Inlägg från: Anonym (Tofsvipa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tofsvipa)

Rimlig budget

Matkostnaden tycker jag känns hög, men det beror ju också på vilken ålder det är på barnen och om det är söner eller döttrar.

• Anonym (Tofsvipa)
    Anonym (Emsie) skrev 2024-10-26 15:05:57 följande:
    3 söner 7, 10 och 16 år så jag tror att matkostnader är ok eller lite låg iaf.
    Jo, men då förstår jag.
    Hade det varit tre småbarn, eller för den delen döttrar så hade jag tyckt att det var i överkant.

Bodde tills för snart fyra år sedan under samma tak med sambo och son (runt 20 år) med jämngammal flickvän. På heltid.

Vår matbudget klarade jag alltid, 100%, på max 6500.
    Dock har ju matpriserna skenat rätt bra sedan dess.

Numera bor jag ensam och ligger på runt 2500.
  • Anonym (Tofsvipa)
    Anonym (Emsie) skrev 2024-10-26 15:21:14 följande:
    Dessutom är jag vegetarian så jag kommer behöva laga 2 rätter varje dag eller jag gör tillbehör som alla kan äta och sedan köttalternativ till barnen och vegetariskt till mig.
    Det är faktiskt jag också, så känner igen det där med den dubbla matlagningen.
  • Anonym (Tofsvipa)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-10-26 22:29:26 följande:

Arbetslös sedan mer än 1,5 år. Försäkringskassan betalar ut runt 15 papp/ månad.
    När jag hade lön fick jag ut typ 33 netto efter att tjänstebil var dragen.
    Bolån på typ 4500/månad plus räkningar, mat och annat. 
    Kämpar som fan för att kunna bo kvar (bott sedan drygt 20 år) 
    Är så trött på situationen - söker alla jobb och fler men är nog för gammal.
    Insett att jag nog inte kommer att få något mer jobb - är 57.

Jag har anställt folk i din ålder och äldre.
    Dock måste du orka jobba fysiskt  och inte räkna med några 33 k, ens före skatt. 
    Dock betydligt mer än dina 15.
  • Anonym (Tofsvipa)
    Anonym (Emsie) skrev 2024-11-14 22:59:58 följande:
    Min blivande Exman tjänar 3 ggr så mycket som mig och har sagt att jag får behålla barnbidraget och han kommer stå för barnens alla kostnader.
    Så länge det blåser medvind ja, eller han träffar en ny.
  • Anonym (Tofsvipa)
    Anonym (Emsie) skrev 2024-11-15 17:11:29 följande:
    Jag vet inte vad det är för man du har skaffat barn med eller vad det är för män du har i din närhet men det viktigaste för de flesta män är deras barn. Min blivande  exman skulle aldrig prioritera en kvinna framför sina barn. Och varför skulle han kräva 2 240 kr när han har en lön på 140-180 000 kr i månaden och kommer få ett arv på 20 milj inom några år. Det är ju småpengar för honom.
    Ja du, jag är änka. 
Svar på tråden Rimlig budget