Inlägg från: Anonym (Aa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Aa)

Ensamt

Lever Svenssonliv med villa, barn och hyfsade jobb med sambo sedan 15 år drygt.
    Vi gör allt för barnen, lagad mat varje dag, ser till att skolan sköts, skjutsar till aktiviteter. Jag älskar det och vill hellre vara med kidsen en kväll än aw med polarna. 

Meeeen. Jag o sambon sköter det som ett företag känns det som. Räkningar ska betalas, huset underhållas etc. Mellan oss finns inget. Älskar henne men vi har nog inte haft sex på 7år. Tappat räkningen... 

Vi pr Varför atar aldrig känslor. Jag e nog en klassisk man som biter ihop o inte gnäller till andra. Fast man ibland skulle vilja (bara att skriva här tar emot). 
  • Svar på tråden Ensamt
  • Anonym (Aa)

Varför inte separera? Dels kan jag inte tänka mig en vecka utan ungarna... Sen kommer hon ursprungligen från ett annat län där hennes päron o syskon bor. Mest troligt skulle hon dra dit. 

Hur stor chans har man att få vårdnaden... Hur skulle det funka varannan vecka... Sen skulle jag aldrig vilja att dem inte träffade mamman. 

Va fan gör man!?

• Anonym (Aa)
    Anonym (F) skrev 2024-09-22 21:52:18 följande:

Låt henne dra då. Hon har ingen rätt att ta med ungarna ändå. Bara att polisanmäla egenmäktigt förfarande med barn. De ska inte rotryckas från skola, vänner och annat socialt liv bara för att mamman vill flytta.

Enskild vårdnad är lite lurigt att få till, då ska mamman vara olämplig som förälder, visa stora samarbetssvårigheter eller att man hävdar att det inte är praktiskt (om hon t ex bor på annan ort).

Umgänge går att få till ändå. Hon kan besöka barnen på helgerna (och fixa eget boende då!!) och de kan komma till henne vissa lov mm.

Hon är en bra mamma. Hade varit lättare om hon inte var det.... Vill inte beröva henne eller barnen varandra heller. 

Ibland hade jag nästan önskat att hon hittat en ny på samma ort... 

Är jag en egoist som vill ha samvaro, närvaro och uppskattning? Borde jag kanske bara vara nöjd med att ha 2 friska barn som har föräldrar som älskar dem?
Svar på tråden Ensamt