Anonym (Rob) skrev 2024-11-03 13:31:00 följande:
Det är nog vanligare än du tror. Ingen tycker det är attraktivt med en kvinna som lägger på sig vikt. Det är inte bara fysiskt mindre attraktivt. Men tyder på dålig karaktär och en ovilja att vara attraktiv för sin partner.
att lägga på sig i vikt kan ju vara en effekt av mediciner, det är ett ålderstecken då man inte förbränner lika mycket längre och det kan bli så när man är gravid. Har fått 3 barn på kort tid och gått upp i vikt på grund av det och tack och lov älskar min man mig lika mycket ändå och vi har ett fantastiskt sexliv trots småbarn och viktuppgång så tror inte det problemet är så stort som du säger. Har inte heller hört att andra blivit dumpad eller fått sämre sexliv pga viktuppgång. Älskar man någon och vart med personen så många år finns det flera saker som gör att man finner någon attraktiv. Jag tycker tex min man är attraktiv för att han har bra värderingar, han är snygg, smart och vi har samma mål. Skulle han gå upp mycket i vikt skulle jag älskar honom precis lika mycket ändå. För han är fortfarande samma person. Eftersom jag älskar honom lika mycket då så kommer han vara den mest attraktiva i mina ögon oavsett. Min man är inte heller smal, men aldrig att jag ens ser på en annan man som attraktiv.
Men att du är väldigt ytlig får stå för dig. om du förlorar attraktionen för din kvinna för att hon gått upp i vikt får stå för dig