• Elvaa11

BIM November 2024

Hej!

Jag hoppar oxå in här i denna tråden. Har följt dem senaste månaderna (BIM Augusti, BIM September) utan att skriva något.

Jag och min sambo är inne på vårt 13e försök, jag har använt mig av Natural cycles och ägglossningstest i flera månader men valt att ta lite paus från de. Känner jag vill släppa lite på det då det blev lite som en stress för mig när de gång på gång inte går. 
    Men vi fortsätter såklart att försöka och myser regelbundet när vi känner för de. 
    Jag kommer ha ägglossning nu i dagarna och BIM ca 8/11. 

• Elvaa11

Lägger in mig själv i listan, osäker på BIM då jag slutat tempa men tog ett ägglossningstest igår iaf (fast jag slutat testa oxå) då jag kände på mig att ägglossningen va på G och mycket riktigt, testet va positivt Tungan ute

1/11 - Lulemelon

2/11 - Emzor
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan)
    6/11 - Anonym1050
    6/11 - drömmenomentriom
    6/11 - LinneaSj
    8/11 - Elvaa11
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    10/11 - Froglet
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    11/11 - Ella-Bella
    13/11 - Pandan14
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Anonym (en till)
    14/11 - Vallmo93
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    17/11 - anonym (blomman)
    17/11 - Augustilejon
    18/11 - Anonym (Ivfaren)  
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    21/11 - Mothertotwo
    25/11 - TrueResolution
    28/11 - Nanathalie
  • Elvaa11

Är ÄL +6 gissar jag på, slutat tempa så har inte bekräftat ägglossningen som jag brukar göra. Men fick positivt ägglossningstest 23/10 och hade väldigt mycket känningar i magen. 
    Jag undrar lite vilka graviditetstest ni använder? Tänker vanliga stickor då. Har bara cb digitala hemma o man vill gärna inte testa med dem ?i onödan? när BIM närmar sig 😊

• Elvaa11
    Anonym (En till) skrev 2024-10-31 20:11:27 följande:
    Jag använder graviditetskollen. Har gjort vid två graviditeter och de har plockat upp HCG så tidigt som ÄL+9/10 och tidigare än så behöver jag inte veta känner jag 😂 har bara fått spökstreck en enda gång på 5 år. 
    Ja just spökstreck vill man gärna undvika 😅 nej jag har aldrig testat massor av dagar innan BIM men man är ju alltid såååå nyfiken när man närmar sig haha 😝
  • Elvaa11
    MG98 skrev 2024-11-04 15:41:51 följande:

HÖR OCH HÄPNA! 
    Eller så känner åtminstone jag 

Ni kan ju höra min övertygelse i tidigare inlägg om att mensen kom. Tog nyss ut tampongen för att jag kunde inte riktigt släppa tanken som väcktes av svarat ang. om det inte kunde vara en inplantationsblödning ist för mens. Ni vet hoppet är det sidors som lämnar en. 

Den var typ helt torr! Lite brunt kladd. Ursäkta mina ocensurerade ordval. Kände mig så dum men jag slet av förpackningen på ett sånt svåravläst testa tidigt från clearblue och det är ett sträck! kom direkt, brett och fint men såklart jättesvagt! Testade alltså negativt i morse!

Vad i hela friden tänkte jag, känner mig så lurad av mig själv! Slet av plasten från ett digitalt! Jajjemän Gravid 1-2! 

Är i chock! 

Fattar att det såklart är väldigt känsligt och osäkert såhär tidigt men var så övertygad om att det ska bli flera försök! Fattar ingenting.  

Grattis 😍😍
  • Elvaa11

Är på ÄL + 11 idag(tror jag) och jag fick för mig att jag haft symtom jag inte haft innan, tog därför ett gravtest imorse som såklart va negativt. Känner mig så dum som nu slösat på ett test?.
    Haft värk i magen, ömma bröst och varit så känslig. Gråtit lätt dem senaste dagarna och även haft typ PMS (vilket jag i normala fall inte har). Nu ikväll efter jag o sambon myst så började de såklart komma lite rosa spottings, fick det förra månaden också 2 dagar innan mensen 😢
    Blir bara så ledsen, detta va vårt 13e försök så man är duktigt ledsen på att tant röd ska dyka upp varje månad💔

• Elvaa11

Nu har min mens kommit några dagar tidigare än vad jag trodde den skulle göra 😢 blir alltid lika ledsen när den kommer? 
    Man tycker man gör allt rätt för det ska gå vägen men ändå händer det inte. Vet liksom inte vad jag mer ska göra, vill typ bara släppa tanken på allt med bebisverkstad i hopp att det kommer som en överraskning då men de är ju lättare sagt än gjort😝

• Elvaa11
    Anonym (En till) skrev 2024-11-06 21:33:32 följande:
    nej vad tråkigt :( förstår att du blir ledsen. Det blir jag också. Känns som att varje mens är en utebliven bebis och det är det ju faktiskt på ett sätt. Har inga tips mer än att bara sörja under mensen och sen försöka igen. ❤️
    Ja de är ju faktiskt så 😢 ja de är alltid tuffast precis dagen mensen kommer, så får man sörja lite och sen på det igen. När har du BIM? ❣️
  • Elvaa11
    Anonym (En till) skrev 2024-11-08 07:13:49 följande:

Någon mer än jag som ser ett svagt litet streck här? 😍😍
    Jag ser! 😍😍
Svar på tråden BIM November 2024