Inlägg från: Anonym (Velig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Velig)

Pojknamnsval

Väljer åt lillebror. 

Storebror heter Ture.

Namnförslagen är Sören, Gunnar, Melker och  Bo. (Ja, vi gillar gubbnamn, så ni som inte gör det kan avstå att kommentera sarkastiskt.) 

Vad röstar ni andra på?

• Svar på tråden Pojknamnsval
  • Anonym (Velig)
    vallakra skrev 2024-09-22 11:03:49 följande:

Av dina alternativ tycker jag Gunnar är finast (kanske för att min egen son heter såSkrattande).

Annars tycker jag att Svante passar fint till Ture.

Åh, kul med fler som gillar de här namnen. Har ni/han fått många retsamma kommentarer?;(vi gillar namnet men är osäkra på om det ses just för otrendigt/gubbgubbigt).
  • Anonym (Velig)
    Bunny s skrev 2024-09-22 10:57:02 följande:

Melker är det enda fina så jag röstar på det. 

Såna här kommentarer undanbedes, sjukt onödigt att kommentera om du inte kan hålla dig från att vara lite elak.
  • Anonym (Velig)
    vallakra skrev 2024-09-22 16:15:01 följande:
    Min Gunnar är nu över tjugo år och när han var bebis var det väl en och annan som lyfte på ögonbrynen, särskilt min mamma.

Men vi tyckte det var ett jättefint namn och snart insåg folk i vår omgivning att det var ett namn som passade honom utmärkt.

På den tiden var han tämligen ensam om sitt namn (bland barn) men numera är det inte helt ovanligt.

Han har aldrig fått några dumma kommentarer om sitt namn. Han hade klasskamrater som hette Tyra, Alice, Eskil, Egil, Gottfrid.....

Vi har en son till, han heter Vilhelm.
    Vilhelm tycker jag är så fint med!
  • Anonym (Velig)
    Hjelm skrev 2024-09-22 14:24:49 följande:

Jag tycker att alla passar bra ihop med Ture. Jag kanske ändå lägger min röst på Bo, för att det precis som Ture tillhör den generation som vi tycker är morfars- eller kanske till och med gammelmorfarsnamn, men utan att de blivit lika vanliga igen som många andra.

Dock får ni nog räkna med att en Bo ofta kallas för Bosse. Inte för att det är fel i sig, men då blir det lite annat än det ni valt.

Bosse tycker jag ändå är fint så det stör mig inte :)
Svar på tråden Pojknamnsval