Inlägg från: Anonym (My) |Visa alla inlägg
  • Anonym (My)

Ensamt

Anonym (Aa) skrev 2024-09-22 21:48:13 följande:

Varför inte separera? Dels kan jag inte tänka mig en vecka utan ungarna... Sen kommer hon ursprungligen från ett annat län där hennes päron o syskon bor. Mest troligt skulle hon dra dit. 

Hur stor chans har man att få vårdnaden... Hur skulle det funka varannan vecka... Sen skulle jag aldrig vilja att dem inte träffade mamman. 

Va fan gör man!?

Man ber om att få tid att prata med henne ensam och ostört. Utan barn i närheten och inte när hon har massa andra bestyr för sig. Sedan berättar du att du saknar henne och har gjort det under väldigt lång tid. Och att du går sönder inombords av att inte få vara intim med henne. Du berättar att du känner dig utsvulten på närhet och bekräftelse och hur det påverkar dig negativt. Sedan frågar man hur och varför ni hamnade där och vad hennes förklaring är till det.

Det måste vara fruktansvärt att leva i en sådan relation. Mina föräldrar "samexisterade" i 20+ år. Förstår inte hur dom stod ut. Deras relation har lärt mig hur jag absolut inte vill ha det i min relation. Så oroa dig inte för om barnen kommer ta efter ert dåliga exempel i sina framtida relationer. 
Svar på tråden Ensamt