Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

dilemma med barn som ljugit.grannar alla 3.5-6 åringar

Det är riktigt jobbigt att läsa din text men vill den andra grannen inte att hans barn ska leka med ett av barnen tills en ursäkt kommit så är det ju så, dock borde de föräldrarna prata med varandra och försöka komma fram till en lösning, däremot så om det är så att 2 barn leker hos er och det 3e kommer så skickar man ju inte hem någon som redan är där, då är det ju så att det 3e barnet inte kan komma över från början så där får du sätta ner foten. 

• Anonym (...)
    Hemma man skrev 2024-10-15 17:54:45 följande:

För att göra fråga kort.
    Ska fem sex åringar behöva,be om ursäkt till den andras föräldrar.
    För att dom ljög om något,deras egen son fick dom att sägja.
    Är det logiskt vara sur över ett halv år snacka skit om den andras barn för dom inte fick en ursäkt?

Dessutom tog det bara 30 min ungefär,innan han gick hem.

Ja, en 5-6 åring är stor nog att förstå att man inte ljuger samt ber om ursäkt när man gjort fel. Att ljuga om att ett barn inte är där vid hämtning är rätt allvarligt och det kan man förklara för barnet, varför det är allvarligt etc. 

Om det är logiskt att vara sur i ett halvår går inte att svara på, detta kanske var det som fick bägaren att rinna över och de andra föräldrarna verkar ju inte bry sig. Det finns ett barn i mitt område som min son inte får leka med tex, det var allvarliga konflikter i skolan därav är de "förbjudna" att vara med varandra både av oss och det andra barnets föräldrar, vi försökte nå en lösning men intresset fanns inte där från föräldrarna. Däremot är skitsnack aldrig ok!
Svar på tråden dilemma med barn som ljugit.grannar alla 3.5-6 åringar