Inlägg från: Anonym (Ömsesidigt förtroende) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ömsesidigt förtroende)

Vad räknas som otrohet?

Jag bemöter min partner på samma sätt som jag vill att min partner bemöter mig.

Jag drar gränserna, jag respekterar de gränser, som jag önskar att min partner gör.

Jag anser det svårt, ja faktiskt omöjligt, att i förväg via samtal träffa exakta överenskommelser om var de exakta gränserna går.
    Det är omöjligt att i förväg förutse vilka händelser och vilka situationer som kan komma att uppstå,
    och det är helt omöjligt förutse hur vårt förhållande utvecklas och förändras, och hur omvärlden förändras, under många år.

Men om jag själv respekterar de gränser som jag önskar att min partner ska respektera så anser jag att det är ok.

F ö kan jag bara hoppas att min partner ser det på samma sätt, för vi alla känner ju till att man kan aldrig hindra sin partner från att vara otrogen.

Anonym (Mulle) skrev 2024-10-13 19:21:44 följande:

När man har en sexuell relation med någon annan eller ett engångsligg. 

Så att umgås väldigt mycket och väldigt nära med en annan person, på tu man hand, att dela förtroenden om allt i livet, att prata förtroligt om er kärlek ert intima samliv med en annan person, att t ex sova nakna tillsammans i samma säng, att känna så starka känslor för en annan så att det är en ren förälskelse, att kyssas och kramas väldigt mycket och nära med en annan person,
    detta skulle alltså vara ok för dig så länge det inte leder till sex?
    Allt är ok så länge man inte regelrätt "ligger"?

Din partner utvecklar heta känslorna med förälskelse för en annan person, de har intima tungkyssarna, de sover nakna tillsammans tätt sammanslingrade, så länge det inte leder till fullbordat samlag mellan din partner och en annan person så är det ok och det är inte otrohet för dig???
    Anonym (Mulle) skrev 2024-10-14 21:13:16 följande:

Nej, var skrev jag det? 

Du drar lite konstiga slutsatser av mitt svar. Det finns många saker jag inte skulle acceptera i en relation. Du förstår, jag behöver inte kalla saker för otrohet för att tycka att de är oacceptabla. 

Du svarade på trådstarten.
    Och du beskrev vad du anser vara otrohet.

Utifrån ditt precisa svar ställde jag en fråga till dig, och jag gav ett eller flera exempel.

För att bättre försöka förstå dig och ditt svar, mot bakgrund av ditt precisa svar, frågar jag återigen:
    Din partner utvecklar heta känslor med förälskelse för en annan person, de har intima tungkyssarna, de sover nakna tillsammans tätt sammanslingrade, så länge det inte leder till fullbordat samlag mellan din partner och en annan person (de "ligger" alltså inte) så är detta inte att betrakta som otrohet för dig???

Detta är min fråga till dig, och alltså inte en slutsats.
    Jag frågar inte om du finner det acceptabelt eller inte, utan jag frågar om du inte skulle betrakta detta som otrohet, om din partner gjorde detta.

Jag för min del skulle betrakta detta som otrohet.
    Och jag gör antagandet att de allra flesta skulle betrakta det som otrohet.
    Men inte du?

Jag för min egen del tycker det är både svårt och komplicerat att sätta någon tydlig och exakt gräns som går att beskriva så kortfattat dom du gjorde i ditt svar.
    Den enda rimliga gräns som jag kan sätta och beskriva är att jag bemöter min partner på samma sätt som jag vill att min partner ska bemöta mig, och sätter gränserna på motsvarande sätt.
Svar på tråden Vad räknas som otrohet?