Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 20:52:47 följande:
    Med all respekt för att en våldtäkt är ett trauma och hur fel våldtäkter är, men det där är ett värdelöst argument. 

Ungefär som att hon skulle glömma sin våldtäkt om hon gjorde abort. Hon glömmer ingenting ändå. Det kommer vara kvar ändå fram tills att hon för. 

Det har faktiskt visat sig att kvinnor som behållet barnet efter en våldtäkt inte alls mått sämre än de som gjorde abort. Tvärt om så älskar de barnet lika mycket som vilken förälder som helst gör. De går inte runt och tänker på sin våldtäkt när de ser barnet, de ser bara det barn de älskar. Precis som alla andra föräldrar. De flesta är otroligt tacksamma att de INTE gjorde abort. 

Så det fallerar. 
    Och du har blivit våldtagen och behövt vara gravid i 9 mån, ha haft foglossning så du inte ens kan stå upp pga att du måste behålla barnet? Har du legat i förlossningsvärkar i 12 timmar? När du gjort något av detta kan du hävda att det inte är ett argument. 

Sen får du gärna länka till dina bevis, och då menar jag vetenskapliga bevis.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 21:12:26 följande:
    De kvinnor som blivit gravid genom våldtäkt och sedan behållit barnet, har inte visat någon avvikelse gentemot de andra. Ungefär lika hög sannolikhet att mamman kommer älska barnet över allt annat som för vilken annan mamma som helst. 

Det där är bara ett känsloargument som inte fungerar så i verkligheten. 
    Återigen, bevis för ditt påstående tack
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?