skulle jag på ett ultraljud för att kunna göra ett NIP test. Är idag i v. 11+3.
När läkaren börjar kolla under ultraljudet så säger han att han har hittat ett problem för NIP testet. Jag blev såklart rädd och tänkte att nu är fostret dött eller så har den någon missbildning eller något.
Men då visade han mig en levande bebis som rörde sig. Sen flyttade han lite och visade mig något mer som också var en bebis. Så jag väntar tvillingar! Han misstänker att det är enäggstvillingar men de ligger ändå i olika fostersäckar så det var inte helt självklart att avgöra.
Håller alla tummar för er❤️👏🏼
Tyvärr är de omgång 6 för min del nu.. suck.
Jag fick min mens idag så då blir det ny kur med letrozol då. 😊 Glad att jag svarade på behandlingen iaf, så hoppas jag på att jag gör det den här gången också. Hejar på er så länge! ❤️
Jahapp då var mensen här som jag misstänkte. Blir ett samtal till fertilitetsmottagningen sen 🙃 Siktar vi mot en liten födelsedags/julbebis istället då och hoppas det tar sig denna gång.
Till er som lyckats stort Grattis och till er som fortfarande är med i kampen kämpa på 🙂