• Agda90

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 20:21:35 följande:
    Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
    Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
    Abort ska finnas och så kallade män som du kan fara åt helvete och stanna där!
    Ingen kvinna ska tvingas genom gå en graviditet om hon inte vill det. 

En våldtagen kvinna ska inte föda ett barn om hon inte vill det. En kvinna som felsöker lämna ett destruktivt förhållande ska inte tvingas föda det barnet. 

Är man emot abort så är det enkelt, man gör ingen. Men de som har ett behov av att göra abort ska ha möjligheten till det!

Förbjuder man abort så kommer de att göras ändå men då under mer farliga förhållande för kvinnorna. 
  • Agda90
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 20:27:47 följande:
    Om det finns en överhängande risk att hon avlider på grund av förlossningen, så ska abort tillåtas i det enskilda fallet. Kvinnans liv går före fostrets liv. Men fostrets liv gå före kvinnans tillfälliga åsikter. 

Om kvinnan verkligen inte vill behålla barnet ska adoptionsprogram införas där barnet direkt hamnar hos en familj som vill och kan uppfostra det. Par bestående av man/kvinna som kanske är ofrivilligt barnlösa. 
    Så du är homofob osckå.... 
    Alltså det oattraktiva med dig bara ökar och ökar.... 
  • Agda90
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 20:35:53 följande:
    Sen måste man även ta hänsyn till mannen, vad han vill. 
    Det är lika mycket hans barn. Allas åsikter måste höras innan ett vettigt beslut tas. 
    Så om du skulle råka göra en kvinna gravid som int vill ha barnet men föder det ändå. Vad skulle du göra då? Hur ska du ta ditt ansvar? 
  • Agda90
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 20:37:45 följande:
    Man måste ingenting här i livet. Man kan göra vad man vill, när man vill. Men om det man gör skadar eller dödar människor eller blivande människor, då är det fel och ska förbjudas. Det handlar om moral och medmänsklighet. 

Medmänsklighet för främst fostret och den blivande individen. Men också medmänsklighet med mannen som kanske vill behålla sitt barn. 
    Och kvinnans kropp som ska bära och föda barnet?där ska den största medmänsklighet ligga men det nämner du inte alls! 
  • Agda90
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 20:39:31 följande:
    Jo tyvärr är det en individ som utvecklas. Det har redan börjats utvecklats och skall komma att bli en individ. Så då är det försent. Då är det mord enligt min mening. 
    Om vi ska vara så specifika..... Sperma lever också. Varje gång du får en utlösning begår du massmord. 
  • Agda90
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 21:10:23 följande:
    Kvinnan får gärna behålla barnet själv. Men om hon sett till att bli gravid genom att vara oförsiktig så får hon ta konsekvenserna av det. Men vill hon ha barnet kan hon få behålla det så klart. Men vill hon inte så får mannen ta hand om det, eller ett ofrivilligt barnlöst par med stabil inkomst här i Sverige. 
    Du din lilla skit!! DET KRÄVS TVÅ för att det ska bli en graviditet. Sätt en jäkla kondom på picken och lägg inte ansvaret på skydd enbart på kvinnan!
  • Agda90
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 21:18:27 följande:
    KÄNSLOARGUMENT! 

Undersökningar på fenomenet kvinnor som blivit med barn genom våldtäkt har visat att de har precis lika hög benägenhet att älska sina barn som vilken annan mamma som helst. De flesta är otroligt tacksamma att de behöll barnet. Och barnet i sig blir till och med en anledning för de att se en mening i det övergrepp de utsattes för. Det finns även mammor som fått barn den normala vägen som är extremt avvisande eller till och med dödat sina barn. Så enskilda exempel är inte verkligheten för majoriteten. 

Kvinna ska bestämma över sig själv, JA. Men inte över fostrets och den blivande människans liv. Hennes (TILLFÄLLIGA) åsikter väger inte tyngre än fostrets liv. Notera tillfälliga, för 9 av 10 är i efterhand otroligt tacksamma att de behöll barnet! 
    Källa på det!
  • Agda90
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 00:28:53 följande:
    Rätt för dig men fel för barnet och fel för gud. 
    Det finns ingen gud. Hade gud funnits hade vi inte haft krig och svält. Sjukdomar som cancer hade inte funnits. Våldtäkter hade inte funnits...
  • Agda90

Varför åker du inte hem till ditt muslimska land? 
    Vi är många som inte vill ha det så som du förespråkar så åk dit där du och dina åsikter hör hemma

Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 01:10:38 följande:
    Jag vill inte behöva jämföra män och kvinnor. Men gud är herre och alla profeter är män. Mannen ska leda, kvinnan ska följa. Mannen ska tala, kvinnan ska lyda. Mannen är stark, framåt. Kvinnan är omhändertagande och ska lyssna, anpassa sig. 

Så ser jag och många andra det. Tolka inte de översta raderna så drastiskt nu. Självklart är det flexibelt och vi ska inte leva som på stenåldern. Men rent principiellt för att svara på din fråga. 

Kvinnan ska ta hand om sitt barn. Att kontrollera allt varje sekund går inte. Men aborter ska förbjudas. Och det kommer förbjudas. Vi är bara inte där än. Men det går åt det hållet när vi är tillräckligt många och ni andra sekulära fån är i minoritet. 
  • Agda90
    Anonym (Jag tycker) skrev 2024-10-30 11:18:47 följande:

Nu är det ju faktiskt inte helt säkert att skribenten du svarade till (minns inte vem du svarade) onanerar. Det är ju en möjlighet att en person är etiskt skeptisk till onani också, eller inte har någon lust att göra det.

Men om vi går in på själva kärnfrågan så menar jag att ett embryo (vecka 1-8 med 46 kromosmer/cell) och ett foster (vecka 9-40 med 46 kromosomer/cell)) har ett värde som inte ett ägg (23 kromosomer) eller en spermie (23 kromosomer) har.

Därför är jag etiskt sett emot aborter enda från vecka 1 då jag tror att det individuella värdet finns från befruktningen - och viktigt är som jag tänker också att "livsduglighet" som jag tänker inte alls har med själva det etiska värdet av individen att göra.

Vad betyder det då att jag är etisk abortmotståndare- Jo det betyder att jag är för sådana värderingar att män  och kvinnor väljer att avstå från aborter - helt oberoende av lagstiftningen, som en rent etisk ståndpunkt. Jag är för att individerna väljer att inte göra abort.

Jag har sådana etiska värderingar att jag är emot allt dödande som är praktiskt möjligt att undvika  ( aborter/dödsstraff/krig/köttätande/fiskätande -etc) Därför är jag för att människor avstår från detta - och därför valde jag t.ex på den verkliga allmänna värnpliktens tid att söka vapenfri placering. (Nu är det lite grann en halvvariant utav allmän värnplikt, men då inkallades de flesta.)

Jag anser att rätten till abort ska finnas. Det är upp till var och en att bestämma om man vill eller inte vill. Den som är emot abort kan helt enkelt låta bli att göra abort men man ska inte bestämma över andra om de ska kunna göra abort eller inte. 

Vad gäller kött och fiskätande. Vi är skapta för att äta kött och fisk. Hade  det inte varit så då hade vi inte fått näringsbrister om vi låter bli att äta kött. B12 brist är inget roligt att uppleva. Och många kvinnor i fertil ålder får dessutom järnbrist om de utesluter kött ut sin kost. 
  • Agda90
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-31 10:44:39 följande:
    Med tiden kommer det av allt att döma bli förbjudet med aborter i Sverige. 

Aborter är ett resultat av kvinnans moraliska förfall. Om kvinnan avviker från principen (mannen leder) och (kvinnan följer), som är en naturlig följd av att gud skapade man/kvinna olika, så blir det katastrof. 

Och varför ska mannen leda och kvinnan följa? 

* Män är de med högst iq, per definition detta ur begreppet geni så existerar det nästan inga sådana bland kvinnor jämfört med männen. 

* Männen är fysiskt överlägsna 

* Männen vågar, männen banar ny mark, männen har en strävan efter att blir bättre och segra. Kvinnan ska helst stå vid sidan om och vara omhändertagande. 

Sverige ska förändras i grunden. Det finns inget du kan göra åt det. Det är ett faktum. Du kommer få anpassa dig eller flytta härifrån. Det här sjuka och morallösa sättet att leva på kommer förpassas till soptippen, för att aldrig mer återkomma. Så det bästa är om du söker dig till ett nytt land. Förutsatt att du lever om 30 år. 

Lycka till. Jag ska vinka dig hej då vid flygplatsen. 
    Det finns ingen man som bestämmer över mig. Du och dina hot kommer inte att komma någonvart. Dina "värderingar" är ett hot mot demokratin och den finns det gott om folk som kommer att försvara, bland annat jag. 
  • Agda90
    Anonym (Jag tycker) skrev 2024-10-31 16:32:17 följande:

Fast  vänta lite nu. Om en abort sker på landstingets (Regionen heter det kanske numera) så är jag ju inblandad om jag betalar skatt till det. Jag vill inte som skattebetalare bidra till aborter som inte ske i medicinska nödfall- inte för att jag tänker på pengarna i sig men för att jag inte vill ha någon del i blodsutgjutelse.

Av exakt samma skäl valde jag (då jag är så gammal att jag var med på den verkliga allmänna värnpliktens tid) att söka vapenfri placering, och jag är också emot att leverera vapen till krigförande land. Jag vill inte ha någon del i blodsutgjutelse.

Och jag vill inte att mina skattepengar ska gå till pensionärernas tandvård eller Åkessons lön men likförbaskat så går mina pengar till det ändå.... 
  • Agda90
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-31 21:06:15 följande:
    Jag hotar ingen. Jag pratar om en demokratisk process som kommer föra dig dit där du hör hemma, så att du vet din plats i samhället. 
    Och var anser du att den platsen är?
    Vid spisen i köket och föda barn?

Om du inte gillar hur vi lever i Sverige så ta ditt pick och pack och flytta till ett land där dina värderingar passar bättre. Piss nissar som du behövs inte här
  • Agda90
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-31 21:18:33 följande:
    Sen förstår jag ärligt talat inte varför du är så driven i en fråga när du inte ens haft en pojkvän eller en fysisk närhet med en man. Varför känner du dig hotad? 
    JAG DÖR AV SKRATT NU!!!
    Jag hotad????
    Jag har levt med min man i 25 år. 
    Vi lever ett jäkligt bra liv fullt av kärlek och ömsesidig respekt - något som du saknar total kunskap om.
  • Meddelande borttaget
  • Agda90
    Anonym (Fermelin) skrev 2024-11-01 12:36:20 följande:
    Jag säger som Sara Nilsson på Dumpen.se att - nu ljuuuuuger du. 

I en av de populäraste trådarna just nu skriver du ju själv att du är oskuld och suktar efter en man. Du behöver inte skämmas. Det är helt okej att sukta efter en man. 

Gällande frågan i den här tråden så är min enda tanke att fler människor borde göra abort. Föräldrar som för över skadade gener eller föräldrar som är helt inkapabla att ta hand om barn och bara kommer erbjuda ett dåligt liv. 
    I vilket tråd är det någon påstår sig vara mig då?
    För nej, jag ljuger inte. 
  • Agda90
    Anonym (Fermelin) skrev 2024-11-01 13:38:06 följande:
    Fast hos erkänner i tråden att det är hon och att det blivit nått fel, en bugg typ. 
    Nope, det stämmer inte. Men länka gärna till vilken tråd det handlar om. Jag blev nyfiken  nu
  • Agda90
    Anonym (Fermelin) skrev 2024-11-01 15:22:58 följande:
    Eller så är Agdas offentliga nick och sida fejk, och så blev det nått fel när hon ville säga sanningen anonym. Någon bugg som gjorde så att hennes användarnamn kom upp som anonymt nick. 

Därför spelar det ingen större roll vad hon säger. 
    Så du dyker upp ur det blå och kallar mig för lögnare... Jag vet vad jag är och inte är. 
  • Agda90
    molly50 skrev 2024-11-01 23:50:50 följande:
    Tråden verkar vara bortplockad.
    Ja, vill tråd det än var så var jag inte delaktig i den på något vis. Någon har väl lite mycket fritid för att hålla på att utge sig för att vara någon annan. 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?