Inlägg från: Anonym (Tvillingmorsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Kvinnor höga krav på män, men låga krav på sig själva. Lever i en drömvärld

Det är bra att kvinnor KAN vara kräsna. Att de inte är beroende av män för sin försörjning.

Men dagens dejting-system verkar varken gynna kvinnor eller män. Digitaliseringen har skapat oändliga möjligheter, vilket gör att kvinnor kan välja och vraka, väljer de mest attraktiva männen, blir besvikna när dessa bara vill ligga, samtidigt som det stora flertalet män får väldigt lite kvinnlig uppmärksamhet eller ingen alls. 

Det finns en skevhet i systemet som verkar leda till att färre lyckliga relationer skapas. Jag tror att singlar måste börja dejta mer riktat eller hitta andra mötesplatser, samt se över sina preferenser, om detta ska brytas.

Är man hellre singel än ihop med en man som inte är perfekt, visst. Trivs man som singel, varför inte?

Men många verkar inte göra det, och hade jag tänkt så när jag träffade min man för 15 år sen, hade vi aldrig blivit ett par. Vi klickade direkt och han är perfekt _för mig_, men det betyder inte att han är supersnygg eller högstatus eller över min liga i någon slags objektiv bemärkelse. 

Svar på tråden Kvinnor höga krav på män, men låga krav på sig själva. Lever i en drömvärld