• timeless

Noll spermier...

emeliiee skrev 2024-10-19 12:18:23 följande:
    Noll spermier...

Hej!

I torsdags var vi till vårat första besök på fertilitetskliniken och fick världens käftsmäll.. Ingen av oss hade kunnat gissa att läkaren skulle säga att sambons spermaprov skulle innehålla noll spermier.. 

Sambon har fått lämna hormonprover samt ett kromosom prov som skickas till Uppsala. Han ska även lämna in nytt spermaprov om några veckor. Vad vi förstod så beroende på vad proverna visar så kommer det även tas biopsi på testikel/testiklar. Läkaren kände även på sambon och tyckte att testiklarna var lite mindre & mjukare än normalt, så det tydde på att det hade något med testiklarna att göra.. 

Vi båda är helt förstörda.. Jag försöker hålla hoppet uppe att det finns en chans att vi kommer kunna få barn. Sambon är väldigt nedstämd, vilket jag förstår och låter honom vara. Han tänker massvis med mörka tankar och är ledsen. Tycker så synd om honom. 

Har någon varit med om samma? Fick ni erat kärleksbarn på nått mirakulöst sätt? Hur kan jag stötta sambon på bästa sätt i detta? Jag försöker visa honom mer kärlek och säger fina saker mer än vanligt för att han ska känna sig sedd och bekräftad att jag fortfarande älskar honom. Han är rädd att jag ska se han som värdelös nu OM han inte kan göra mig gravid. Jag ger honom andrum och jag tillåter honom att må så dåligt han behöver. Sätter ingen press på att han ska vara positiv eller något.  

Hej!
    Jag och min man har tidigare fått samma besked.  Kändes som livet var svart och att ingenting kunde kännas bra igen. Hade mycket fel i det. Idag är vi föräldrar till två barn via donation. Vi ska nu försöka få ett tredje barn. 🥰 det kommer bli bra även för er! Lycka till!
Svar på tråden Noll spermier...