• Anonym (Lis)

Rimlig belastning på bonusmamma/ nybliven mamma eller inte

Hur löste han det innan du kom in i bilden? 

om jag förstått rätt rör det sig om 7 dagar/månad som du är själv med hans barn? Är han helt ledig övriga dagar? Du borde ju kunna låta bli att tex tvätta de tre dar han jobbar så tar han tvätten när han är ledig. 

Vad sa ni innan om hur ni skulle göra det?
    Barnen är ju stora, städar de nåt?
    Kan pappan göra en lista med regler som gäller när han är borta? Städschema? 15-åringen och 14-åringen kan ju laga mat en dag i veckan, diska en dag i veckan, tvätta en gång/månad, dammsuga 1 gång/månad.

Delar ni 50/50 på matkostnader? Dvs du betalar hälften av maten för 3 tonåringar? 
    Jag kan tycka att det minsta ni ska göra är att han betalar mer av maten. 
    Du säger inget om hur ni bor, men många delar ju upp det så att den som har flera barn betalar lite mer då den har större behov av större boende(drar mer el, vatten mm)
    I bästa fall, borde egentligen vara självklart men inte alla män fattar det, så kompenserar även mannen kvinnan för inkomstbortfall, tex betalar in extra pension eller dyl.

• Anonym (Lis)

Och jag förstår dig helt, det är tufft att rodda allt själv. Man blir känslig av att inte få sova, och kanske är det konstant ljud runt en också. Nu behöver ditt barn dessutom mer och mer stimulans. 
    Hoppas du har en dag för dig själv när din sambo är ledig.

Svar på tråden Rimlig belastning på bonusmamma/ nybliven mamma eller inte