• Anonym (Rob666)

Kvinnor höga krav på män, men låga krav på sig själva. Lever i en drömvärld

Vad är det med kvinnor idag egentligen? 

Har läst i lite trådar här på Familjeliv. Ta dating på nätet som ett exempel. 
    Kvinnor där söker män som är spännande, snygga, sociala och näst intill helt perfekta. Själva är de  ofta mulliga, ofta medelmåttiga utseenden, noll personlighet, noll intressen utöver att surfa på nätet eller dricka sprit på helgen. 

Hur går detta ihop? Varför har ni så många krav när ni själva är så b? 

Inte alla nu, men en stor del. Finns guldkorn bland kvinnor med. Jag vet med mig detta eftersom jag genom åren varit på minst ett 20 tal dejter. Den ena tråkigare än den andra. Gör ingenting på sin fritid utöver att dricka sprit på helgen, inga intressen. Men tycker samtidigt det är bra att killar har 100 bollar i luften, massa intressen och även är snygga. 

BLÄ!

• Svar på tråden Kvinnor höga krav på män, men låga krav på sig själva. Lever i en drömvärld
  • Anonym (V)

Spelar ingen roll och vissa är ju singlar hela livet.

• Anonym (P)

Skulle man basera sin världsåskådning baserat på vad man läser på FL skulle man tro att majoriteten av männen är misogyna incels med noll utbildning och noll kunskap. 

Men kan man tänka lite själv så inser man att de trådar man läser här inte är representativa för hur det är i verkligheten. Något som du fortfarande behöver läta dig.

• Kunniglingvist

Till viss del tror jag det finns grund till TS påstående, dvs att kvinnor generellt uppfattas som mer kräsna än förr / större diskrepans mellan sitt eget marknadsvärde i singelvärlden jämfört med det som efterfrågas. Detta är ett rätt väldokumenterat/välstuderat fenomen, särskilt när det kommer till appar som Tinder osv.

Jag tror inte det är kvinnors fel dock. Jag tror det här fenomenet bottnar sig i förändringen kvinnlig respektive manlig sexualitet alltefter samhället närmar sig jämställdhet. Samt tillgängligheten som tillkommit med sociala medier. Kvinnor är inte alls i samma utsträckning beroende av män längre. Kvinnor har råd att ställa högre krav på hur en tilltänkt partner ska vara. Det minskar tillgången till sex för männen. Män blir samtidigt i större utsträckning osäker på sin roll och hur de ska föra sig. Kraven som ställs på en man har ökat oerhört mycket. Män hanterar såklart det här uruselt. Istället för att höja kraven man har på sig själv kan man ju söka genvägen, dvs att istället sänka kraven man ställer på kvinnor drastiskt. Utbudet för de kvinnor med lägre marknadsvärde höjs avsevärt och de desperata männen får stora problem bara att hitta någon även långt under sitt eget "värde". 

Det är inte konstigt att kvinnor är kräsna när det finns 10 desperata män för varje 1 tjej på alla dessa dejtingsidor online. Jag skulle också vara djävligt kräsen om jag fick ta mig igenom 50 nya meddelanden online dagligen, varav majoriteten är helt åt helvete white trashiga eller inte alls genomtänkta. 

Lösningen på detta är såklart att skapa och se ditt eget värde. Bygg upp något med dig själv som du är stolt över. Som gör att du mår bra. Som stärker ditt självförtroende och tillåter ditt ego att slappna av. Om du hade fler saker att må bra över i ditt liv hade du inte varit lika äckligt behövande av validering från kvinnor. Vilken sin tur förmodligen gör att du skickar ut fler attraktiva signaler för tjejer där ute att plocka upp. Tdlr. Va inte en så patetisk incel, bli någon värd att ha

• Anonym (Gonatt)

Många anser att dessa trådar är misogyna och kvinnohatande. Men det ligger ändå något i detta, även om femomenet kunde presenteras på ett schysstare sätt.

• Anonym (Tvillingmorsan)

Det är bra att kvinnor KAN vara kräsna. Att de inte är beroende av män för sin försörjning.

Men dagens dejting-system verkar varken gynna kvinnor eller män. Digitaliseringen har skapat oändliga möjligheter, vilket gör att kvinnor kan välja och vraka, väljer de mest attraktiva männen, blir besvikna när dessa bara vill ligga, samtidigt som det stora flertalet män får väldigt lite kvinnlig uppmärksamhet eller ingen alls. 

Det finns en skevhet i systemet som verkar leda till att färre lyckliga relationer skapas. Jag tror att singlar måste börja dejta mer riktat eller hitta andra mötesplatser, samt se över sina preferenser, om detta ska brytas.

Är man hellre singel än ihop med en man som inte är perfekt, visst. Trivs man som singel, varför inte?

Men många verkar inte göra det, och hade jag tänkt så när jag träffade min man för 15 år sen, hade vi aldrig blivit ett par. Vi klickade direkt och han är perfekt _för mig_, men det betyder inte att han är supersnygg eller högstatus eller över min liga i någon slags objektiv bemärkelse. 

• Anonym (Går åt båda hållen!)

Ja absolut kan det vara så men läs trådarna här som startas av vissa män där dom klagar på kvinnor och deras utseende och är kräsna fast dom själva inte
    verkar leva upp till samma status som tjejerna dom vill ha och lever ensamma.
    Precis som kvinnor skriver om män.
    Så det går åt båda hållen när det gäller vissa.
    Man vill ha något snyggare än man själv.
    Det är bara att läsa alla trådar här som startas.

• Anonym (Gonatt)
    Anonym (Går åt båda hållen!) skrev 2024-10-30 06:59:58 följande:

Ja absolut kan det vara så men läs trådarna här som startas av vissa män där dom klagar på kvinnor och deras utseende och är kräsna fast dom själva inte

Ja, det går åt båda håll. 

Feminismen har sabbat mycket för kvinnor och porr har sabbat mycket för män eftersom preferenserna ändras till något som oftast inte fungerar i verkligheten.

• Anonym (Sillmjölke)
    Anonym (Går åt båda hållen!) skrev 2024-10-30 06:59:58 följande:

Ja men så söker vi oss ju till detta forum för att vi antingen har ett problem eller vill vältra oss i andras problem. Så FL är nog inget lakmuspapper för det generella tillståndet mellan kvinnor och män.
  • Anonym (…)

Jag tror problemet är ett helt annat. Bara hur det skrivs i den här och liknande trådar får mig ledsen över hur instrumentell synen är på människor. Jag tror inte det är det minsta sunt att se människor som varor som ska uppnå vissa krav för att vara attraktiva. Nätdejting tar bort allt spännande med att träffa någon. Jag kan bara se hur mina relationer har börjat men det är på helt andra sätt. Då blir det kanske ingen som uppfyller alla krav på en checklista, men som passar en perfekt på andra sätt.

• Anonym (M)
    Anonym (Gonatt) skrev 2024-10-30 03:34:51 följande:

Många anser att dessa trådar är misogyna och kvinnohatande. Men det ligger ändå något i detta, även om femomenet kunde presenteras på ett schysstare sätt.

De är väl mest tragiska. Jobbigt att se män sjunka så lågt. Tur att man slipper dessa män IRL
Svar på tråden Kvinnor höga krav på män, men låga krav på sig själva. Lever i en drömvärld