Pojknamnsval
Väljer åt lillebror.
Storebror heter Ture.
Namnförslagen är Sören, Gunnar, Melker och Bo. (Ja, vi gillar gubbnamn, så ni som inte gör det kan avstå att kommentera sarkastiskt.)
Vad röstar ni andra på?
Väljer åt lillebror.
Storebror heter Ture.
Namnförslagen är Sören, Gunnar, Melker och Bo. (Ja, vi gillar gubbnamn, så ni som inte gör det kan avstå att kommentera sarkastiskt.)
Vad röstar ni andra på?
Gillar också lite gubbigare namn. Tycker Melker och Bo skulle passa fint med Ture!
Jag tycker att Melker är det enda namn som är fint bland dessa så röstar på det.
Jag håller med om Melker i första hand. Sören är fint men känns också lite som ett svärord. Gunnar är jag själv inte förtjust i och Bo blir Bosse.
Melker är jättefint!
Harald är gulligt tycker jag. Men ser ju att ni bara vill ha en röst så Melker absolut!
Sören.
Melker är det enda fina så jag röstar på det.
Av dina alternativ tycker jag Gunnar är finast (kanske för att min egen son heter så).
Annars tycker jag att Svante passar fint till Ture.
Bosse
Av dina alternativ tycker jag Gunnar är finast (kanske för att min egen son heter så).
Annars tycker jag att Svante passar fint till Ture.
Melker är det enda fina så jag röstar på det.
Jag tycker att alla passar bra ihop med Ture. Jag kanske ändå lägger min röst på Bo, för att det precis som Ture tillhör den generation som vi tycker är morfars- eller kanske till och med gammelmorfarsnamn, men utan att de blivit lika vanliga igen som många andra.
Dock får ni nog räkna med att en Bo ofta kallas för Bosse. Inte för att det är fel i sig, men då blir det lite annat än det ni valt.
jag är med en anhängare till gamla namn, själv har jag en Bertil. Upplever att dessa namn blir allt vanligare och folk blir inte lika chockade när vi säger hans namn. de ända duma kommentarerna vi har fått är från våra syskon som verkar tycka att man får utrycka vad man vill.
men jag brukar tänka att vi kan ju inte tycka om alla namn och så länge man inte utrycker det så är det okej. Finns många namn jag aldrig skulle välja.
Gunnar tycker jag är väldigt fint.
Jag tycker att alla passar bra ihop med Ture. Jag kanske ändå lägger min röst på Bo, för att det precis som Ture tillhör den generation som vi tycker är morfars- eller kanske till och med gammelmorfarsnamn, men utan att de blivit lika vanliga igen som många andra.
Dock får ni nog räkna med att en Bo ofta kallas för Bosse. Inte för att det är fel i sig, men då blir det lite annat än det ni valt.