Två missfall i samma vecka
Missfall är ju tyvärr vanligt , visst ökar risken med åldern men det är ganska vanligt i alla åldrar. Jag har fått ett missfall i vecka 10 när jag var 17 och ett i vecka 5-6 när jag var 33. Jag har tre barn också födda när jag var 18, 28 och 34 och nu är jag 36 och väntar fjärde.
Två missfall kan ju bara vara slumpen, har en vän som har fått tre missfall och är i vecka 20 nu, hon är 37. Skulle det bli så att ni får ett till missfall när ni börjar försöka på riktigt kan ni få hjälp, jag tror att det är efter tre missfall utan barn mellan man får göra en utredning. Men som sagt kan det lika gärna vara slumpen att ni har fått två , tidiga missfall är vanligt.
Jag ville bara säga också att jag hade väldigt lätt att bli gravid nu när jag är 36 , till och med lättare än när jag var yngre. Det är såklart olika från person till person men jag tror att det kanske är lite överdrivet att fertiliteten sjunker jättemycket när man är över 35, det har en släkting som är överläkare inom gynekologi sagt också,