• Anonym (k)

Saknas attraktion ?

Var det ett svar på frågan? Tror sällan män är så korkade att de tappar all lust för att en kvinna gått upp i vikt. Förmodligen finns det så trista och ytliga män. Men tror inte det tillhör en majoritet. Sen vet vi ju alla att du uppmuntrar till undervikt. 

Anonym (Rob) skrev 2024-11-03 13:05:00 följande:

Har du gått upp i vikt?

• Anonym (k)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-03 13:31:00 följande:
    Det är nog vanligare än du tror.  Ingen tycker det är attraktivt med en kvinna som lägger på sig vikt.  Det är inte bara fysiskt mindre attraktivt. Men tyder på dålig karaktär och en ovilja att vara attraktiv för sin partner.
    att lägga på sig i vikt kan ju vara en effekt av mediciner, det är ett ålderstecken då man inte förbränner lika mycket längre och det kan bli så när man är gravid. Har fått 3 barn på kort tid och gått upp i vikt på grund av det och tack och lov älskar min man mig lika mycket ändå och vi har ett fantastiskt sexliv trots småbarn och viktuppgång så tror inte det problemet är så stort som du säger. Har inte heller hört att andra blivit dumpad eller fått sämre sexliv pga viktuppgång. Älskar man någon och vart med personen så många år finns det flera saker som gör att man finner någon attraktiv. Jag tycker tex min man är attraktiv för att han har bra värderingar, han är snygg, smart och vi har samma mål. Skulle han gå upp mycket i vikt skulle jag älskar honom precis lika mycket ändå. För han är fortfarande samma person. Eftersom jag älskar honom lika mycket då så kommer han vara den mest  attraktiva i mina ögon oavsett. Min man är inte heller smal, men aldrig att jag ens ser på en annan man som attraktiv.

Men att du är väldigt ytlig får stå för dig. om du förlorar attraktionen för din kvinna för att hon gått upp i vikt får stå för dig 
  • Anonym (k)
    Nyggan67 skrev 2024-11-03 14:21:38 följande:

Och varför skulle Robs inlägg (svar på din fråga) anmälas? Tål vi inte att diskutera här inne? Faktum är att majoriteten män föredrar en lagom fast och vältränad kvinna, detta har det gjorts undersökningar om. Jag vågar också lova att majoriteten av både kvinnor och män som fläskat till sig mår dåligt själva. 

Visst, det finns säkert både män och kvinnor som gillar lite hull, men slapp mage, slappa lår, bingovingar under armarna...det är ju faktiskt inte särskilt attraktivt...

Och bara för att Rob frågar om du gått upp i vikt, så skriver någon här att han hetsar till undervikt...alltså hallå, ta ett djupt andetag och slappna av lite...

Har du ens läst andra trådar där Rob skriver? Han skriver att kvinnor med BMI på 22 är överviktig och att kvinnor ska ha ett BMI mellan 16-19. En kvinna med BMI 25 är fet enligt Rob. Rob pratar på som om det är sant inte bara hans preferenser. Så därför reagerar kanske vissa här på hans fråga. Han har skrivit så i massor av trådar. 
  • Anonym (k)

Låter som om hans sexlust minskat bara, inte bara att han tycker du är oattraktiv. Så då behöver ni nog jobba på att varva ned lite så att han inte bränner in i väggen. Är han sjukskriven? 

Anonym (Förvirrad) skrev 2024-11-03 14:16:38 följande:
    Samarbetspartner i familjen AB. Han håller på att bli utbränd, fått IBS och mår väl riktigt dåligt i största allmänhet. Deprimerad säger läkaren.
Svar på tråden Saknas attraktion ?