Inlägg från: Anonym (qwerty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (qwerty)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Som ordspråket lyder, bara för att du är född i ett stall är du inte en häst.

Det är ju uppenbart att du är MAN för du har ingen aning om hur det känns att gå igenom en fullgången graviditet, smarta, risker, ta sig igenom förlossning. Och bara för att DU tycker att kvinnan ska rätta sig just din åsikt kring hennes kropp, eller för att dina (gissningsvis manliga) kompisar håller med, innebär det inte att ni har rätt eller rätten att bestämma över någon annan. STFU.

• Anonym (qwerty)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 21:24:29 följande:
    Nej. Fostrets rätt till liv är större än kvinnans rätt att ta död på det, baserat på henens tillfälliga åsikter. Många kvinnor ångrar sina aborter dessutom. Många kvinnor som blev våldtagna och fick barn älskar sina barn. 

Därför kan inte hennes tillfälliga åsikt spela så stor roll. Den är sekundär. 
    Jag känner flera kvinnor som utsatts för våldtäkt och de har inte ångrat sina aborter- Och du kan inte tala för kvinnor alls, men de som tvingas till att behålla har inte nödvändigtvis älskat sina barn. Snarare är det jättevanligt att barnet växer upp och känner sig oönskat, vilket i sin tur tär på självkänsla och leder till missbruk och självskadebeteende.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 21:26:55 följande:
    Om det är så hemskt, varför använder du inte preventivmedel då? 
    Frågar du mig personligen, JAG använde preventivmedel. Men de ger bara ett skydd mellan 65-95% så kvinnor kan bli gravida ändå.

När det gäller alla andra kvinnor så kan jag inte svara för dem, lika lite som du ska tala för dem. Men det finns ställen där preventivmedel inte är tillgängliga, inte är tillåtna, kvinnan har blivit utsatt för övergrepp, kvinnan kanske är ett barn självt. Men jag gissar att du tycker det är helt ok att en 11 åring ska genomgå en graviditet för att något peddoäckel gav sig på henne. Yxskaft.
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?