Anonym (Jag tycker) skrev 2024-11-15 11:39:38 följande:
Det var inget förslag alls. Det skrev jag tydligt i 2:a stycket, Jag bara funderade lite- men gav inget slutgiltigt förslag - så där läste du fel.
Så har jag aldrig skrivit. Däremot sa jag att jag som skattebetalare inte vill ha någon del i en abort som inte görs i nödfall-inte ha någon del i blodsutgjutelse. Det var exakt därför jag också sökte vapenfri placering och det är exakt därför jag är emot svenska skattefinansierade vapenleveranser till krigförande land. Jag vill inte som skattebetalare ha någon del i blodsutgjutelse, i våld i någon som helst form. (Sedan finns det säkert de som vill ställa upp och bidra att döma av många kommentarer jag lsäer och vad jag vet om somliga organisationer m.m.)
Jag har aldrig sagt att man ska sparka på någon, men en som verkligen "ligger" i detta fall är ju fostret. som är den allra svagaste parten.. Det är sannerligen ingen konstig tro som inkluderar att vara emot allt dödande, all blodsutgjutelse. Det är verkligen att värdera liv högt.
Jag tror att Gud älskar den allra svagaste - den som är allra totalast utlämnad. Jag tänker följa min tro och jag tänker inte föreslå till min fru att göra abort om hon blir gravid och i så fall vill jag ta mitt ansvar som far - vad du än säger..
Jag struntar väl i hur du och din fru gör, jag hoppas bara att hon mår bra. Ditt mående är sekundärt när det kommer till detta.
Det är mycket jag som skattebetalare inte vill finansiera också.
Betalar iaf inte skatt till Svenska Kyrkan längre sedan jag lämnade, 2004.
Och när jag läser din gallimatias så är jag väldigt glad för det beslutet.