Inlägg från: Anonym (Orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig)

Ber arbetsgivare om intyg för en sommarkurs?

Hej!

För att försöka formulera min fråga någorlu kort: om man redan har en fullständig utbildning med legitimation och ska söka jobb. Brukar/får då arbetsgivare begära intyg på att man läst en fristående kurs (t.ex sommarkurs) om den står med på ens CV? Eller det är inget dem brukar bry sig om att kontrollera? Hade uppskattat ett snabbt svar. Jag frågar då jag läst en svår sommarkurs, varit aktiv i den och klarat 1 av 2 examinationde och man måste ha klarat båda två för att bli godkänd på kursen. Den ena examinationen krockade mycket med min utbildning jag är i sluttampen på och det blev för mycket så jag har inte hunnit färdigställa den sista delen, dock är kursen kopplad till mitt framtida yrke och därför vill jag ändå skriva med den på mitt CV, men det vore ju otroligt pinsamt om dem frågar och jag inte kan visa upp ett godkänt betyg..

Tack på förhand!

• Svar på tråden Ber arbetsgivare om intyg för en sommarkurs?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Tilda) skrev 2024-09-29 16:25:41 följande:

Ja, de kan fråga.

Tycker de att kursen är irrelevant kommer de antagligen inte att bry sig, men om det är den kursen som får dem att välja dig framför en annan kandidat så bör de kolla upp att du faktiskt har gått den.

Tack!!
Svar på tråden Ber arbetsgivare om intyg för en sommarkurs?