Inlägg från: Anonym (Inte tillräckligt eftertänksam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte tillräckligt eftertänksam)

Dricka alkohol- Eventuellt gravid i vecka 1-2

Jag och sambon vill skaffa ett till barn, så jag tog ut spiralen 7:e oktober.

Nu till saken, min bästis kommer till stan imorgon och vi har som tradition att dela på en flaska vin och snacka skit. Jag är dock tveksam till att jag kan/bör dricka alkohol. 😬

- Senaste mens 1-3 okt (alltid oregelbunden och väldigt kort mens med spiral).
    - Ägglossningstest svagt positivt 14&16 okt.
    - Gjorde ultratid graviditetstest idag som inte visade något

Yay or nay till alkohol? Jag vet ju att det vuxna och mest mogna beslutet är att avstå från alkohol, samtidigt träffar jag bästis extremt sällan och jag älskar den här traditionen vi har. Gör vi inte vår klassiska hang-out nu så är det nog två år till nästa tillfälle. Så om det egentligen inte finns någon risk att jag skadar ett eventuellt barn for life så hade jag gärna velat ta möjligheten att umgås med bästis över en flaska vin.

Det slog mig inte förrän nyligen att jag faktiskt såklart kan bli gravid så snart efter spiralens uttagande. Det hade också varit jobbigt utifrån andra livsplaner om bf blir i juli, så jag måste erkänna att det inte var helt genomtänkt att ha oskyddat sex under denna ägglossning. 😅

Svar på tråden Dricka alkohol- Eventuellt gravid i vecka 1-2